به فروش رسیدن پلاک‌های رُند خودروها

به فروش رسیدن پلاک‌های رُند خودروها

خوب است بدانید که رئیس پلیس راهور فراجا فرمود: با توجه به وجود 4.5 میلیون پلاک رُند در کشور، پیشنهاد ما این است که دولت پلاک‌های رُند را برای فروش به مردم در دسترس آن ها قرار دهد تا هر شخصی که قصد خرید آن را داشت هزینه آن را پرداخت کرده و پلاک رُند خودرو خود را داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، سردار سید کمال هادیانفر بیان کرد که پلاک رُند یعنی پلاکی که تمامی اعداد آن و یا چهار یا پنج رقم آن تکراری باشد. ایشان همچنین فرمود که در حال حاضر 4.5 میلیون پلاک رُند در کشور وجود دارد که پلیس تمامی آن ها را گردآوری و جمع کرده است. به علاوه رئیس پلیس راهور فراجا گفت که پلاک‌های رُند به این علت جمع آوری شده‌اند که مانع خرید و فروش آن ها شویم. هادیانفر اضافه کرد که توصیه ما به دولت این است که پلاک‌های رُند را نظیر شماره تلفن‌های رُند به فروش برساند تا اشخاص علاقه مند به خرید این پلاک ها با پرداخت هزینه مالک آن شوند.

همچنین ایشان بیان کردند که پول خرید و فروش پلاک‌های رُند مستقیم به خزانه دولت خواهد رفت. هادیانفر در این باره فرمود که پیشنهاد این کار به دولت توسط معاونت حقوقی پلیس صورت گرفته تا پس از تایید دولت، این طرح در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی داده شده تا این امر به صورت قانونی پیش برود. رئیس پلیس با توجه به تصویر تسنیم از یک ماشین گران قیمت با پلاکی با اعداد تکراری خاطر نشان کرد که این پلاک از نظر پلیس رُند نمی باشد زیرا سه عدد در آن تکراری می باشد. پلاکی رند می باشد که فقط دو عدد یا یک عدد آن تکراری باشد.

هادیانفر در این باره گفت که پلیس تنها قادر است تا پلاک هایی با تکرار یک یا دو عدد را توقیف کند و بیشتر از آن امکان پذیر نیست؛ زیرا که با کم بودن عدد مواجه شده و در نهایت در شماره‌گذاری خودرو به مشکل می خوریم. علاوه بر این ایشان بیان کردند که بعضی از تصاویر اتومبیل های گران قیمت دارای پلاک‌های رُند در فضای مجازی فیک و فتوشاپ می باشند. ما این ماشین ها را بررسی کرده این و متوجه شدیم که پلاک این خودروها کاملا ساختگی بوده اند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. Reza khosravi :
    7 ماه پیش

    چقدر عالی میشه که پلاک های رند بدند بعد همیشه یک عدد تکرار بشه از بهتر از این نمیشه