خوب است بدانید که گرم شدن بیش از حد پیشرانه اتومبیل آئودی S5 صدماتی را به این ماشین وارد خواهد کرد. موضوعی که در این باره حتما باید به آن دقت شود این است که مایع خنککننده پیشرانه و روغن نباید با هم ترکیب شوند. مایع خنککننده ویژگی روان کاری روغن را خنثی می کند و این کار روی کارکرد پیشرانه اثر خیلی بدی می گذارد. این مشکل برای پیشرانه شش سیلندر سه لیتری توربوی آئودی ایجاد شده است. باید بدانید که این پیشرانه برای اتومبیل آئودی S5 مدل ۲۰۲۲ می باشد که اتومبیلی تقریبا جدید محسوب می شود. اگر پیشرانه را باز کنید می توانید ترکیب روغن و مایع خنککننده را ببینید که شکلی نظیر شیر هم زده شده با شکلات را دارد.
باید بگوییم که صدمه وارد شده به این پیشرانه خیلی زیاد نمی باشد. عملکرد با دقت اتومبیل معلوم نمی باشد ولی قطعه های گوناگون اتومبیل به آسانی از هم تفکیک می شوند. به علاوه استهلاک خیلی اندکی میات قطعه های مختلف پیشرانه برقرار می باشد. بلبرینگها، میلسوپاپ و حتی دیواره سیلندرها حالت تقریبا مناسبی دارند و با در نظر گرفتن اینکه پیشرانه با روغن و مایع خنککننده ترکیب شده فعالیت کرده در نتیجه این حالت عادی می باشد.
ولی باید بدانیم که چرا وضعیت پیشرانه بدین شکل شده است. طبق یافته ها لوله مایع خنککننده در یک نقطه آسیب دیده و دمای پیشرانه خیلی زیاد شده است و به دیگر قسمت ها صدمه وارد کرده است. این کار موجب ترکیب شدن مایع خنککننده و روغنموتور خواهد شد. حالت قطعه ها بیانگر این است که پیشرانه قفل نشده سر سیلندر حالت مناسبی ندارد. به علاوه احتمال دارد که قسمت بالایی بلوک سیلندر هم صدمه ببیند. شما می توانید این آسیب را تعمیر نمایید یا به طور کلی آن را عوض کنید. مورد دیگر اینکه عوض کردن پیشرانه با گارانتی انجام نشده زیرا شرکت آئودی نظر صاحب ماشین را رد کرده است. او بیان کرده که دمای پیشرانه به علت معضلات بیان شده سریعا زیاد شده و هزینه زیادی ب بار آورده است. در نتیجه همواره می بایست تا دمای اب پیشرانه را چک کنید و به اتومبیل مخصوصا در فصل های گرم سال فشاری اعمال نکنید. پیشگیری از گرمای بیش از حد پیشرانه با تعمیر و عوض کردن یک قطعه کوچک صورت می گیرد تا به این صورت از صدمه به قطعه ها و مخارج خیلی زیاد جلوگیری شود.