همه چیز درباره رام خودرو و عملکرد آن در ماشین

همه چیز درباره رام خودرو و عملکرد آن در ماشین

جلوبندی اتومبیل دربرگیرنده ی قطعه های ضروری نظیر سیستم تعلیق، ترمزها، جعبه فرمان و غیره می باشد. به علاوه قطعاتی مثل گیربکس و کارتل هم در قسمت محفظه جلویی اتومبیل وجود دارند. همانگونه که مشخص است این قطعات با اهمیت ممکن است به خاطربرخورد با مانع های گوناگون آسیب ببینند و در نتیجه شرکت های خودروسازی باید طراحی هایی جهت مراقبت از آن ها انجام دهند. رام خودرو قطعه ای است که برای این منظور استفاده می شود.

نگاهی اجمالی به رام خودرو

باید بدانید که این قطعه فلزی و قوی برای مراقبت از سیستم جلوبندی، فرمان، گیربکس و کارتل مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه این بخش موجب وصل شدن بعضی از قطعات به بدنه و همچنین اتاق اتومبیل می شود. به علت شباهت رام به تیر کمان نام دیگر این قطعه تیر کمانی نیز می باشد.

فواید به کارگیری رام خودرو

پیش تر نیز بیان کردیم که رام خودرو موجب مراقبت از قسمت های مهمی نظیر جلوبندی، گیربکس و کارتل می‌شود. در اصل رام از برخورد جلوبندی و دیگر قسمت ها با مانع هایی مثل سنگ‌ و دست‌انداز جلوگیری می کند. به علاوه این قطعه موجب استقامت خوب شاسی و کارکرد درست آن می شود.

نشانه های آسیب دیدن رام خودرو

هنگامی که این قطعه صدمه ببیند و یا خراب شود علائمی از خود نشان می دهد که در ادامه بیان کرده ایم.

لرزیدن فرمان: هنگامی سرعت خودرو زیاد باشد ممکن است فرمان به خاطر صدمه به رام و مشکل در جلوبندی خودرو بلرزد.

وجود صداهای عجیب در جلوی اتومبیل: اگر رام صدمه ببیند و یا خراب شود، ممکن است صداهای عجیب از قسمت جلوی اتومبیل خصوصا در هنگام عبور از دست‌اندازها و سرعت‌گیرها به گوش برسد.

ایجاد انحراف غیرمنتظره در هنگام رانندگی: چنانچه رام صدمه ببیند و یا خراب شود ممکن است با انحراف غیرمنتظره ای در زمان رانندگی روبرو شوید.

ساییده شدن لاستیک‌ها: اگر این قطعه صدمه ببیند و یا خراب شود ممکن است آج لاستیک‌ها دچار ساییدگی شود.

صدمه به قطعات جلوبندی و گیربکس: نقش اساسی رام خودرو مراقبت از قسمت های پایینی می باشد و اگر این قطعه صدمه ببیند و یا خراب شود، جلوبندی و گیربکس ممکن این صدمه ببینند.

علت های صدمه به رام خودرو

اساسی ترین دلیل صدمه به رام ماشین برخورد با مانع های سخت نظیر سنگ یا سرعت‌گیر می باشد. به علاوه ممکن است که رام اتومبیل به علت برخورد با جدول کنار خیابان آسیب ببیند. چنانچه دست‌اندازهای بزرگ را به سرعت رد کنید هم ممکن است رام بشکند. همچنین تصادف شدید اتومبیل از جلو نیز سهم بسزایی در خرابی رام خودرو دارد.

رام خودرو پژو پارس

خوب است بدانید ماسین پژو پارس که تولید کشور ما می‌باشد، رام زیر موتور دارد. این قطعه قیمتی به اندازه ۱.۸ میلیون تومان دارد.

قیمت رام خودرو های ایرانی

اگر بخواهیم قیمت های رام خودروهای ایرانی را بیان کنیم باید بگوییم که قیمت رام زیر موتور پراید ۵۰۰ هزار تومان، رام پژو ۲۰۶ به اندازه ۱.۵ میلیون تومان، رام موتور پیکان وانت ۶۸۰ هزار تومان و به علاوه رام سمند موتور ملی ۲.۳ میلیون تومان می باشند.

1/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه