همه چیز درباره پوزیشن لامپ و فواید آن

همه چیز درباره پوزیشن لامپ و فواید آن

مدتی است که استانداردهای ۸۵ گانه صنایع خودروسازی بر سر زبان ها آمده است. درست که اعمال استانداردهای تولید هر محصول خصوصا اتومبیل ها کاری مهم به شمار می رود ولی شرکت های خورو سازی با رعایت این گونه استانداردها هزینه اتومبیل های خود را بسیار بالا برده اند که با این کار خریداران زیادی را ناراضی از خود کرده اند. شما هنگامی که فهرست استانداردهای ۸۵ گانه صنایع خودروسازی را ببینید گزینه هایی نظیر دی لایت یا چراغ رانندگی در روز و به علاوه پوزیشن لامپ را مشاهده خواهید کرد. در این مطلب از سایت هشتیا قصد داریم تا در مورد پوزیشن لامپ بریتان صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

نگاهی به پوزیشن لامپ و فواید آن

پوزیشن لامپ یا به عبارتی روشن بودن همیشگی چراغ‌های عقب یک ویژگی جدید در اتومبیل های داخلی می باشد و از جمله الزامات سازمان استاندارد است. پوزیشن لامپ کارکردی مثل دی لایت برای چراغ‌های عقب دارد. به بیان دیگر در کل روز، چراغ‌های عقب اتومبیل با روشن شدن اتومبیل، روشن خواهند شد تا اتومبیل به طور کلی در زاویه دید دیگر رانندگان قرار بگیرد و امکان تصادف کردن کاهش یابد.

خوب است بدانید که وجود دی لایت حتی در طول روز موجب کم شدن مقدار تصادفات شده که ساز مان های ایمنی هم روی آن تاکید دارند. در خیلی از کشورها وصل کردن دی لایت در اتومبیل های تولیدی امری ضروری است و اتومبیل های داخلی هم چنین فناوری را دارند. اگرچه پوزیشن لامپ نسبت به دی لایت همه گیری کمتری دارد ولی بودن آن در اتومبیل موجب بالا رفتن ایمنی می شود. در حقیقت این قابلیت مکمل دی لایت بوده و موجب دید بیشتر جلو و عقب اتومبیل خواهد شد. اتومبیلی که دارای پوزیشن لامپ یا قابلیت روشن بودن همیشگی چراغ‌های عقب باشد با روشن شدنش چراغ‌های عقب روشن خواهند شد.

فواید پوزیشن لامپ

  • ایمنی اتومبیل بالا رفته و امکان تصادف جاده ای کم می شود

به کار بردن دی لایت و پوزیشن لامپ موجب شناسایی آسان رانندگان دیگر حتی در طول روز خواهد شد و این موضوع سبب کم شدن میزان تصادفات جاده ای می شود.

  • به راننده اعلام می کند تا اتومبیل را خامو کند

از دیگر فواید پوزیشن لامپ این است که در صورت توقف راننده برای هر کاری خاموش کردن اتومبیل را به او یادآور می شود که آن را خاموش نماید.

  • چراغ‌های اصلی را روشن کنید

اصولا به علت بودن دی لایت و روشن بودن همیشگی پشت آمپرها بعضی اوقات رانندگان از خاطر می برند که در هنگام غروب چراغ‌های اتومبیل را روشن نمایند، بنابراین با این قابلیت اتومبیل همیشه در زایه دید دیگر رانندگان خواهد بود.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه