نکات مهم در شستن لباس ها

نکات مهم در شستن لباس ها

اصولا شستن لباس برای شما نیز همیشگی و تکراری و خسته کننده می باشد. شاید در بعضی اوقات لباس هایتان خوب تمیز نشود یا در هنگام شستشو دچار آسیب و صدمه شوند. با ما همراه باشید تا در این مطلب از سایت هشتیا شما را درباره شستن انواع لباس‌ها راهنمایی کنیم و به شما یاد می دهیم تا چطور طبق نشانه های موجود بر برچسب لباس ها آن ها را درست بشویید. شما می بایست تا راهنمای پایانی شستن لباس‌ها را خوب مطالعه کنید.

شستن لباس ها به کمک ماشین لباسشویی

شاید شما هم تا کنون لباس مشکی خوب خود را به علت اینکه ممکن است رنگش برود و بور شود کم تر شسته باشید ولی در این باره نگران نباشید. شما تنها می بایست تا لباس های مشکی جدا از لباس های رنگی بشویید که هم لباستان خراب نشود و هم رنگ مشکی به لباس های روشن تر پس ندهد. شما می بایست تا لباس مشکی را با آب سرد بشویید و برای خشک کردن این لباس آن را در آفتاب مستقیم نگذارید زیرا ممکن است بور شود. چنانچه خواستید لباس مشکی خود را در خشک کن بیاندازید می بایست درجه حرارت آن را بسیار کم بگذارید.

اصولا خیلی ها برای شستن لباس‌های روشن رنگی به خود زحمتی نمی دهند و همه را با هم می شورند ولی چنانچه قصد دارید این نوع لباس‌هایتان ماندگاری بهتری داشته باشند می بایست نکاتی را جهت شستن آن ها راعت نمایید. شما باید لباس‌های رنگی را به دو گروه روشن و درخشان و مات و پاستلی بخش کنید. اگر جنس پارچه لباس‌ها نرم و لطیف باشند باید زمان کمتری آن ها را بشویید. ابتدا آن ها را لکه زدایی نمایید و سپس داخل ماشین بیاندازید.

لباس های سفید برای خیلی ها مهم می باشند و به همین علت افراد سعی می کنند تا آن ها را با دست بشویید ولی خوب است بدانید که اگر تمامی لباس های سفید را با هم در ماشین بریزید به خوبی تمیز می شوند. در هنگام شستشو سعی کنید تا حرارت آب را به طوری که به الیاف پارچه صدمه نزند زیاد کنید. بدین شکل کلیه لکه‌ها، کثیفی های یقه و سرآستین و دوده به آسانی از لباس سفید شما پاک می شوند.

کدام لباس ها نیاز به خشکشویی دارند؟

کدام لباس ها نیاز به خشکشویی دارند؟

بعضی از پارچه‌ها به علت نوع جنس خود در خانه امکان شستن ندارند. حال از کجا بدانیم که چگونه کدام لباسمان را به خشکشویی ببریم. نخست باید نشانه های شستشوی بر روی برچسب لباس را مطالعه نمایید. چنانچه در بین این نشانه ها دایره‌ای با علامت ضربدر مشاهده کردید می بایست آن را به خشکشویی ببرید.

اگر بتوانید جنس لباس خود را حدس بزنید باز هم می توانید بفهمید که در خانه آن را بشویید و یا آن را به خشکشویی ببرید. خوب است بدانید که لباس‌های با جنس پنبه، کتان، ترمه و پارچه‌های مصنوعی را می توانید در خانه بشویید ولی لباس‌هایی با جنس ابریشم طبیعی و مصنوعی و مخمل را باید به نزدیک ترین خشکشویی جهت شستشو ببرید.

شستشوی لباس‌ ها با کمک دست

برای اکثر افراد شستن لباس با دست مشکل می باشد و هرکسی به آن علاقه ندارد. این کار همچنین زمان بر نیز می باشد. شما اصولا به خاطر اینکه لباستان صدمه نبیند مجبور می شوید آن را با دست بشویید ولی باید بگوییم که این کار لازم نیست. چنانچه برچسب لباس شما نشانه شستشو با دست ندارد این کا را انجام ندهید ولی چنانچه این نشانه باشد می بایست تا این کار را با دقت خاصی انجام دهید.

نخست می بایست تا سینک، وان یا تشتی که می خواهید درآن لباس بشویید تمیز شده باشد. همچنین باید دقت کنید جایی که در آن لباس می شویید فضای کافی داشته و لباس از آن بیرون نزند تا خوب شسته شود. برای نمونه جهت شستن لباس‌های با پارچه کتان یا پشم، ظرف را با آب ولرم و یه قاشق از مایع یا پودر شوینده پر نمایید. دقت کنید که بیشتر مواد شوینده لکه بر نمی باشند و چنانچه لکه‌ای روی لباس است قبل از شستن آن را لکه زدایی نمایید.

از سوی دیگر باید لباس‌های ظریف را در آب بگذارید تا خیس بخورند و پس از چند دقیقه آب ظرف را آهسته بیرون بریزید و بار دیگر آن را پر نمایید تا چند دقیقه دیگر در آن بماند. توجه کنید که اصلا پارچه نازک و حساس را چنگ نزنید. شما تنها ابید آن ها را آبکشی نمایید. سپس قادر می باشید تا لباس را به درستی آویزان نمایید و یا آن را روی حوله ای بر سطحی صاف پهن نمایید.

نحوه شستشوی کفش‌ ها

تاگر فرد خوش استایلی می باشید این را می دانید که باید همیشه کفشتان تمیز بوده و برق بزند چراکه در ظاهر بسیار اهمیت دارد. خوب است بدانید که به جز کفش‌های چرمی که نمی توان آن ها را با آب شست گونه های متفائتی از کفش نیز می بایست جهت تمیز شدن شسته شوند. به عنوان مثال کفش ورزشی به علت استفاده ی بیشتر، مدام در معرض کثیفی خواهد بود. شما برای تمیز کردن کفش نخست باید با یک پارچه یا مسواک خاک و گل روی آن را پاک نمایید و سپس به کمک یک کیسه شستشو که روی آن مایع شوینده و اندکی سرکه جهت رفع بو بد ریختید به آرامی کفش را بشویید و با آب سرد آبکشی نمایید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. رها :
    8 ماه پیش

    قسمتی که در مورد شستن کفش توضیح داده شده بود به من کمک کرد.

    • 7 ماه پیش

      بسیار خرسندیم که مقاله مورد پسندتون قرار گرفته است

  2. یاسر* :
    7 ماه پیش

    سلام
    خدا قوت
    من 35 سالمه تا الان نمیدونستم نحوه شستشوی کفش‌ ها به صورت صحیح اینتوریه
    واقعا یک هستین جناب نویسنده

    • 7 ماه پیش

      خواهش می کنم
      خوشحالیم که مقاله مورد پسندتون قرار گرفته

  3. مریم :
    7 ماه پیش

    من تا حالا لباسام بعد ۵ یا ۶ بار شستن رنگشون خراب میشد و کهنه به نظر میرسیدن ولی با این روشی که شما نوشتین عالی بود 😍 ممنوووون

  4. M :
    7 ماه پیش

    من همیشه لباسها رو با گرم می شستم حالا که فهمیدم باید لباس سیاه با اب سرد شسته شود واقعا تعجب کردم خیلی ممنون از راهنمایی شما.

  5. M :
    7 ماه پیش

    من همیشه لباس ها رو با اب گرم می شستم اما حالا فهمیدم با اب سرد باید شست وخیلی تعجب کردم ممنون از راهنمایتون.