معرفی چندین ماسک مو خانگی برای موهای رنگ شده

معرفی چندین ماسک مو خانگی برای موهای رنگ شده

از جمله راه های مراقبتی تاثیرگذار، به کار بردن ماسک مو خانگی برای موهای رنگ شده می باشد که قادر است به مقدار زیادی از اثرات مخرب آن کم کرده و حتی دوام رنگ مو را هم زیاد کنند.

درست است که رنگ کردن موها شما را زیباتر می کند، ولی موجب صدمه زدن به ریشه و ساقه موهایتان خواهد شد. به علت اینکه رنگ و پودر دکلره شیمیایی هستند باعث ضعیف شدن ریشه مو و معضلاتی مثل وز شدن، موخوره و کدر شدن می‌شوند. بنابراین مراقبت درست از موهای رنگ شده جهت ترمیم و تقویت آن بسیار با اهمیت می باشد. از جمله راه های مراقبتی اثرگذار، به کار بردن ماسک مو خانگی برای موهای رنگ شده است که می‌تواند به مقدار بسیاری از اثرات بد آن کم کرده و حتی دوام رنگ مو را هم زیاد کند. ماسک‌های خانگی که برای این کار استفاده می شوند دارای ترکیب مواد طبیعی نظیر ماست، تخم مرغ، عسل، موز، روغن زیتون، روغن بادام و روغن نارگیل می باشند. در این مقاله از سایت هشتیا این ماسک ها را به شما معرفی می کنیم.

دلیل مراقبت و نگهداری از موهای رنگ شده چیست؟

به طور کلی رنگ کردن موها موجب عوض شدن بافت داخلی و خارجی تارهای مو خواهد شد، در نتیجه چگونگی رفتار ما با موهای رنگ شده می تواند در ماندگاری رنگ مو و به علاوه شادابی و سلامت آن ها موثر باشد. اگر این چنین نشود رنگ موها با شستن و در طول زمان عوض شده و از بین می رود. برای نمونه چنانچه روتین مختص به موهای رنگ شده را انجام ندهید، رنگ بلوند موها زرد شده، رنگ قرمز ناپدید می شود، سایه‌های قهوه‌ای قرمز می‌شود و همچنین رنگ‌های رنگین کمانی نظیر صورتی و آبی روی رنگ طبیعی شما دوام نخواهند داشت.

حال این سوال پیش می آید که راز دوام رنگ موها چه می باشد. پیش از رنگ کردن، در زمان رنگ کردن و بعد از رنگ کردن موها، می بایست تا محصولات مراقبت از مو مختص موهای رنگ شده را استفاده نمایید. شما می بایست تا با کمک شامپو و نرم کننده مناسب موهایتان، در سلامت آن ها نقش داشته باشید. شیوه دیگر جهت حفظ شادابی و نرمی و پیشگیری از خشک و وز شدن موهای رنگ شده، به کار بردن ماسک مو خانگی می باشد که با راه های گوناگونی درست می شوند.

ماسک موهای ونتی پیو

در حالت کلی به کار بردن مواد طبیعی جهت تقویت موهایتان، نتیجه بهتری در زمان بیشتری برایتان خواهد داشت. پیش از معرفی ماسک‌های خانگی، خوب است بگوییم که چنانچه قصد دارید نتیجه سریعی بگیرید و زمانی جهت ساختن ماسک موی خانگی ندارید باید از ماسک موی آماده استفاده نمایید. ماسک موی مناسب موهای رنگ شده می بایست فاقد سولفات و پارابن باشد. ما در اینجا به شما ماسک موی تکنیکا از برند ونتی پیو را معرفی می کنیم. خوب است بدانید که این ماسک مختص موهای رنگ شده و دکلره و کراتینه شده بوده و موجب درخشش موهای شما خواهد شد. به علاوه چنانچه موهای شما خشک شده و صدمه دیده باشد، می بایست ماسک غذای موی ونتی پیو را استفاده نماییدکه این هم فاقد پارابن و سولفات می باشد.

ماسک موی خانگی با ترکیب روغن زیتون برای موهای رنگ شده

روغن زیتون از جمله مهم ترین روغن‌های طبیعی جهت بازسازی مو محسوب می شود که قادر می باشید آن را با مواد گوناگونی ترکیب نمایید. بعضی از اثرگذارترین ماسک‌هایی که با روغن زیتون درست می شوند در ادامه لیست شده اند:

ماسک مو ماست، عسل و موز

برای درست کردن این ماسک، یک موز را در کاسه له نمایید و سپس یک چهارم فنجان عسل و نصف فنجان ماست پرچرب را درون آن ریخته و ترکیب نمایید. این ماسک را برای موهای رنگ شده زده و ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.

ماسک مو روغن و عسل

خوب است بدانید که روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 بسیار در تغذیه صحیح به بافت مو موثر می باشد. همچنین عسل هم اسیدهای آمینه و آنزیم‌های گوناگونی دارد که اثر خوبی جهت ترمیم موهای صدمه دیده به خاطر رنگ و دکلره دارد. جهت ترمیم ساقه‌های موی خود و به علاوه پیشگیری از خشکی و ضعیف شدن مو، این ماسک مو را به شکلی که در ادامه می گوییم تهیه کرده و استفاده نمایید.

  • در ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط نمایید.
  • سپس این ماسک را بر ساقه و ریشه موهی خود گذاشته و بعد از یک ساعت موهایتان را بشویید.

ماسک مو موز و روغن زیتون

جهت درست کردن یک ماسک مو خانگی برای موی رنگ شده بایدیک موز رسیده را له کرده و به اندازه یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون را درون آن بریزید. شما باید در حدی که مخلوط به دست آمده خامه ای شود آن را هم بزنید. سپس این ماسک را در حمام به موها و کف سر خود زده و بعد از یک ربع آن را بشویید.

ماسک مو خانگی ماست و روغن زیتون

همانگونه که گفتیم موهای رنگ و دکلره شده به خاطر خشکی و وز شدن احتیاج به یک آبرسانی قوی دارند. شما با درست کردن این ماسک مو خانگی قادر می باشید تا موهای خود را هیدراته و ساختار آن را بازسازی نمایید. جهت درست کردن این ماسک می‌بایست تا یک فنجان ماست ساده را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب نمایید و به اندازه ده دقیقه روی سر خود بگذارید. در پایان نیز موهای خود را با آب تقریبا گرم ششنشو دهید.

ماسک مو روغن زیتون و روغن نارگیل

برای داشتن موهای رنگ شده و دکلره که درخشندگی و نرمی خود را حفظ کند باید ازین ماسک استفاده نمایید. برای درست کردن این ماسک شما می بایست تا یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری روغن گرم شده نارگیل ترکیب نمایید و بر موهای خود بزنید.

دقت داشته باشید که روغن نارگیل ولرم شده و خیلی داغ نشود تا توانایی باز کردن کوتیکول‌های موها را داشته باشد. سپس این مخلوط را روی موهای خود مالیده و بعد از آن موهایتان را با حوله حمام بپوشانید. در پایان بعد از یک ربع آن را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک مو روغن زیتون و روغن بادام

چنانچه با دکلره یا رنگ کردن، تار موهایتان آسیب ببیند، از این ماسک استفاده نمایید. شما می بایست تا به یک اندازه روغن زیتون و روغن بادام شیرین را با یکدیگر ترکیب نمایید. بر اساس حجم و بلندی موهایتان، اندکی از این ماسک مو را روی دستتان ریخته و کمی دست ها را بمالید تا ماسک گرم شود.

سپس روغن را با دستان خود به همه بخش های موهایتان زده و قشنگ ماساژ دهید. بعد از آن یک کلاه پلاستیکی و حوله حمام را روی سر خود بگذارید تا روغن گرم روی موهایتان بماند. بگذارید تا این ماسک به مدت نیم ساعت روی سرتان بماند تا به درستی به کوتیکول مو وارد شود. بعد از ان نیز با کمک شامپوی ملایم آن را بشویید.

ماسک مو آووکادو و روغن بادام یا روغن زیتون

خوب است بدانید که آووکادو دارای مواد مغذی بوده و برای موها بسیار خوب می باشد. این میوه همراه با روغن بادام که دارای ویتامین‌های A و E می باشد، موجب سالم ماندن مو، مرطوب کردن مو و همچنین درخشندگی مو خواهد شد.

برای درست کردن این ماسک مو شما می بایست تا یک عدد آووکادو را له کرده و بعد آن را با نصف فنجان روغن بادام و یا روغن زیتون مخلوط نمایید. سپس آن را روی کلیه بخش های ریشه و ساقه موهایتان ماساژ دهید و بگذارید تا نیم ساعت بماند. در پایان با کمک یک شامپوی ملایم فاقد سولفات موهای خود را بشویید.

ماسک موی شیر و موز

دو ماده غذایی شیر و موز به علت دارا بودن پروتئین، چربی، کلسیم و دیگر مواد مغذی مورد نیاز برای موها بسیار مفید می باشند.

برای درست کردن این ماسک مو خانگی می بایست تا یک موز را له کرده و بعد یک قاشق غذاخوری شیر را درون آن بریزید و به خوبی ترکیب نمایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس آن را به اندازه بیست دقیقه بر روی موهای خود بگذارید و در نهایت موهای خود را بشویید.

ماسک مو تخم مرغ و عسل

خوب است بدانید که تخم مرغ غنی از پروتئین بوده و در کنار عسل به عنوان یک آبرسان بسیار خوب برای موها می باشد که مانع از خشک و وز شدن آن‌ها می شود. برای درست کردن این ماسک شما می بایست تا دو عدد زرده و سفیده تخم مرغ را خوب ترکیب کرده و بعد از آن به اندازه یک قاشق غذاخوری عسل بر روی آن بریزید و مخلوط کنید. پس از آن ماسک را به مدت نیم ساعت روی موها گذاشته و در نهایت بشورید. خواهید دید که موهای شمل=ا نرم و ابریشمی خواهد شد.

همچنین می توانید یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و تا رسیدن به یک مخلوط کرم رنگ و روان آن را هم بزنید. پس از آن اندکی به کمک اسپری، موهای خود را نم دار کنید تا ماسک بهتر اثر کند. پس از آن ماسک را با کمک دست از ساقه به طرف ریشه مو بمالید و به خوبی ماساژ دهید. در نهایت موهای خود را با شامپو ملایمی بشویید.

ماسک مو سیب و سرکه سیب

باید بدانید که سیب به علت داشتن ویتامین C و سرکه سیب به خاطر اسیدی بودن موجب درخشش و روشن شدن موها خواهد شد. جهت درست کردن این ماسک مو خانگی شما می بایست یک سیب تازه را خرد و به شکل پوره نمایید. پس از آن به میزان دو قاشق سرکه سیب را با آن ترکیب نمایید و در پایان ماسک مو را روی موهای خشک و تمیز ماساژ دهید. بعد از سپری شدن حدود بیست دقیقه قادر می باشید تا موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید.

ماسک مو سس مایونز

خوب است بدانید که سس مایونز چربی بسیاری دارد که به خاطر وجود زرده تخم مرغ و روغن نباتی می باشد. با این ماسم وز موهای شما برطرف شده و لطیف می شود. این ماسک مو برای موهای رنگ و دکلره شده بسیار خوب می باشد.

اگر از بوی سس خوشتان نمی آید، چند قطره اسانس اسطوخودوس را روی دو قاشق غذاخوری سس مایونز پرچرب ریخته و خوب مخلوط نمایید. ماسک را به موهای خود زده و بگذارید تا به مدت 20 دقیقه روی آن بماند. در پایان نیز موهای خود را با کمک شامپوی مختص به موهای رنگ شده شستشو دهید.

ماسک مو آلوئه ورا

این ماسک توانایی رطوبت رسانی بسیار خوبی برای موها دارد و موجب لطافت و درخشندگی موهای رنگ شده و ترمیم تارهای مو می شود. برای درست کردن این ماسک به اندازه پنج قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن زیتون و به علاوه یک قاشق عسل خوب ترکیب نمایید. سپس آن را به اندازه نیم ساعت روی موهای خود گذاشته و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک مو ماء الشعیر و روغن نارگیل

خوب است بدانید که قند مالتوز و ساکارز موجود در ماءالشعیر در استحکام ساقه های مو تاثیر بسیار خوبی دارد. به علاوه این ماده به علت داشتن عصاره مالت و رازک پروتئین‌های لازم فولیکول مو را فراهم می نماید.

جهت درست کردن این ماسک مو می بایست ماءالشعیر و روغن نارگیل را به اندازه برابری ترکیب کنید. در یک کاسه به کمک یک قاشق چوبی به خوبی این واد را هم بزنید تا زمانی که گاز ماءالشعیر خارج شود.

این ماسم حالت یکدستی ندارد ولی تاثیر خیلی خوبی روی موها می گذارد. با کمک دست ماسک را روی پوست سر و موهای خود بزنید و در نهایت بعد از نیم ساعت با آب ولرم شستشو دهید.

سخن آخر

با اهمیت ترین خصوصیت ماسک خانگی برای موهای رنگ و دکلره شده، کمک به ثابت شدن رنگ مو و کم کردن صدمات ناشی از رنگ کردن می باشد. در این مقاله از سایت هشتیا انواع ماسک‌های خانگی جهت ترمیم و تغذیه موهای رنگ و دکلره شده را معرفی و شیوه درست کردن آن ها را نیز بیان کردیم.

این ماسک ها با هزینه کم و به آسانی در خانه درست شده و فواید بسیاری برای موهایتان دارند. اگر می خواهید موهای سالمی داشته باشید در استفاده از ماسک مو کوتاهی نکرده و دائما یعنی هر هفته یکبار یا دو بار این کار را انجام دهید تا به نتیجه ی مطلوبی برسید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه