نحوه تهیه و استفاده از اسکراب صورت پوست های خشک و حساس

نحوه تهیه و استفاده از اسکراب صورت پوست های خشک و حساس

چنانچه می خواهید تا پوست خشک و حساس خود را رطوبت‌رسانی نمایید باید از اسکراب استفاده نمایید. اسکراب‌های مناسب پوست خشک و حساس اصولا دارای دانه‌های ریز و نرمی می باشند که به آهستگی سلول‌های مرده پوست را رفع می‌کنند و صدمه ای به پوست شما وارد نمی کند و موجب التهاب نخواهند شد.

تهیه و استفاده از اسکراب‌های خانگی پوست خشک و حساس

  • اسکراب شکر و روغن زیتون

این اسکراب عالی برای پوست‌های خشک و حساس کاربرد دارد. شکر همچون یک لایه‌بردار طبیعی بوده و روغن زیتون پوست را مرطوب و نرم می نماید. دو قاشق غذاخوری شکر با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را ترکیب کرده تا یک اسکراب ملایم بسازید.

  • اسکراب عسل و جو دوسر

عسل دارای خاصیت ضدالتهابی و مرطوب کنندگی بوده و جو دوسر همچون یک لایه‌بردار خوب می باشد. یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری جو دوسر خرد شده ترکیب نمایید تا یک اسکراب اثرگذار و ملایم برای پوست‌های خشک و حساس خو بسازید.

  • اسکراب قهوه و روغن نارگیل

باید بدانید که قهوه همچون یک لایه‌بردار طبیعی بوده و به علاوه روغن نارگیل پوست را مرطوب و نرم می نماید. دو قاشق غذاخوری پودر قهوه را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و اسکرابی بسیار خوب برای پوست‌های خشک و حساس خود بسازید.

  • اسکراب آووکادو و شکر قهوه‌ای

خوب ات بدانید که آووکادو دارای چربی‌های سالم و ویتامین‌های مفید برای پوست می باشد. به میزان نصف آووکادو را با دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای ترکیب کرده و اسکرابی ملایم و مفید برای پوست‌های خشک و حساس خود بسازید.

 

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه