نکاتی درباره حرفه آرایشگری در فرانسه

نکاتی درباره حرفه آرایشگری در فرانسه

همانگونه که می دانید مهاجرت به کشور فرانسه در اروپای غربی، نظیر خیلی دیگر از کشورها شیوه های بسیاری دارد. آرایشگران این کشور دارای جایگاه حرفه ای خوب و موقعیت اجتماعی بی نظیری می باشند. چنانچه شخصی بخواهد به فرانسه مهاجرت کند و مدرک بین‌المللی آرایشگری هم دارد، قادر می باشد اقاما خود را بگیرد. اصولا جهت مهاجرت به این کشور اروپایی می بایست از سوی یک کارفرمای مستقر در آن جا، پیشنهاد کار بگیرد و یا با کسب مهارت در رشته زبان و آرایشگری، به طور مستقل درخواست ویزا کند.

دلایل مهاجرت به کشور فرانسه

خوب است بدانید که فرانسه کشوری با فرهنگ غنی بوده و کیفیت زندگی در آن جا بسیار خوب است. این کشور مهاجران زیادی را هر ساله به خود می بیند. فرانسه بعد از ژاپن، دارای با اعتبار ترین پاسپورت جهان می باشد و برای مهاجران ویزای با اعتبار شینگن صادر می‌کند. از نظر اقتصادی یک کشور غنی و از نظر آب و هوایی بسیار معتدل می باشد. برقراری سازش میان کار و زندگی روزانه در پاریس و دیگر شهرهای این کشور باعث زیاد شدن امید به زندگی مردم و جذب مهاجران به فرانسه خواهد شد. به علاوه سطح بالای دانشگاه‌ها و مرکزهای علمی، کیفیت زیاد سطح بهداشت، غذاهای خوشمزه، امنیت بالا و ارائه گزینه‌های بسیار جهت دادن اقامت به مهاجران، این کشور را همچون مقصدی بسیار خوب برای درخواست کنندگان کرده است. مردم فرانسه به زبان فرانسوی که یکی از متداول ترین زبان‌های دنیا می باشد صحبت می‌کنند.

شیوه های مهاجرت به کشور فرانسه

جهت مهاجرت به کشور اروپایی فرانسه شیوه های گوناگونی وجود دارد که برخی از بهترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

گرفتن اقامت با ویزای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری از جمله شیوه های مهاجرتی برای مهاجران به شمار می رود. شما می توانید با خریدن ملکی که ارزش مشخصی دارد در این کشور مقیم شوید.

گرفتن ویزای تحصیلی

تحصیل رایگان و بدون احتیاج به مدرک زبان، موجب جذب خیلی از دانشجویان به دانشگاه‌های این کشور شده است. با تحصیل در کشور فرانسه قادر می باشید تا ویزای اقامت بگیرید.

مهاجرت به وسیله ازدواج با شخصی مقیم فرانسه

ازدواج با شخصی فرانسوی یا مقیم این کشور شیوه ای جهت گرفتن ویزای اقامت در این کشور می باشد. چنانچه زوجین ۳ سال اقامت مداوم این کشور را داشته باشند، شخص مهاجر پس از ۴ سال قادر است تا اقامت فرانسه را بگیرد.

گرفتن ویزای تولد فرزند

بر اسلس قانون خون جهت گرفتن اقامت این کشور اروپایی، می بایست حداقل یکی از والدین تابعیت فرانسوی داشته باشد، وگرنه جهت گرفتن تابعیت، شخص می بایست بعد از رسیدن به سن قانونی کم کم ۵ سال در فرانسه زندگی کرده باشد.

مهاجرت به وسیله پناهندگی

شیوه دیگر جهت مهاجرت به فرانسه تقاضای پناهندگی می باشد که راه امنی نیست. این راه به علت سختی و ریسکی بودن آن پیشنهاد نمی شود.

مهاجرت به کشور فرانسه با ویزای کاری

اشخاصی که صلاحیت حرفه‌ای یک شغل به علاوه پیشنهادی رسمی از یک کارفرمای اقامت کننده در فرانسه را بگیرند، می توانند بلوکارت جهت مهاجرت به فرانسه با خانواده خود را بگیرند. اگر در شغل آرایشگری حرفه ای باشید می توانید از این طریق جهت اقامت در کشور فرانسه اقدام کنید.

بازار حرفه آرایشگری در کشور فرانسه

در مورد آرایشگری در کشور فرانسه 2 آیتم مختلف وجود دارد. در نخستین آیتم شخص اقامت این کشور را گرفته و جهت کار به مراکز موجود در فرانسه رفته و بعد از سپری کردن دوره آموزشی می تواند در سالن های آرایشی آن جا کار کند. در دومین آیتم، شخص با داشتن مهارت آرایشگری شروع به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور کرده یا با گرفتن ویزای کاری که از سوی کارفرمای مقیم این کشور می باشد، به فرانسه خواهد رفت. این شغل در کلیه کشورهای اروپایی بازار کار خوبی دارد، مخصوصا رشته میکاپ و گریم در صدر شغل ها می باشند. داشتن مهارت در رشته رنگ مو، آرایشگری، تاتو بدن و کاشت ناخن در رتبه‌های بعدی می باشند. باید بگوییم آن هایی که در دانشگاه‌های فرانسه تحصیل نکرده اند و یا مدرک خود در ایران را به مدرک بین‌المللی تبدیل نکرده‌اند، با داشتن تمکن مالی قادر می باشند تا بر اساس اجازه وزارت علوم فرانسه مهارت تجربی خود را با سپری کردن آزمون‌های مربوطه ثابت کنند و با اجاره ملک تجاری کار خود را آغاز کنند.

مدرک های موردنیاز جهت حرفه آرایشگری در فرانسه

قبل از این نیز بیان کردیم که جهت انجام کار آرایشگری در کشور فرانسه یا باید در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید و یا به وسیله کسب مهارت تجربی و شرکت در دوره‌های ویژه در سالن‌ها کار نمایید. با داشتن تمکن مالی قادر می باشید تا سالن تاسیس کنید. به علاوه اشخاص با دارا بودن job offer و اثبات مهارت های خود در حرفه آرایشگری و تسلط بر زبان فرانسوی قادر می باشند تا با گرفتن ویزای کاری و وارد شدن به کشور فرانسه، کار آرایشگری را شروع کرده و به درامد زیادی برسند. در این شیوه کارفرما با تنظیم قرارداد کاری و فرستادن آن به اداره مهاجرت فرانسه تقاضا را ثبت می‌کند. این قرارداد بعد از تایید به شکل مستقیم به سفارت فرانسه در ایران فرستاده می‌شود. بعد از آن شخص درخواست کننده با خانواده یا همراهان خود باید به این سفارت رفته و ویزای بلند مدت بگیرند. مدارک لازم جهت مهاجرت به فرانسه با مدرک آرایشگری به قرار زیر می باشد:

  • دادن اصل پاسپورت با عکس پرسنلی، شناسنامه و کارت ملی
  • ثبت تقاضا ویزا و دادن سند ازدواج در صورت داشتن همسر
  • ترجمه مدارک فنی‌حرفه‌ای و دیگر دوره‌های آرایشگری
5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه