هر آنچه باید درباره مزایای آبرسانی به پوست بدانید

هر آنچه باید درباره مزایای آبرسانی به پوست بدانید

همانگونه که می دانید پوست، از جمله بیرونی ترین لایه های بدن به شمار می رود و در کنار وظیفه مراقبت از بدن، نشان دهنده ی زیبایی و سلامت بدن می باشد. در نتیجه، اهمیت و دقت به سلامت و زیبایی پوست خیلی مهم می باشد. از جمله شیوه های با اهمیت جهت حفظ زیبایی و سلامت پوست، آبرسانی مناسب به آن می باشد. خشکی پوست قادر است تا برای سلامت پوست عوارض خیلی بدی ایجاد کند. در نتیجه، کارهای مراقبتی و آبرسانی به پوست بسیار اهمیت دارد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا در مورد آبرسانی پوست و مهم بودن این امر برایتان صحبت کنیم.

درباره آبرسانی پوست بدن

خوب است بدانید که به مقدار آب موجود در پوست هیدراتاسیون پوست می گویند که جهت حفظ ظاهر سالم و جوان و به علاوه مراقبت از پوست در مقابل صدمات خارجی خیلی مهم می باسد. هنگامی که پوست هیدراته باشد، ظاهری پر، صاف و براق به خود می گیرد. از طرف دیگر، خشکی پوست موجب ایجاد چین و چروک، خطوط ریز و دیگر نشانه های پیری خواهد شد.

فکتورهای گوناگونی بر هیدراتاسیون پوست اثرگذار می باشند که از میان آن ها می توان به آب و هوا، برنامه غذایی و محصولات محافطت از پوست اشاره کرد. مثلا در آب و هوای خشک، کم بودن رطوبت در هوا موجب کم آب شدن پوست خواهد شد.

برنامه غذایی دارای قند و مواد غذایی فرآوری شده هم موجب کم آب شدن پوست خواهند شد. جهت حفظ رطوبت پوست، استفاده از آب بیشتر و به کار بردن محصولات مرطوب‌کننده خیلی مهم می باشد. محصولاتی نظیر اسید هیالورونیک و گلیسیرین جهت جذب و حفظ آب در پوست بسیار خوب می باشند. همچنین مواد انسدادی نظیر ژل نفتی مانع از هدر رفت رطوبت خواهند شد.

به علاوه، به کار بردن یک مرطوب‌کننده در آب و هوای خشک و یا شیوه هایی نظیر درمااکسی قادر هستند تا با افزودن رطوبت به هوا، پوست را هیدراته و پز آب کنند. در حالت کلی، آبرسانی عمیق پوست از جمله شیوه های با اهمیت مراقبت از پوست به شمار می روند و نباید از ان ها چشم چوشی کرد. افزودن محصولات و شیوه های تقویت کننده هیدراتاسیون به روتین مراقبت از پوست، باعث حفظ سلامت، براقی و جوانی پوست خواهند شد.

مزایای آبرسانی به پوست 

باید بدانید که آبرسانی و تامین آب پوست بدن از جمله موارد با اهمیت محافظت از پوست می باشد. این امر در کنار تاثیرات زیبایی، بسیار برای سلامت و کیفیت پوست هم فایده دارد.

از جمله اثرات آبرسانی پوست، بهتر شدن حالت الاستیک پوست می باشد. هنگامی که به پوست به صورت کافی رطوبت برسد، توانایی کشسانی پوست بیشتر خواهد شد و پوست به صورت طبیعی خود برمیگردد. بنابراین، چروک‌ها و خط های ریز پوست ناپدید می شوند و در نتیجه پوست جوان‌تر و شاداب تر خواهد شد.

به علاوه، آبرسانی درست موجب کم شدن چین و چروک پوست خواهد شد. آب موجود در سلول‌های پوست باعث می شود تا مکان خالی‌ شده داخل چین‌ها و چروک‌های پوست پر شده و پوست صاف و فاقد چین و چروک شود.

به علاوه، پوست آبرسانی شده، کم تر دچار چربی خواهد شد چرا که مقدار چربی پوست به وسیله آب کنترل خواهد شد. پوست مرطوب احتیاج کمتری به تولید چربی خواهد داشت و بنابراین مشکلاتی نظیر جوش و آکنه کم تر اتفاق می افتند.

همچنین باید بدانید که آبرسانی پوست قادر است تا توان دفاعی پوست را هم بهبود ببخشد. پوستی که به صورت مرتب آبرسانی شود می تواند در مقابل فاکتورهای محیطی گوناگون نظیر آلودگی هوا، تابش UV و تنش‌های اکسیداتیو مقاومت بالاتری داشته باشد.

در پایان، آبرسانی مناسب به پوست باعث می شود تا فرآیند سم‌زدایی بهتر شود. سلول‌های پوستی که به صورت کافی مرطوب شوند، بهترین واکنش را در مقابل مواد اضافی و سموم خواهند داشت و سالم تر خواهند بود.

مواد موجود در برترین آبرسان های پوست

مواد موجود در بهترین آبرسان خای مناسب پوست در ادامه معرفی شده اند:

  • گلیسیرین موادی در آبرسان پوست

گلیسیرین یک مرطوب کننده توانمند می باشد که آب را به درون پوست برده و آن را هیدراته نگه می دارد.

  • اسید هیالورونیک موادی در آبرسان پوست

اسید هیالورونیک قادر است تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب نگه دارد و بنابراین انتخاب بسیار خوبی برای پوست‌های خشک می‌باشد.

  • سرامیدها موادی در آبرسان پوست

این لیپیدها موجب تقویت سد طبیعی پوست شده و مانع از هدررفت رطوبت پوست خواهند شد.

  • ژله نفتی موادی در آبرسان پوست

این ماده غلیظ و خامه‌ای جهت ایجاد سدی جهت انسداد رطوبت مناسب می باشد و مانع از خشک و تحریک شدن پوست می شود.

نشانه های کم آب شدن پوست

کم آب شدن پوست نوعی بیماری رایج پوستی می باشد که با فقدان آب در پوست اتفاق می افتد. نشانه های کم آب شدن پوست در ادامه بیان شده اند:

  • پوست کدر شده و دیگر براق نخواهد بود.
  • در پوست خط های ریز و چین و چروک ایجاد می شود.
  • پوست سفت شده و دچار خارش خواهد شد.
  • پوسته پوسته شدن و لایه برداری اتفاق می افتد.
  • پوست قرمز شده و دچار حساسیت خواهد شد.
  • پوست چربی بیشتری تولید خواهد کرد.

شیوه های آبرسانی کردن پوست

آبرسانی به پوست به وسیله شیوه های گوناگونی صورت می گیرد و موجب مرطوب و سالم شدن پوست خواهد شد. این شیوه ها در ادامه معرفی شده اند:

  • خوردن آب از شیوه های آبرسانی کردن پوست

خوردن آب به مقدار مناسب یکی از ابتدایی ترین شیوه ها جهت آبرسانی به پوست می باشد. خوردن 6 تا 8 لیوان آب در طول روز موجب مرطوب شدن پوست خواهد شد زیرا سلول‌های پوستی به آب احتیاج دارند.

  • برنامه غذایی سالم از شیوه های آبرسانی کردن پوست

خوردن مواردی نظیر میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، تخم مرغ، شیر، ماهی و غلات سبوس دار موجب مرطوب شدن و سالم شدن پوست خواهد شد.

  • پیشگیری از صدمات خورشید از شیوه های آبرسانی کردن پوست

به کار بردن کرم ضدآفتاب و در معرض نبودن نور خورشید به مدت زیاد مانع از صدمات اشعه آفتاب شده و پوست را هیدراتع می کند.

  • اجتناب از گرما بسیار از شیوه های آبرسانی کردن پوست

دوری از فضاهای خیلی گرم از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

  • به کار بردن روغن‌های گیاهی از شیوه های آبرسانی کردن پوست

به کار بردن روغن‌های گیاهی نظیر روغن بابونه، رزماری و دیگر روغن‌های طبیعی موجب نرمی و هیدراته شدن پوست می شوند.

  • لایه برداری از شیوه های آبرسانی کردن پوست

لایه برداری مرتب با کمک محصولات مناسب مانع از خشکی پوست شده و ان را هیدراتع و بازسازی خواهد کرد.

  • به کار بردن آبرسان از شیوه های آبرسانی کردن پوست

به کار بردن کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان پوست موجب هیدراته شدن آن خواهد شد. شما می بایست تا این کرم‌ها را هنگامی به کار ببرید که پوست اندکی مرطوب باشد تا بهترین نتیجه ایجاد شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه