هر آنچه که باید درمورد بلوند کردن مو بدانید

هر آنچه که باید درمورد بلوند کردن مو بدانید

هرکسی قادر به بلوند کردن درست مو و رسیدن به رنگ دلخواهتان نمی باشد. اگر هر رنگی مورد نظرتان باشد باز هم ممکن است که آرایشگر شما موهایتان را به رنگ سفید، برنجی، زرد روشن و کاملا مصنوعی در بیاورد. وقتی از ریک ولمن که یک رنگ‌کار و متخصص موهای بلوند در سالن پاتریک ملویل در نیویورک می باشد و موهای افراد مشهور هالیوودی نظیر هایدی کلوم و بلیک لایولی را رنگ کرده، خواستند در مورد چگونگی درست رنگ کردن مو بپرسند، جواب او در ده مورد بیان شد که در زیر بیان شده اند.

  •  به رنگ طبیعی موی خود دقت کنید

چنانچه رنگ مو در محدوده ای میان یک تا وازده باشد، رنگ یک مشکی ترین رنگ و رنگ دوازده روشن ترین رنگ بلوند می باشد. شاید زمان زیادی بگذرد تا شما بتوانید بار دیگر رنگ موی طبیعی خود را ببینید یا آن را تصور نمایید. خیلی کم اتفاق می افتد که رنگ موی طبیعی شخصی بعد از سن شانزده سالگی از رنگ درجه هفت روشن تر باشد.

  • پس از رنگ کردن می بایست تا شامپو و نرم کننده‌ی خود را تغییر دهید

اصولا جهت بلوند شدن مو طبیعی مقدار بسیاری آمونیاک یا مواد سفید کننده احتاج می باشد. بعد از بلوند کردن بافت موهایتان عوض می شود که باید شامپو کمتر و نرم کننده را بیشتر استفاده نمایید. پیشنهاد ما به کار بردن یک یک شامپوی بدون سولفات و ماسک ترمیمی می باشد.

  • برای بلوند کردن و بعد از آن باید هزینه کنید

باید بدانید که بلوند کردن مو احتیاج به ترمیم و نگهداری دارد. چنانچه قصد دارید تا این کار را انجام دهید باید حتما از خرج نگهداری و ترمیم آن نیز بربیایید. شما باید این کار را هر چهار تا دوازده هفته برای موهای خود انجام دهید.

  • میزان و حد بلوندی موهای خود را بدانید

باید بدانید که گستره رنگ بلوند زیاد می باشد و باید پیش از رنگ کردن آن را مشخص نمایید. باید رنگی انتخاب نمایید که به شما می آید و سردی و گرمی آن را بدانید. شما می بایست تا از بلوندهایی که به آن ها علاقه دارید عکس بگیرید و به آرایشگر خود نشان دهید تا دقیقا همان بلوند را روی موهایتان اجرا کند. حتی توجه کنی که بلوندها در محیط های گوناگون با نور مختلف کمی متفاوت دیده خواهند شد.

  • آیا می خواهید هایلایت کنید یا کل موهیتان را رنگ کنید

چنانچه رنگ طبیعی موی شما شماره هفت یا بیشتر باشد، تنها با استفاده از تکنیک هایلایت می توانید بلوند کنید. به علاوه برای موهای مشکی و یا تیره تر باید کل موها رنگ شود و یا رنگ پایه مو شکسته شود یعنی به میزان یک درجه روشن تر شود. همچنین چنانچه سطح رنگ موی شما شماره پنج یا کمتر باشد هردو، احتیاج می شود. شما می بایست این موارد را بدانید تا برای نوبت‌های بعدی خود به مدت زمان پی ببرید.

  • برای رنگ مو خود به یک آرایشگاه متخصص رنگ مو بروید

اگر کسی را دیدید که رنگ موهایش مورد علاقه شما است از او بپرسید به کجا مراجعه کرده است. همچنین اگر موی فردی را دیدید که بد رنگ شده از مراجعه به آن مکان خودداری کنید. چنانچه آرایشگر شما خواست از یک قلاب قلاب‌دوزی و کلاه پلاستیکی استفاده کند، موهای خود را به ائ نسپارید.

  • با رنگ مو نوع آرایشتان نیز عوض می شود

اگر موی خود را روشن و بلوند کنید بدانید که دیگر آرایش قبلی صورت شما با موی تیره به شما نمی آید و باید نوع آرایش خود را عوض کنید. احتمالا باید رنگ رژ و یک سری لوازم آرایشی خود را عوض کنید.

  • از ارایشگر بخواهید تا موهایتان را لعاب کند

پس از بلوند شدن مو، لعاب یک شیوه بدون پرواکسید با طیف‌های رنگی گوناگون می باشد که هم بلوند شما را زیباتر می کند و هم به مدت چهار تا شش هفته موهایتان را درخشان نگه می دارد.

  • برای چه منظوری می خواهید موهایتان را بلوند کنید

اگر نیاز به تغییری در خود دارید و یا شخصی را دیده اید که موهای بلوندش شما را جذب کرده دست به کار شوید و با بلوند کردن موهایتان از آن لذت ببرید. اگر به تغییر بزرگی نیاز دارید پیشنهاد ما بلوند کردن موهایتان می باشد.

  • منتظر برخورد افراد با خودتان همانند گذشته نباشید

همانگونه که اکثر افراد فکر می کنند، بلوندها افراد باهوشی نمی باشند. این را ممکن است بشنوید.

با توجه به این که بلوند کردن مو خیلی کار حساسی می باشد، برای پیشگیری از صدمه رسیدن به موها این نکات را رعایت نمایید:

  • اگر پیش از بلوند کردن به موهای خود رنگ گیاهی مثل حنا و رنگ های تیره زده اید، در زمان دکلره پیگمنتهای رنگی با مشکل از بافت مو سما بیروم می‌آیند و پیگمنتهای زرد و آبی وقتی از مو دربیایند، رنگ سبز پر طاووسی ایجاد می کنند. بنابراین چنانچه این کارها را انجام داده اید قبل از بلوند کردن به آرایشگر خود بگویید و مشورت بخواهید.
  • بلوند شدن موی ضخیم تر سخت تر و طولانی تر می باشد.
  • اگر موهایتان را دکلره کرده اید کلاه پلاستیکی بر سر نگذارید. چرا که محلول دکلره در درجه اول خشک شده و دیگر اثری خوب روی موها نمی گذارد. در درجه دوج با گذاشتن موها زیر کلاه پلاستیکی دیگر منتظر ظرافت و حالت خوب موهایتان نباشید.
  • اگر داروهای اعصاب و روان مصرف می کنید قبل از دکلره به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر پریود هستید و یا بیماری های عصبی دارید بلوند نکنید. همچنین در چهار ماه اول بارداری و در ماه هشتن و نهم موی خود را دکلره نکنید.
  • اگر بخشی از موهای شما رنگ شده باشد و یا دریچه های مو خیلی ریز شده باشد شاید بعد از دکلره با رنگ مو قرمز و نارنجی مواجه شوید.
  • موهای تیره در مقایسه با موهای روشن تر عمل دکلره سخت تری خواهند داشت. چراکه در موهای تیره پیگمنتهای زرد و قرمز کمتر می باشند و چون پیگمنتهای آبی قطر زیادتری دارند در نتیجه سخت تر از دریچه های مو بیرون می آیند.
  • در زمان دکلره پوست سر شما نباید شسته شده باشد بلکه باید بلکه باید به مدت چهار یا پنج روز از شستن آن بگذرد. چربی موجود روی پوست سر صدمه دکلره را کمتر می کند.
  • قبل از دکلره و رنگ موهایتان تست کنید که به آن حساسیت نداشته باشید.
امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. الهام :
    7 ماه پیش

    مطالبتون بسیار جالب و آموزنده بود

  2. شادی :
    7 ماه پیش

    سلام موارد بالا خیلی بهم کمک کرد یک نکته رو استفاده کردم نتیجه گرفتم ممنونم

  3. پرنیان :
    7 ماه پیش

    دو تا چیز هست که به مو آسیب زیادی میزنه یکی دکلره هست یکی اتو مو هست در خصوص دکلره باید بگم که خیلی مراقبت میخواد واقعا وگرنه مو شکسته میشه و حال وز پیدا می‌کنه واقعا دکلره خیلی به مو آسیب میزنه من به عنوان کسی که مواهش دکلره هست خواهش میکنن اینکارو زیاد انجام ندید اگرم انجام میدید خیلی از موهاتون مراقبت کنید