همه چیز درباره رنگ موی دوماسی و موارد استفاده از آن

همه چیز درباره رنگ موی دوماسی و موارد استفاده از آن

همانگونه که می دانید رنگ کردن موها از جمله علایق بانوان در هر سن و سالی می باشد. بیشتر شما می دانید که اگر اشخاص متخصص این کار را انجام دهند نتیجه خیلی خوب و بی نظیری به دست خواهد آمد. ولی رفتن به سالن های زیبایی و رنگ کردن مو احتمالا خرج زیادی داشته باشد. اگر نمی توانید از پس هزینه رنگ مو در سالن های زیبایی بربیایید می توانید با کمک برترین برندهای رنگ مو موجود در بازار، رنگ مو انتخابی و مورد علاقه خود را بخرید و در خانه کار رنگ کردن موهایتان را انجام دهید.

خوب است بدانید که در حال حاضر رنگ موهای موجود در بازار دارای گوناگونی بسیاری از نظر برند می باشند. همچنین این رنگ ها کیفیت خیلی خوبی دارند و شما می توانید جهت رنگ کردن موهای خود از آن ها استفاده نمایید. در این بین رنگ مو دوماسی، از جمله برندهای مرغوب ایرانی در حیطه ساخت رنگ مو می باشد که قادر م باشید تا رنگ مو خود را از این برند خریده و منیجه بی نظیر آن را در موهای خود ببینید.

با ما در این مقاله از سایت هشتیا همراه باشید تا در مورد رنگ مو دوماسی و موارد استفاده از آن برایتان توضیح دهیم.

درباره رنگ مو دوماسی و موارد استفاده از آن

خوب است بدانید که برند دوماسی یا Domacy، از جمله برندهای ایرانی بسیار خوب در حیطه ساخت رنگ مو می باشد. باید بگوییم که مواد اولیه جهت ساخت رنگ موهای برند دوماسی متعلق به کشور فرانسه است که در نهایت منجر به تولید رنگ مویی بی نظیر و مرغوب در ایران خواهد شد.

این رنگ مو بسیار مرغوب بوده و پوشش دهی بسیار خوبی بر روی موها دارد و قادر است تا کاور رنگی بسیار خوبی را بر روی موها به وجود بیاورد. در ساخت رنگ مو دوماسی، اصولا گونه های مختلف روغن های طبیعی نظیر روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام و روغن کنجد به کار برده می شود و به همین دلیل موهای شما پس از رنگ شدن خیلی نرم و لطیف شده و همچنین موجب تقویت موها خواهد شد.

فواید دیگر رنگ مو دوماسی شامل نرم کنندگی مو، ترمیم موها، آمونیاک اندک و ناچیز، وجود امگا 3 و 6 و به علاوه وجود ویتامین های تغذیه کننده مو نظیر ویتامین B و E می باشند.

علاوه بر این ها رنگ مو دوماسی، طیف رنگی گوناگون و جذابی دارد و کاتالوگ آن از تیره ترین رنگ موها تا رنگ موهای روشن و بلوند را در بر می گیرد. چنانچه به دنبال رنگ موی قهوه ای با تناژ طبیعی می باشید باید بگوییم که رنگ مو قهوه ای یعنی تناژهای دارچینی و کهربایی و گردویی همگی در کاتالوگ رنگ مو دوماسی وجود دارند و این کاتالوگ بیشترین گوناگونی در رنگ قهوه ای طبیعی را دارد.

در محصولات این برند خوب ایرانی رنگدانه های گیاهی وجود دارند و به همین دلیل انتخای خیلی از افراد می باشند. به علاوه رنگ مو دوماسی بسیار مرغوب است و دوام زیادی نیز دارد. همچنین رنگ موهای این برند دارای کراتین می باشند که موجب می شود سطح نفوذ رنگدانه‌ ها به تارهای مو بیشتر شود و میزان رنگ‌ پذیری مو نیز افزایش یابد. خوب است بدانید که خاصیت کراتینی این رنگ مو از خشکی و صدمه رسیدن به تارهای مو جلوگیری می کند.

رنگ موهای دوماسی، در حجم 120 میلی لیتر می باشند که این مقدار برای موهای متوسط مناسب است که قابل استفاده توسط خیلی از خانم ها و آقایان می باشد.

اقدامات لازم جهت رنگ کردن موها در منزل

چنانچه می خواهید تا موهای خود را در خانه رنگ کنید و این کار را به درستی انجام دهید، می بایست تا در زمان رنگ کردن موها در منزل، به این موارد که در ادامه بیان می کنیم دقت نمایید.

موردی که حتما باید به آن دقت کنید این است که اگر می خواهید رنگ طبیعی و تیره موهای خود به بلوند و روشن تغییر دهید می بایست تا چندین مرحله را طی کنید. برای انجام این کار سعی کنید تا از متخصص سالن کمک بگیرید؛ چراکه او می داند نحوه ترکیب رنگ ها برای به حداقل رساندن آسیب چگونه است.

در حالت کلی زمانی که می خواهید موهای خود را در منزل رنگ نمایید، حتما به رنگ دو درجه روشن‌ تر یا دو درجه تیره‌ تر از رنگ فعلی‌ موهایتان خواهید رسید. اگر در منزل این کار را انجام دهید نتیجه چیزی میان رنگ مو طبیعی شما و تصویر روی جعبه رنگ می شود.

اقدامات و موارد بیان شده در ادامه مطلب به شما کمک خواهد کرد که به راحتی در خانه کار رنگ کردن موهایتان را انجام دهید و از نتیجه آن لذت ببرید.

  • وجود رنگ مو به مقدار لازم برای اندازه و ضخامت موها

دقت کنید که چنانچه موهای شما بلند و پرپشت می باشد، به میزان دو جعبه از رنگ موی خود را خریداری کنید تا به طور ناگهانی تمام نشود و شما را نگران نکند.

  • خواندن طرز کار با رنگ مو بر روی بسته بندی

یکی از اقدامات با اهمیت در این زمینه خواندن طرز کار با رنگ مو بر روی بسته بندی محصول می باشد. چراکه هر رنگ دستورش با بقیه فرق می کند، در نتیجه برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب حتما این کار را انجام دهید.

  • تقسیم بندی موها جهت رنگ کردن

اگر می خواهید رنگ مو به صورت یکدست روی موهایتان زده شود می بایست موهایتان را تقسیم بندی نمایید تا هیچ قسمت مو خالی از رنگ نماند. از بخش های پشتی موهایتان آغاز کنید و به طرف بخش های جلویی موهای خود بروید تا رنگ مو باعث لک دار شدن پوست شما نشود.

  • شروع رنگ کردن از ریشه موها

شما می بایست تا کار رنگ کردن را از ریشه مو انجام دهید چراکه ریشه های مو کم متخلخل ترین بهش موها می باشند و صدمه کمتری می بینند، در نتیجه به مدت پردازش رنگ اضافی احتیاج دارند. مورد اساسی درباره رنگ کردن مو در خانه این است که باید به خوبی رنگ را بر روی موها ماساژ دهید تا رنگ بهتر جذب تارهای مو شود و نتیجه بهتری حاصل شود.

  • جلوگیری از جمع کردن موها پس از رنگ زدن

اگر می خواهید تا رنگ به صورت یکدستی بر روی موهایتان پخش شود، بعد از انجام این کار موهای خود را جمع نکنید و بگذارید تا به همان شکل باز باشد. جهت جلوگیری از لک گرفتن لباس هایتان از حوله و یا پلاستکی استفاده کرده و آن را دور شانه خوب قرار دهید.

  • زمان گرفتن پس از رنگ کردن

بر اساس طرز کار روی بسته بندی رنگ مو عمل کرده و رنگ را به میزان گفته شده بر روی موهایتان بگذارید. پیشنهاد می کنیم تا جهت انجام این کار زمان بگیرید. بعد از سپری شدن این مدت موهایتان را چک کنید و سپس آن را شسته تا زمانی که آب شفاف از مو بیرون بزند.

  • به کار بردن نرم کننده پس از رنگ کردن

به کار بردن نرم کننده بر روی موها پس از رنگ کردن، موجب براق شدن خیلی خوب موها خواهد شد. در نتیجه پس از شستن موها، از یک نرم کننده خوب برای مو رنگ شده استفاده نمایید. با این کار رنگ روی موها قفل شده و مانع از محو شدن آن خواهد شد که در نتیجه جلوه ای زیبا به موهایتان می دهد.

دیگر اقدامات لازم جهت رنگ کردن مو در منزل

  • همواره رنگ مو را بر روی موهای خشک بزنید؛ چراکه اگر موها خیس باشند، مانع جذب رنگ خواهند شد.
  • اگر به دنبال رنگ مو خاصی هستید، رنگ های گوناگون را با یکدیگر ترکیب نکنید.
  • در زمان رنگ کردن مو در منزل، از لباس‌ های گشاد و کهنه و بعد از شستن موهایتان آن را روی موهایتان بکشید و جهت جذب آب اضافی موها آن را به کار بگیرید.
  • سعی کنید اندکی وازلین در کناره های خط موی خود بزنید تا رنگ مو جذب آن نشود.
  • سعی کنید تا دستکش های یکبار مصرف به کار بگیرید تا دست ها و ناخن های شما رنگی نشود.
امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه