همه چیز درباره کاشت مو طبیعی و شیوه های مختلف آن

همه چیز درباره کاشت مو طبیعی و شیوه های مختلف آن

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در جهان، به اندازه 60 درصد مردان و 50 درصد زنان دچار ریزش مو هستند. بنابراین ممکن است به فکر شیوه هایی با اطمینان برای پر پشتی موها یا پیشگیری از ریزش آن باشند.

از جمله یکی از این راهکار ها کاشت مو می باشد. ولی در ابتدا شما می بایست تا علت ریزش مو و الگوی ریزش آن را تعیین کنید. پس از آن طبق وضعیت شخص و شیوه ریزش بهترین راه کاشت مو برای او انتخاب شود.

چه کسانی می توانند کاشت مو انجام دهند؟

با توجه به این که شیوه های گوناگونی جهت کاشت مو در کلینیک های کاشت مو صورت می گیرد ولی در بعضی موارد این امکان برای همه وجود ندارد. در ادامه آن هایی که کاشت مو برای آن ها قابل انجام می باشد را بیان کرده ایم.

  • زنان دارای مو کم پشت
  • مردان دارای الگوی ریزش مو ژنتیکی
  • از دست دادن مو به خاطر سوختگی یا صدمات دیگر

شیوه های مختلف کاشت مو

خوب است بدانید که همهی افراد در طول زندگی خود ریزش مو را تجربه می کنند. ولی در بعضی موارد که ریزش مو بیشتر و قطع نشدنی باشد، فرد موهای فرد کم حجم شده و حتی ممکن است طاس شود. بنابراین نخست می بایست تا شخص به وسیله پزشک معاینه شده و بعد طبق الگوی ریزش شیوه مناسب کاشت مو برای او انتخاب شود. در حال حاضر شیوه های گوناگون کاشت مو در کلینیک های زیبایی صورت می گیرد و از میان آن ها بهترین روش ها در ادامه بیان شده اند.

  • شیوه کاشت مو به روش FUT

از جمله  قدیمی ترین و برترین شیوه های کاشت مو، روش FUT می باشد. در این شیوه با کمک تیغ جراحی قسمتی از پوست سر برداشته شده و بعد از برداشت پوست و فولیکول های موردنیاز این بخش بخیه زده خواهد شد. در مرحله بعد جراح قسمت های گوناگون مو و پوست سر را به چندین بخش کوچک تر با عنوان گرافت، تقسیم می نماید. سپس با کمک سوزن یا تیغ، در بخش های مورد نظر سوراخ های کوچکی به وجود می آورد. در ادامه گرافت های مو در این سوراخ ها پیوند زده خواهند شد. از جمله برترین فواید کاشت مو با شیوه FUT افزایش تراکم موها می باشد و همچنین کاشت حالت طبیعی تری خواهد داشت.

  • شیوه کاشت مو با روش FIT

باید بدانید که در شیوه کاشت مو FIT واحدهای فولیکولی به شکل تک واحدی و دانه دانه صورت می گیرند. در این نوع کاشت نخست می بایست تا پشت سر تراشیده شده و بعد فولیکول ها به شکل تک تک از پوست سر جدا شوند. در ادامه سوراخ های کوچکی در بخش های مورد نظر جهت کاشت به وجود بیاید. بعد از آن گرافت های جدا شده، در پوست سر کاشته شده و پیوند زده شوند.

در پایان هم مکان جراحی شده، با کمک بانداژ یا گاز پوشانده خواهد شد. از جمله فواید قابل ذکر این شیوه کاشت کم تهاجمی بودن آن و بهبودی زود تر نسبیت به شیوه های دیگر می باشد. همچنین نتیجه کاشت طبیعی تر و قشنگ تر خواهد بود.

  • شیوه کاشت مو با روش BHT

باید بدانید که در کاشت مو با شیوه BHT موهای بدن نظیر سینه و ریش به عنوان بانک مو، برداشته می شوند. پس از آن نظیر شیوه FIT سوراخ هایی در بخش های مورد نظر صورت گرفته و گرافت های برداشته شده، در آن جا کاشته می شوند. کاشت مو با شیوه BHT برای کسانی مناسب است که موی خیلی کمی دارند و به علاوه بسیاری از موهایشان به علت ریزش مو ریخته شده است.

  • شیوه کاشت مو با روش SUT

خوب است بدانید که کاشت مو با شیوه SUT از جمله بهترین شیوه های کاشت مو به شمار می رود که فواید گوناگونی دارد. همه گام های کاشت مو با کمک دستگاه های ویژه و پیشرفته انجام می شود. بنابراین نسبت به دیگر شیوه های کاشت دارای عوارض کم‌تری می باشد، دوران نقاهت آن کوتاه تر بوده و همچنین نتایج بهتر و دوام بیشتری دارد.

در کاشت مو با شیوه SUT ابتدا گرافت ها با کمک لنزهای پانچ برداشته شده و بعد گرافت های برداشته شده فریز خواهند شد. این کار جهت پااین آمدن درصد نابودی فولیکول های مو صورت می گیرد. در ادامه در بخش هایی که مو کم حجم می باشد و بخش های مورد نظر گرافت ها کاشته می شوند. از جمله فواید کاشت مو با این روش کم تهاجمی بودن آن و عدم ایجاد جای زخم می‌باشد.

  • شیوه کاشت مو با روش Micro FIT

شیوه کاشت مو با روش Micro FIT یک شیوه ترکیبی از روش های FIT و SUT می باشد. بنابراین نتایج بهتر و دوام بیشتری خواهد داشت. در کاشت با شیوه Micro fit نخست با کمک ابزارهای دقیق گرافت های موردنیاز جهت کاشت برداشته می شوند. در ادامه به وسیله ایمپلنترهای ظریف و کوچک سوراخ هایی با قطر 1 میلیمتر در پوست سر به وجود می آورند.

در این مرحله با کمک مکش این فولیکول ها استخراج می شوند. در پایان هم گرافت ها در مکان های مورد نظر پیوند زده خواهند شد. این شیوه کاشت برای ان هایی که بانک موی خوبی دارند، مناسب می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه