همه چیز درباره گلد تراپی و کاربرد آن

همه چیز درباره گلد تراپی و کاربرد آن

خوب است بدانید که طلا به دلیل خصوصیات شگفت انگیز خود سال ها به وسیله تمدن های چین باستان و به علاوه کلئوپاترا به عنوان اسرار زیبایی به کار برده می شد. در حال حاضر اینترنت با تصاویر و روایت هایی از سوپر مدل‌ ها و وبلاگ‌ نویسان ویکتوریا سکرت درباره گلد تراپی و ماده اسرار آمیزی که جوانی و شادابی را برای صورت شما به ارمغان می آورد، مملو شده است. این ماده اسرار آمیز همچون ورق طلا یا طلای کلوئیدی، به عنوان ماده شفابخشی جهت کم کردن التهاب و عامل جذب مواد مغذی در سیستم بدن به کار برده می شود.

درباره گلد تراپی

گلد تراپی، از جمله درمان های لاکچری و خاص برای پوست می باشد. این درمان زیبایی، به وسیله طلای حقیقی مخلوط شده با مواد بالینی تست شده جهت درمان و تغذیه اثرگذار پوست به کار برده می شوند و فواید آن شامل بهتر شدن ویژگی ارتجاعی پوست، تقویت گردش سلولی، بالا رفتن کلاژن، احیای پوست و کم شدن التهاب و بهتر شدن گردش خون در کل بدن می باشد.

در حقیقت، گلد تراپی یک تجربه سلامت کامل بدن می باشد که پس از انجام آن، علاقه مند به انجام مجدد آن خواهید بود. این درمان هم موجب روشن تر و شفاف تر شدن پوست می شود و هم موجب ایجاد آرامش و حس جوانی در شما خواهد شد. این درمان مانع از ایجاد نشانه های پوستی مختص به پیری نظیر افتادگی، خط های ریز و چین و چروک پوست هم می شود.

فواید گلدتراپی

با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله از سایت هشتیا فواید بی نظیر گلدتراپی در جوانی و شادابی و روشن تر شدن پوست را بیان کنیم.

  • خاصیت ضد التهابی گلدتراپی

خوب است بدانید که طلای کلوئیدی یا نانو ذرات به علت داشتن خواص ضد التهابی در مراقبت از آرتریت معروف می باشد، ولی جهت درمان بیماری های التهابی پوست هم تاثیر بسیار خوبی دارد. بر اساس تحقیقی در این مورد پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که طلای کلوئیدی یا نانو ذرات طلا دارای خواص ضد التهابی برای پوست از طریق مسیر Nrf2 اثرگذار می باشند. مسیر Nrf2 جوابی پروتئینی بوده که در سیستم ایمنی بدن تولید شده و موجب بهبود التهاب و به عنوان یک آنتی اکسیدان فعالیت می کند.

  • بهتر شدن علائم بیماری پسوریازیس

همانگونه که بیان کردیم طلا به علت خواص روشنی پوست و درمان التهاب بسیار در علم پزشکی اثرگذار می باشد. همچنین متخصصان در این زمینه بیان کرده اند گلدتراپی برای انواع مشکلات التهابی پوست نظیر پمفیگوس، کهیر و پسوریازیس هم اثرگذار می باشند.

  • پسوریازیس، رایج ترین مشکل التهابی پوستی می باشد که به سیستم ایمنی بدن مربوط می شود. این بیماری باعث ایجاد بثورات پوسته پوسته بر روی بدن خواهد شد.
  • پمفیگوس نظیر پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی محسوب می شود که موجب ایجاد تاول روی پوست خواهد شد.
  • کهیر اصولا به خاطر واکنش های آلرژیک به غذاها به وجود می آید و باعث ایجاد جوش، خارش و تورم خواهد شد.

گلد تراپی درمانی است که سریعا و به صورت اثرگذار قادر است تا پوست ملتهب و تحریک شده را بدون  استفاده از مواد شیمیایی بهبود ببخشد.

  • نابود کردن باکتری ها و آکنه

از جمله علت های اساسی ایجاد جوش بر روی پوست، باکتری های آلوده ای می باشند که بر روی پوست وجود دارند. جهت پیشگیری از جوش و مقابله با باکتری ها، قادر می باشید تا به آسانی درمان گلد تراپی را انجام دهید. جهت انجام این کار از محصولاتی نظیر تونر که دارای ورقه های طلا می باشند، استفاده کنید و با این کار از مزایای طلا در نابود کردن باکتری ها و آکنه بهره مند شوید.

  • مبارزه با رادیکال های آزاد و صدمات خورشیدی

همانگونه که گفتیم طلا درمانی موجب تسکین و التیام پوست خواهد شد. اما باید بدانید که این ماده اسرارآمیز فواید دیگری نیز دارد. در سطح مولکولی، رادیکال های آزاد مولکول هایی می باشند که مقدار نابرابری الکترون دارند. با توجه به این که این مولکول‌ها نامتعادل می باشند، به وسیله فرآیندی به نام اکسیداسیون، الکترون‌ها را از مولکول‌ های سالم دور می کنند. رادیکال های آزاد اصولا موجب صدمه به سلول های پوست خواهند شد که در نتیجه پیری زودرس، چین و چروک و سرطان را به دنبال دارند.

بنابراین متخصصین پوستی، اصولا خاصیت طلا جهت کم کردن التهاب و قرمزی و به علاوه مبارزه با پیری به خاطر رادیکال های آزاد، چین و چروک و صدمات خورشیدی را تحسین می کنند.

  • کم کردن چین و چروک های صورت

کلاژن پروتئینی می باشد که در پوست از بافت همبند تولید شده است. پوستی که مقادیر بسیاری کلاژن دارد سفت، چاق و محکم می باشد. طلا درمانی اصولا جهت تقویت ساخت کلاژن در پوست، مبارزه با چین و چروک و بالا بردن ویژگی ارتجاعی طبیعی و جوان به کار برده می شود. در حقیقت، طلا در کنار دیگر محصولات تقویت کننده کلاژن خالص، موجب تحریک استحکام طبیعی پوست خواهد شد.

  • بالا بردن سرعت جذب دیگر مواد مغذی به پوست

هنگامی که طلا به با دیگر روغن ها یا محصولات زیبایی بر روی پوست به کار برده شود، مقدار جذب دیگر مواد مغذی را تسریع می کند. در واقع، نانوذرات طلا، به علت کوچک بودن، غیرسمی بودن، استفاده آسان و نسبت سطح به حجم بالا، بسیار جهت سیستم‌ های دارو رسانی موضعی تاثیرگذار می باشند. طلا موجب تسریع در جذب همه چیز نظیر داروهای موضعی و دیگر محصولات زیبایی خواهد شد و آن را به ماده ای بسیار خوب جهت جذب و تاثیرگذاری نهایی مبدل خواهد کرد.

  • تقویت توانایی آنتی اکسیدان ها

با توجه به این که طلا یک آنتی اکسیدان می باشد و موجب تسریع جذب دیگر مواد مغذی می شود، بنابراین توانایی آنتی اکسیدان طلا ترکیب شده با هر ماده آنتی اکسیدان دیگری، باعث تقویت ترکیب به دست آمده خواهد شد. برای همین است که می گویند گلدتراپی، یک نیروگاه ضد پیری محسوب می شود.

  • اثرات شگفت انگیز گلدتراپی روی پوست

درست است که طلا یک ماده گران محسوب می شود، ولی انجام این درمان در دوزهای پایین هم بسیار تاثیرگذار می باشد و به کار بردن اندکی طلا به شما در داشتن پوستی بی نقص کمک خواهد کرد.

  • اثرات درخشانی گلدتراپی روی پوست

به کار بردن طلای کلوئیدی روی پوست، هم اثرات شگفت انگیز عمقی بر روی پوست خواهد داشت و هم موجب درخشانی و جوانی پوست شما می شود.

  • اثرات گلد تراپی جهت درمان آرتریت روماتوئید

گلد تراپی یا طلا درمانی با نام های کریزوتراپی chrysotherapy و یا آروتراپی aurotherapy هم معروف می باشد. در این گونه درمان ها نمک های طلا به عضله تزریق شده و یا همچون قرص خوراکی استفاده می شوند.

پژوهشگر داخلی فرانسوی یعنی ژاک فارستیه Jacques Forestier در سال 1929، دریافت که ترکیبات طلا قادر هستند تا درد مفاصل را برای آن‌هایی که بیماری آرتریت روماتوئید دارند، کم کند و در بعضی موارد دیگر، گلد‌تراپی موجب بهبود وضعیت آنان خواهد شد.

گلدتراپی جهت درمان آرتریت روماتوئید و به علاوه آرتریت پسوریاتیک، لوپوس و بیماری شوگرن به کار برده می شود. این درمان تا دهه 1990 به صورت وسیعی برای بیماران انجام می شد. ولی زمانی که داروهای اثرگذارتری نظیر متوترکسات ساخته شدند، گلدتراپی نوعی درمان انتخابی شد.

اگر بخواهیم بگوییم که گلد تراپی چگونه به عنوان درمانی برای آرتریت روماتوئید عمل می کند، باید بگوییم که نمک طلا ویژگی ضد التهابی دارد. یعنی طلا احتمالا سلول‌ها را از تولید مواد شیمیایی یا هیستامین که به سیستم ایمنی حمله می‌کنند و به بافت‌ها صدمه می زنند، باز می دارد.

گلد تراپی مایع

گلدتراپی مایع، پلاسمای خون دارای غلظت بالایی از پلاکت ها می باشد که به عنوان ترومبوسیت ها هم شناخته می شوند. طلای مایع قادر است تا موجب ترمیم و احیای بافت صدمه دیده شده و تزریق مستقیم طلای مایع باعث سرعت بخشیدن به فرایند ترمیم بافت، تشویق کلاژن، الاستین و ایجاد خون جدید خواهد شد. برای نمونه زمانی که پوست شما زخمی می شود، واکنش طبیعی بدن جذب پلاکت هایی می باشد که عوامل رشد را آزاد می کنند و موجب آسان تر شدن ترمیم خواهند شد. با تزریق دوباره پلاکت های غلیظ تولید شده از خون خود، ترشح عوامل رشد زیاد شده که در نتیجه فرایند بهبود طبیعی را سرعت می بخشد.

در حالت کلی، گلد تراپی مایع، روندی سریع و آسان می باشد. گام های گلدتراپی مایع به قرار زیر می باشند:

  • نمونه خون در 1 تا 2 لوله با طراحی مخصوص گرد آوری می شود.
  • پس از آن لوله ها به اندازه 5 دقیقه سانتریفیوژ خواهند شد. در زمان سانتریفیوژ، یک ژل ثبت شده در لوله ها، طلای مایع را از دیگر سلول های خون تفکیک می کند.
  • طلای مایع در یک سرنگ کشیده شده و جهت استفاده آماده می باشد.

زمانی که این فرآیند صورت می گیرد، طلای مایع تنها چیزی است که باقی می ماند که در درمان مراقبت از پوست به کار برده می شود. طلای مایع جدا شده و به نواحی که مشتری درخواست کرده تزریق می شود. این درمان پوستی صاف و جوان به شما تحویل خواهد داد.

بعد از نخستین گلد تراپی مایع، پلاکت ها، عوامل رشد را تحریک می کنند که در نتیجه باعث رشد کلاژن، الاستین و خون رسانی به جاهای تحت درمان در چند هفته آینده خواهد شد و پس از آن نیز در چند ماه آینده موجب بهبود خواهد شد.

در حالت کلی، گلد تراپی مایع قادر است تا باعث بهبود موارد زیر شود:

  • بافت پوست
  • رنگ پوست
  • کم شدن خطوط ریز و چین و چروک پوست
  • بازسازی جای زخم
  • تحریک ساحت کلاژن
  • تقویت رشد مو
  • کم شدن حلقه های سیاه زیر چشم

 

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه