همه چیز در مورد بوتاکس بینی

همه چیز در مورد بوتاکس بینی

همانگونه که می دانید بوتاکس همچون یک محصول اثرگذار جهت برطرف شدن چین و چروک، کم شدن خطوط ریز و بازگرداندن ظاهری جوان تر می باشد. بوتاکس جهت درمان خطوط پیشانی، پنجه کلاغی، خطوط بین ابروها و موارد دیگر نظیر بینی توسط FDA تایید شده است. در حال حاضر بوتاکس جایگزینی پرطرفدار به جای جراحی بینی می باشد.

در حقیقت چنانچه ظاهر نوک بینی خود را دوست ندارید و جراحی بینی نمی خواهید، باید از بوتاکس بینی جهت لیفت نوک بینی استفاده نمایید. بوتاکس بینی، سیوه ای غیرجراحی می باشد که می تواند به صورت موقت نوک بینی را بالا ببرد و شکل صورت شما را هماهنگ نماید. در واقع، آن هایی که از پهن بودن پایه بینی، باز شدن سوراخ های بینی و یا دیگر موارد نگران هستند، می توانند از بوتاکس بینی استفاده کنند.

فواید و خوبی های بوتاکس بینی

بوتاکس نوعی تعدیل کننده عصبی مناسب جهت آرام کردن موقت عضلات صورت می باشد. این درمان به علت های زیادی طرفداران بسیاری دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • ارائه نتایج هدفمند و ظریف

متخصص تزریق بوتاکس قادر می باشد تا مشکلات جزئی و خاص زیبایی در امتداد و اطراف بینی را با کمک بوتاکس برطرف کند.

  • شیوه ای کم تهاجمی

هیچ گونه جراحی، برش، پیوند یا بهبودی بعد از انجام بوتاکس بینی در انتظار شما نیست.

  • سریع و آسان بودن

کسانی که به علت مشغله کاری، وقت انجام جراحی بینی را ندارند می توانند با کمک بوتاکس بینی، ظاهر و فرم بینی خود را عوض کنند. در حقیقت این شیوه، به‌ عنوان بهترین جایگزین برای جراحی زیبایی بینی می باشد. چراکه بوتاکس بینی یک فرآیند سریع می باشد که بر اساس نیاز شما اصولا 15 تا 30 دقیقه زمان می برد. پس از تکمیل، قادر می باشید تا بدون از دست دادن چیزی به برنامه روزانه خود برگردید.

  • به صرفه بودن

بوتاکس بینی خیلی کم هزینه تر از جراحی بینی می باشد.

بوتاکس بینی مناسب چه کسانی است؟

چنانچه شکل بینی خود را دوست ندارید و تصمیم دارید تا بدون جراحی آن را تغییر دهید، بوتاکس بینی برایتان مناسب می باشد. بوتاکس بینی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ هایی که قصد دارند تا نواقص بینی خود نظیر شل شدن سوراخ‌ های بینی، پهن شدن بینی، افتادگی نوک بینی و … را اصلاح کنند، بسیار خوب می باشد.

عملکرد بوتاکس بینی

بوتاکس یک نوروتوکسین می باشد که قادر است تا ماهیچه های بیش فعال را آرام نماید. زمانی که بوتاکس در کنار بینی تزریق می شود، قادر است تا مشکلات زیبایی را رفع کند. این مشکلات در ادامه بیان شده اند:

رفع افتادگی نوک بینی: این درمان زیبایی تزریق بوتاکس در جای درست بینی می باشد تا باعث بالا کشیدن نوک بینی یاdepressor septi nasi شود. این تزریق نوک بینی را جهت لیفت بینی بلند می کند و موجب می شود نوک بینی زیباتر شود.

رفع چین و چروک بینی یا خطوط خرگوشی کنار بینی: خطوط خرگوشی کنار بینی، چین و چروک های اجتناب ناپذیری می باشند که بعضی ها در اطراف بینی خود آن را دارند. این خطوط مورب اصولا از روی پل بینی به اطراف پخش می شوند و به علت چندین سال حالات تکراری صورت نظیر اخم کردن، چشم دوختن یا خندیدن به وجود می آیند. تزریق بوتاکس به عضله بینی اطراف دو طرف بینی جهت کاهش و شل شدن انقباضات عضلانی و صاف کردن خطوط خرگوش یا چین و چروک های بینی انجام می شود.

رفع پهن شدن بینی: بعضی از افراد با لبخند زدن موجب گشاد شدن بینی خود می شوند. بوتاکس بینی با شل کردن عضله گشاد کننده ناریس خلفی که باعث کشیدن بینی به طرف اطراف می شود، شل شدن بینی را کم می کنند. در حقیقت بوتاکس بینی، به شل شدن بینی و کاهش شکل بینی پهن کمک می کند.

لاغری و تغییر شکل بینی: زمانی که یک متخصص بوتاکس بینی را انجام دهد، می تواند بینی را باریک تر نماید و شکل آن را تغییر دهد.

بوتاکس بینی جهت لیفت بینی و از بین بردن افتادگی نوک بینی

بوتاکس نوک بینی، به صورت موقت افتادگی نوک بینی را درمان می کند. این نوع شیوه بوتاکس جهت افتادگی کم تا متوسط که بیشتر به علت کشش در عضله خاص متصل به نوک بینی و فک بالا ایجاد می شود، بهترین کارایی را دارد. کشش همیشگی در عضله سپتی ناسی یا septi nasi muscle، نوک بینی را به طرف پایین می چرخاند و آن را در حالتی آویزان نگه می دارد. با توجه به این که این عضله حالت های صورت اطراف دهان و بینی را کنترل می کند، هر گونه تغییر در این الگوی فعالیت به صورت دائمی حالات صورت و ظاهر شما را در زمان استراحت تغییر می دهد. به عبارت دیگر بوتاکس بینی جهت تسکین ظاهر رو به پایین نوک بینی خیلی مناسب می باشد و باعث جذاب شدن بینی خواهد شد.

انجام بوتاکس برای بینی پهن

تزریق بوتاکس شیوه ای بسیار خوب جهت ترمیم بینی پهن می باشد. این فرآیند با منقبض کردن فعالیت عضلات باعث کشیدن سوراخ های بینی به اطراف و نوک بینی به طرف پایین خواهد شد. بوتاکس بینی، راه حل غیرجراحی می باشد چراکه ساختار استخوان را عوض نمی کند ولی درعوض، پهن شدن بینی را کم تر می کند و نوک بینی را لیفت می نماید و شکل بینی خیلی باریک تر و ظریف تر خواهد شد.

بوتاکس بینی جهت از بین بردن خطوط اطراف بینی

برای بیشتر افراد، خطوط و چین و چروک اطراف بینی معروف به خطوط خرگوشی، می تواند یک مسئله مهم باشد. این خطوط مورب بیشتر از کناره های بینی روی بینی پخش می شوند و هنگامی که بینی خود را چروک می کنید و در بعضی موارد لبخند می زنید شکل بینی شما چروک می شود.

بوتاکس بینی، قادر است با مسدود کردن موقت سیگنال های عصبی انقباضات و چین و چروک های عضلانی را کمتر کند. زمانی که پزشک متخصص، بوتاکس را به بینی تزریق می کند، ماهیچه های بیش فعال را شل می کند و مانع از انقباض آن ها خواهد شد. با این کار پوست کناره های بینی صاف شده و خطوط خرگوشی نیز کمتر می شوند.

بوتاکس بینی جهت لاغری و عوض شدن شکل بینی

متخصصان در حیطه تزریق بوتاکس قادر می باشند تا به آسانی و سریعا شکل بینی را با تزریق بوتاکس تولید شده از سم بوتولینوم نوع a تغییر دهند. برای همین است که می گویند بوتاکس بینی، در عوض جراحی بینی می تواند موجب لاغری و تغییر شکل بینی شود. زمانی که متخصص، بوتاکس را در درون و اطراف بینی تزریق می کند، شکل بینی شما را تغییر خواهد داد. این کار باعث باریک تر شدن بینی خواهد شد. در حقیقت محدود کردن عضلات اطراف بینی با بوتاکس، قادر است تا بینی را باریک تر کند.

نتایج حاصل از بوتاکس بینی

نتایج بوتاکس بینی اصولا در مدت 3 تا 7 روز بعد از تزریق خود را نشان می دهند. بیشتر افراد، تا 6 ماه این تغییر را با خود به همراه دارند. باید بدانید که نتیجه بوتاکس در همه افراد با هم فرق دارد. اگر می خواهید ظاهر بینی خود را به همین شکل نگه دارید باید درمان های دوره ای و ترمیم بوتاکس خود را جدی بگیرید. این را هم باید بگوییم که بوتاکس تغییرات ظریف و موقتی را ایجاد می کند و نباید انتظاری همچون جراحی بینی از آن داشته باشید.

مراقبت پس از تزریق بوتاکس بینی

بعد از تزریق بوتاکس بینی، می بایست تا دستورالعمل های رایج مراقبت های پس از بوتاکس را انجام دهید. در ادامه فهرستی از نکات کلی مراقبت پس از تزریق بوتاکس بینی را خواهید دید:

  • بینی یا جای تزریق را تا 4 ساعت یا بیشتر بعد از درمان، مالش یا ماساژ ندهید.
  • تا 24 ساعت پس از بوتاکس بینی، ورزش یا فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  • برای 4 ساعت بعد از درمان در حالت عمودی بمانید و بر صورت نخوابید.
  • جهت پیشگیری از کبودی، مصرف الکل را پیش و پس از بوتاکس کم کنید.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس بینی

عوارض جانبی تزریق بوتاکس بینی همچون دیگر شیوه های درمانی بوتاکس می باشد. بیشتر افراد عوارض جانبی کم و کوتاه مدت را تجربه می کنند که در ادامه لیست شده اند:

  • سرخ شدن
  • متورم شدن
  • داشتن درد و ناراحتی
  • ایجاد کبودی

تمامی این عوارض جانبی به تنهایی رفع خواهند شد. ولی باید بدانید که این عوارض در هر شخص با دیگری فرق دارد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه