چگونه از شر جوش خلاص شویم

چگونه از شر جوش خلاص شویم

جوش زدن در خانه به تنهایی می تواند منجر به عفونت میکروب های روی دست شما شود

کندن یک جوش می تواند منجر به زخم، عفونت و جوش های بیشتر شود. راه های دیگری برای خلاص شدن از شر جوش وجود دارد.

جوش‌ها – آن برآمدگی‌های مزاحم روی پوست که وقتی منافذ پوست توسط چیزهایی مانند چربی اضافی، باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شوند ایجاد می‌شوند – گاهی اوقات ممکن است در نامناسب‌ترین زمان‌ها ظاهر شوند.
آکادمی پوست آمریکا. آکنه: چه کسی ایجاد می کند و باعث ایجاد آن می شود.

 ضایعات می توانند در پایه به دلیل التهاب قرمز و سپس به دلیل چرک داخل ضایعه در قسمت بالایی سفید یا زرد باشند. هدف معمولاً از بین بردن لک در سریع ترین زمان ممکن است.

اگرچه خیلی وسوسه انگیز است که مسائل را به دست خود بگیرید و جوش را بیرون بیاورید، این روش DIY توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه نمی شود. این به این دلیل است که فشردن یک زیت در واقع می تواند وضعیت را بسیار بدتر کند.

در اینجا چیزی است که باید بدانید که چرا این رویکرد عملی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد – و چه اقداماتی مانند یخ زدن منطقه یا استفاده از یک محصول کشنده باکتری باید به جای آن انجام شود.

آیا باید جوش ها را از بین ببرید؟

ممکن است در آن زمان راحت‌ترین انتخاب به نظر برسد، اما بیرون زدن جوش می‌تواند به پوست آسیب برساند و این ناحیه را حتی بدتر به نظر برساند – که به طور بالقوه منجر به جوش‌های بیشتر، تغییر رنگ پوست و جای زخم می‌شود.

هر بار که از روش جوش زدن استفاده می کنید، این خطر وجود دارد که محتوای جوش (مانند چرک) را به عمق منافذ برسانید. این می تواند:

افزایش التهاب
جوش را بیشتر نمایان کنید
ایجاد اسکار
باعث درد شود
جوش زدن در خانه به تنهایی می تواند منجر به عفونت میکروب های روی دست شما شود

چگونه از شر جوش خلاص شویم

در حالی که جوش زدن راه حلی برای خلاص شدن از شر لکه ها نیست، درمان های خانگی دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند.

قبل از شروع درمان جوش با یکی از این راه حل ها، صورت خود را بشویید. به این ترتیب، ناحیه را از باکتری‌های مولد آکنه پاک می‌کنید و اجازه می‌دهید محصولات موضعی غرق شوند و کار خود را انجام دهند.

در برابر میل به اسکراب شدید یا استفاده از یک پاک کننده خشن مقاومت کنید. به جای آن، از شستشوی صورت ملایم و بدون عطر استفاده کنید. از نوک انگشتان خود برای استفاده از پاک کننده با آب استفاده کنید، آن را به آرامی مالش دهید و قبل از خشک کردن با یک حوله نرم با آب ولرم بشویید.

از یک محصول با بنزوئیل پراکسید استفاده کنید

بنزوئیل پراکسید اغلب به عنوان اولین محصولی که برای درمان آکنه خفیف تا متوسط، که ممکن است شامل جوش باشد، توصیه می‌شود. لوسیون، کرم، ژل، مایع، یا نوار.

بنزوئیل پراکسید نمونه ای از محصولات مراقبت از پوست است که به خوبی روی پوست رنگی کار می کند زیرا مانند سایر محصولات باعث ایجاد لکه های روشن روی پوست نمی شود.

استفاده از یک لایه نازک بنزوئیل پراکسید روی جوش تا دو بار در روز می تواند به تسریع بهبودی کمک کند. هرچند ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا آکنه شما پاک شود

به خاطر داشته باشید که بنزوئیل پراکسید گاهی اوقات می تواند باعث تحریک، خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست شود. این خشکی و پوسته پوسته شدن در واقع می تواند آکنه را بدتر کند، بنابراین با محصولی شروع کنید که حاوی تنها 2.5٪ بنزوئیل پراکسید است. اگر 2.5% بنزوئیل پراکسید باعث این واکنش شد، مصرف خود را به یک روز در میان کاهش دهید.

از رتینوئید استفاده کنید

یکی دیگر از اولین گزینه های درمان آکنه، رتینوئید است. این محصولات به شکل های بدون نسخه و نسخه ای موجود است، این محصولات از ویتامین A ساخته شده اند. یک نمونه ژل آداپالن  است. رتینوئیدها به خوبی برای پاک کردن منافذ مسدود شده و کاهش التهاب عمل می‌کنند و از ایجاد انسداد جدید جلوگیری می‌کنند.

رتینوئیدها را می توان در ترکیب با محصولاتی که دارای بنزوئیل پراکسید هستند استفاده کرد. آنها همچنین گزینه خوبی برای پوست رنگی هستند زیرا رتینوئیدها باعث ایجاد لکه های روشن نمی شوند

درمان های نقطه ای را امتحان کنید

هدف از درمان‌های لکه‌ای دقیقاً همان‌طور که از نامش پیداست انجام می‌دهند: درمان نقطه‌ای که جوش در آن قرار دارد. این بدان معنی است که آنها برای جوش های جزئی در اینجا یا آنجا بهترین هستند، در مقابل جوش های آکنه با جوش های زیاد. برخلاف پاک‌کننده‌هایی که نسبتاً سریع شسته می‌شوند، درمان‌های لکه‌ای روی پوست اعمال می‌شوند و روی پوست باقی می‌مانند و مواد غلیظ را مستقیماً به ریشه مشکل می‌رسانند.

چند گزینه وجود دارد:

درمان‌های لکه‌دار با پراکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک: درمان‌های لکه‌ای که حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک مانند کرم جمع کننده منافذ باز پوست هستند، معمولاً شرط‌های مطمئنی هستند، زیرا این مواد از قبل برای مبارزه با جوش‌ها در فرمت‌های دیگر، مانند شستشوی صورت یا محصول موضعی، مؤثر هستند. فقط حتما مراقب خشکی یا خارشی باشید که گاهی با استفاده از آنها اتفاق می افتد.

درمان لکه‌های طبیعی: درمان‌های لکه‌ای که حاوی مواد طبیعی مانند روغن درخت چای  که کرم رفع لک و تیرگی هستند ممکن است برخی از خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی را مستقیماً به لکه‌های شما برسانند. قبل از اینکه رسماً توصیه شود مورد نیاز است

تکه های جوش: تکه های جوش، چسب های ریز به اندازه جوش هستند که مستقیماً روی لک قرار می گیرند. آنها هیدروکلوئید هستند، نوعی چسب که نه تنها با ایجاد یک مانع فیزیکی در برابر میکروب‌ها، بلکه همچنین جذب مایع اضافی، بهبود زخم را بهبود می‌بخشد. یک چسب زیت همچنین می‌تواند با دور نگه داشتن دست‌ها از جوش برای ترک آن، از ناحیه محافظت کند.
هیدروکلوئیدها در مراقبت های بهداشتی برای بهبود زخم انواع دیگر استفاده می شوند، اما نسخه های جوش گاهی حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید هستند. تحقیقات علمی زیادی مبنی بر استفاده از آنها برای جوش صورت نگرفته است، و تحقیقات روی آنها فقط به اندازه دو دهه اخیر اخیر انجام شده است.

یخ را اعمال کنید

درست مانند رگ به رگ شدن عضلانی یا آسیب های دیگر، متخصصان توصیه می کنند برای کمک به کاهش درد و التهاب، یخ را روی جوش های عمیق یا سرسخت بمالید.

سعی کنید یک تکه یخ را در یک پارچه شستشو یا حوله کاغذی بپیچید و آن را به مدت 10 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. دو بار دیگر این کار را تکرار کنید و حتماً بین جلسات یخ زدن 10 دقیقه استراحت کنید تا پوست خیلی سرد نشود.

برای مؤثرترین نتایج، به محض اینکه متوجه ایجاد جوش شدید، این دارو را آزمایش کنید

چه زمانی باید به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کرد

اگر به مدت چهار تا شش هفته از یک محصول درمان کننده جوش استفاده می‌کنید و دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال می‌کنید و بهبودی نمی‌بینید، محصول دوم جوش را اضافه کنید که علت بالقوه متفاوتی از آکنه را هدف قرار می‌دهد. به عنوان مثال، اگر اولین محصول از شر باکتری ها خلاص شد، ممکن است بخواهید محصولی را امتحان کنید که منافذ مسدود شده را پاک می کند مانند سرم پوستی نیاسینامید. به این ترتیب، می توانید بفهمید که چه چیزی باعث ایجاد جوش شده است و بهتر آن را درمان کنید

اگر تلاش‌های شما برای از بین بردن جوش‌ها در خانه در کاهش درد یا کاهش اندازه، تورم و قرمزی آنها موفقیت‌آمیز نبود، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی مانند یک متخصص پوست مشورت کنید.

برای از بین بردن یک جوش بزرگ، متخصص پوست ممکن است یک برش و تخلیه را انجام دهد. برای این روش، ارائه دهنده از یک سوزن استریل یا تیغه جراحی برای باز کردن جوش و برداشتن آنچه در داخل است استفاده می کند. این با ایجاد جوش در خانه متفاوت است زیرا متخصص پوست از ابزار تمیزی استفاده می کند و برای انجام چنین روشی آموزش دیده است.

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما همچنین ممکن است درمان‌های دیگری را برای کمک به درمان جوش و پیشگیری از درمان‌های آینده توصیه کند، مانند یک دوره سرم پوستی هیالورونیک اسید یا کوتاه آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی یا حتی لیزر یا نور درمانی.

چگونه از ایجاد جوش جلوگیری کنیم

مراقبت از پوست و اصول اولیه سبک زندگی برای کمک به کنترل جوش های موجود و جلوگیری از جوش های آینده مهم هستند. نکته کلیدی این است که سازگار و صبور باشید. حداقل چهار هفته طول می کشد تا نتایج درمان جدید آکنه را مشاهده کنید.

در اینجا چند نکته برای پیشگیری از آکنه وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

صورت خود را دو بار در روز و بعد از تعریق بشویید
از یک پاک کننده ملایم با نوک انگشتان خود استفاده کنید
از شستشوی شدید پوست خودداری کنید
با آب ولرم بشویید
به محصولات پوستی بدون الکل و همچنین محصولاتی که می‌گویند «غیر کومدوژنیک» یا «منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند» بچسبید.
موهای خود را از صورت خود دور نگه دارید
حواستان به استفاده از کلاه یا هدبند تنگ باشد
از محصولات آرایشی مبتنی بر روغن خودداری کنید
از سولاریوم استفاده نکنید
همچنین از دست زدن به صورت خودداری کنید. این شامل ترکیدن، لمس کردن یا برداشتن جوش هایتان است. باز هم، این می تواند منجر به عفونت و زخم شود و روند بهبود را به تاخیر بیندازد. بهتر است اجازه دهید پوستتان به طور طبیعی التیام یابد – با کمک محصولات جوش و یخ – و سعی کنید استرس نداشته باشید، زیرا سطح استرس بالا ممکن است آکنه موجود را بدتر کند.

یک بررسی سریع

جوش زدن وسوسه انگیز است، اما با خطر عفونت، زخم و جوش های بیشتر همراه است. اگر جوش دارید، بهتر است در حالی که روش درمانی متفاوتی را در پیش گرفته اید، صبر کنید. برای اینکه بتوانید سریعتر پوست شفاف‌تری داشته باشید، از درمان جوش استفاده کنید، از دست زدن به صورت خودداری کنید، از کمپرس سرد استفاده کنید، از درمان‌های لکه‌دار استفاده کنید و صورت خود را بشویید. اگر جوش شما پس از چهار تا شش هفته همچنان باقی مانده است و تغییر درمان کمکی نکرده است، با یک متخصص پوست تماس بگیرید. آنها می توانند گزینه های درمانی مختلفی را توصیه کنند، که ممکن است شامل یک روش در مطب باشد که می تواند جوش را تخلیه کند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. امیر :
    3 ماه پیش

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی