جذب آسان تر کلسیم به بدن با این راهکارها

جذب آسان تر کلسیم به بدن با این راهکارها

همانگونه که می دانید کلسیم نوعی ماده معدنی با اهمیت و ضروری برای بدن جهت تشکیل و مقاومت استخوان و دندان‌ها می باشد و همچنین جهت فعالیت درست قلب و دیگر عضلات بدن حیاتی می باشد. اگر سطح کلسیم در بدن کاهش پیدا کند موجب بروز بیماری‌ها و مسائلی مثل پوکی استخوان خواهد شد و همچنین قد کسانی که در کودکی به خوبی کلسیم دریافت نکنند، در بزرگسالی درست رشد نخواهد کرد.

طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شده که کلسیم موجب کنترل ضربان قلب، جلوگیری از لخته شدن خون و حفظ قدرت عضلات خواهد شد. خوب است بدانید که شیوه های طبیعی جهت بهتر جذب شدن کلسیم به بدن وجود دارد و اگر آن ها را رعلیت کنید دیگر با کمبود ان در بدن موتجه نخواهید شد.

در ادامه در این مقاله از سایت هشتیا کارهایی که سبب افزایش جذب کلسیم به بدن می شود را بر اساس گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت عنوان کرده ایم.

  1. زیاد کردن میزان مصرف کلسیم: هر فردی بسته به سن، جنس و قد خود به میزان متفاوتی از کلسیم احتیاج دارد. با این وجود استفاده از ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم روزانه به همه پیشنهاد می شود. این مقدار برای زنان باردار و سالمندان باید ۱۲۰۰ میلی گرم در روز باشد. بعضی از منابع طبیعی برای جذب کلسیم لبنیات، کلم بروکلی، تخم مرغ، ماهی، سویا و مشتقات آن و نخود می‌باشند.
  2. مصرف کافی ویتامین D: کم بودن ویتامین D از جمله فاکتورهایی است که باعث کم شدن کلسیم بدن خواهد شد. ویتامین D به وسیله نور خورشید و از طریق پوست سنتز می‌شود و موجب بهتر شدن جذب کلسیم در روده‌ها خواهد شد. منابع دیگر دارای ویتامین دی شامل روغن ماهی، تخم مرغ، ماهی ساردین، ماهی سالمون، قارچ و شیر می باشند.
  3. کم شدن استفاده از چربی‌های ناسالم: خوب است بدانید که رژیم‌های غذایی دارای چربی زیاد موجب کم شدن جذب کلسیم در بدن می شوند. با کم کردن استفاده از غذاهای سرخ شده، سوسیس و دیگر چربی‌های اشباع کلسیم بیشتری دریافت خواهید کرد.
  4. میانه روی در خوردن پروتئین: همانگونه که می دانید پروتئین‌ها اصل هر رژیم غذایی محسوب می شوند و تا حدی جهت جذب کلسیم مهم می باشند. با این حال خوردن زیاد آن ها تاثیرات بدی خواهد داشت که یکی از آن ها کم شدن جذب کلسیم می باشد.
  5. بررسی چگونگی پختن غذا: شیوه پختن مواد غذایی نیز در این باره مهم می باشد. پختن غذا در دمای خیلی زیاد موجب از بین رفتن خیلی از مواد معدنی در آن ها می شود. بنابراین حرارت کمی برای پختن غذا در نظر بگیرید.
  6. پرهیز از خوردن غذاهای اسیدی: خوردن غذاهای اسیدی موجب کم شدن جذب مواد معدنی مهم خواهد شد. برای اینکه بدن شما کلسیم کافی جذب کند می بایست تا از خوردن زیاد قهوه، قند، نوشابه‌های گازدار، وعده‌های غذایی آماده پخته، مواد غذایی کنسرو و گوشت‌های خرد شده دوری نمایید.
  7. استفاده از کلروفیل زیاد: استفاده از کلروفیل یک عادت سالم جهت جذب بهتر کلسیم می باشد و باعث بهتر شدن سوخت و ساز بدن خواهد شد.
امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه