خوردن گیاه نخودفرنگی جهت لاغری

خوردن گیاه نخودفرنگی جهت لاغری

خوب است بدانید که گیاه نخودفرنگی فواید زیادی جهت کاهش وزن دارد و استفاده از آن برای سلامت بدن هم بسیار خوب می باشد، با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا شیوه های اضافه کردن نخودفرنگی به برنامه غذایی جهت کاهش وزن به شما معرفی کنیم.

گیاه نخودفرنگی در کنار طعم خوب خود دارای مواد مغذی بسیاری می باشد که مزایای زیادی در جهت سلامت بدن دارد. بعضی از اشخاص دوست ندارند آن را بخورند ولی می بایست جهت سلامت بدن خود حتما آن را مصرف کنند. گیاه نخودفرنگی آمینو اسیدهای مهم، سیستئین، لیسین و خیلی از مواد مغذی با اهمیت نظیر پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها را دارد. گیاه نخودفرنگی از جمله حبوباتی می باشد که هم به شکل خام و هم پخته و از سبزیجات تازه به شمار می رود. در این متن خواص نخود فرنگی را در مورد کم کردن وزن بیان می کنیم.

لاغری با گیاه نخودفرنگی

چاق شدن به علت شیوه زندگی غلط و استفاده از غذاهای پرچرب و پر کالری ایجاد می شود. جهت عوض کردن برنامه غذایی می بایست تا گونه های متفاوت از غذاها را مصرف کنید. گیاه نخودفرنگی از جمله مواد غذایی با اهمیتی به شمار می رود که موجب کم شدن وزن خواهد شد. نخودفرنگی به صورت طبیعی یک ماده غذایی با کالری اندک، چربی کم، دارای پروتئین، فیبر و خیلی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. به صورت کلی هر فنجان نخودفرنگی دارای ۱۳۴ کالری می باشد ولی فیبر زیادی دارد، بنابراین جهت لاغری خیلی خوب می باشد. در صورتی که می خواهید لاغر شوید، در سوپ سبزیجات خود نخودفرنگی بیفزایید. این سوپ دارای فیبر و پروتئین زیاد بوده و شما را در طولانی مدت سیر نکه می دارد. این سوپ را پیش از غذای اصلی بخورید تا غذای کمتری میل کنید چراکه این سوپ حجم بسیاری از معده شما را پر کرده و مانع از پرخوری خواهد شد.

گیاه نخودفرنگی منبع کدام ویتامین ها و مواد معدنی می باشد؟

باید بدانید که سه چهارم فنجان نخود فرنگی به مقدار۱۰۰ واحد کالری دارد. میزان پروتئین موجود در آن بیشتر از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی می باشد. هر فنجان نخودفرنگی دارای ۸ گرم فیبر و ۲۸ درصد فیبر لازم روزانه برای بدن می باشد. خیلی از افراد فیبر لازم در طول روز نمی خورند ولی اگر نخودفرنگی به رژیم خود بیفزایند می توانند این فیبر لازم را برای بدن خود تامین کنند. در کنار فیبر و پروتئین این گیاه دارای ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K می باشد.

احتمال چاقی با مصرف نخودفرنگی

پژوهش های سلامت دانشگاه هاروارد بیانگر این است که بین زیاد شدن استفاده از سبزیجات نشاسته ای و افزایش وزن ارتباط مستقیمی وجود دارد. این پژوهش بیانگر این بود که نخودفرنگی از جمله دلایل زیاد شدن وزن می باشد. در این پژوهش از داده های یک پرسشنامه تغذیه ای با خطاهای محاسباتی استفاده شده بود. این مورد اهمیت بیشتری دارد که در کنار این سبزیجات چه مواد غذایی بخورید.

درست است که برخی پژوهش ها بیانگر این می باشند که زیاد خوردن سبزیجات نشاسته ای موجب چاقی می شوند ولی از سوی دیگر تحقیقات دیگر نشان دادند که استفاده زیاد فیبر در رژیم غذایی موجب لاغری خواهد شد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه