روزی نیم ساعت پیاده روی کنید

روزی نیم ساعت پیاده روی کنید

خوب است بدانید که انجام روزانه نیم ساعت پیاده روی باعث بهبود انواع بیماری‌ها، زیاد شدن قدرت بدنی، چربی سوزی، حرکات اصلاحی و بهبود صدمات بدنی افراد خواهد شد.

متخصصان در این زمینه می گویند که پیاده روی درست و اساسی برای وضعیت جسمانی، روحی و روانی شما بسیار اثرگذار خواهد بود.

باید بدانید که این نیم ساعت پیاده روی در روز باعث تقویت قلب وعرق، کم شدن وزن، کنترل فشار خون، کم شدن تاثیر جانبی داروهای شیمی درمانی، تنظیم قند خون، بهبود دیابت نوع دو، کاهش دچار شدن بانوان به سرطان سینه، بهتر شدن کارکرد مغز و زیاد شدن سطح یادگیری افراد خواهدش شد.

برخی از افراد صبح ها اختصاص به پیاده روی می دهند. پیاده روی در صبح موجب شاداب شدن در طول روز شده، ولی در مقابل اگر مواردی را رعایت نکنید، نتایج اثر گذاری از این ورزش صبحگاهی نخواهید گرفت.

بسیاری پیاده روی صبحگاهی را پیش از میل کردن صبحانه انجام می‌دهند که این کار درستی نبوده و شادابی را برایتان به ارمغان نمی آورد. شما باید نیم ساعت بعد از میل صبحانه به پیاده روی بروید.

همانگونه که متخصصان بیان کرده اند افراد بعد از بیدار شدن، به تایمب احتیاج دارند که دم و بازدم بدنشان به وضعیت مساعدی برسد، ولی باز هم توصیه این است که پیاده روی نیم ساعت پس از میل صبحانه صورت گیرد و همچنین تغذیه ای برای بعد آن نیز برای خود در نظر بگیرید.

با توجه به این که برخی از افراد در زمان ظهر شروع به پیاده روی می‌کنند، باید بگوییم که به خاطر نزدیکی این تایم به زمان وعده ناهار پیشنهاد این است که پیاده روی در ساعت ۴ تا ۸ عصر انجام دهید.

باید بگوییم که بهترین تایم جهت پیاده روی در زمان شب بین ساعت ۸ تا ۹ و یک ساعت بعد از شام می باشد. این را هم بدانید که پیاده روی قبل از تایم خواب موجب اختلال در خوابیدن خواهد شد.

به طور کلی تایم ورزش و پیاده روی بسته به بدن هر شخصی فرق دارد ولی باید اصول و موارد مهمی را رعایت کنید.

پیشنهاد ما این است که اگر تازه شروع به این ورزش کرده اید، در ابتدا پیاده روی را بر روی سطح صاف به مدت سه تا پنج جلسه در هفته و هر جلسه به اندازه ۱۰ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید. سعی کنید هر هفته پنج دقیقه به این مدت بیفزایید.

بهعلاوه در زمان پیاده روی صاف ایستاده و کمر خود را قوز و خم نکنید. به علاوه می بایست تا آرنج خود را در زوایه ۹۰ درجه خم کنید و در زمان حرکت همانند پاندول ساعت به عقب و جلو بروید.

اگر تایم پیاده روی شما طبق برنامه بیان شده به اندازه ۴۵ دقیقه در هر بار رسید، تبریک می گوییم چرا که در حال حرفه ای شدن می باشید. اگر به این درجه رسیدید اصول را بیشتر رعایت کنید. اکنون شما آماده پیاده روی روی سطح شیب دار می باشید.

اگر در هنگام پیاده روی کفش نامناسب و یا مجلسی بپوشید با گذشت زمان به مچ پا، زانو و مهره‌های کمر شما صدمات جدی وارد خواهد شد.

چنانچه شرایط آب و هوایی خوب نبود برای پیاده روی مجاز به استفاده از تردمیل می باشید ولی توصیه ما این است که همیشه در محیط باز و بیرون پیاده روی کنید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه