معرفی مواد غذایی فاسد شدنی در هر شرایطی

معرفی مواد غذایی فاسد شدنی در هر شرایطی

خوب است بدانید که برخی از مواد غذایی حتی با نگهداری در یخچال هم، از فاسد شدن در امان نیستند و به سرعت فاسد خواهند شد. این نوه مواد غذایی عمر خیلی کمی دارند که حتی در محیط خنک یخچال هم نمی توانند دوام بیاورند و فاسد می شوند.

در ادامه مواد غذایی فاسد شدنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. میوه تمشک ارگانیک

در زمان رشد تمشک ارگانیک آفت‌کش و حشره‌کش به کار برده نمی شود و این میوه به علت داشتن پوست نازک و آب موجود در خود زمینه رشد باکتری را دارد و در نتیجه به سرعت فاسد می‌شود. جهت نابود کردن باکتری‌ها، شما می بایست تا تمشک‌ها را با مخلوط سرکه و آب شستشو دهید.

۲. کالباس و سوسیس

کالباس و سوسیس ‌های موجود در یخچال مغازه ها به اندازه ۵ تا ۷ روز قابل نگهداری می باشند که این زمان در یخچال‌های خانگی به اندازه ۳ تا ۵ روز می باشد. خوب است بدانید که این مواد غذایی در فریزر به مدت بیشتری قابل نگهداری می باشند.

۳. هندوانه بریده شده

باید بدانید که میوه هندوانه در صورت بریده نشدن ماندگاری زیادی دارد. ولی در صورت بریده شدن می بایست در ظرف دربسته در یخچال به مدت ۳ تا ۵ روز خورده شود وگرنه فاسد خواهد شد.

۴. برنج پخته شده

خوب است بدانید که برنج پخته شده بعد از سپری شدن دو روز دیگر در یخچال قابل نگهداری نمی باشد. برنج پخته شده بعد از دو روز نوعی باکتری تولید می کند که موجب بیماری‌های گوارشی نظیر سندرم دوره‌ای تهوع و استفراغ می شود. حتی با گرم کردن برنج نیز این باکتری از بین نمی رود.

۵. کنسرو ماهی

خوب است بدانید که کنسرو ماهی در صورت باز نشدن دوام بسیاری دارد، ولی در صورت باز شدن کنسرو، ماهی در تماس با هوا و دیگر باکتری‌ها بوده و عمر آن به چند روز بیشتر نمی رسد.

۶. تخم‌مرغ

چنانچه تخم مرغ را آبپز کردید بدانید که نمی توانید بشتر از یک هفته آن را در یخچال نگهداری کنید چرا که فاسد خواهد شد.

۷. کاهو

باید بدانید که مواد غذایی که دارای آب زیاد هستند، با نگهداری در یخچال بخار شده و به سلول‌های باکتری‌ها وارد می شوند و با گذشت زمان ماده خوراکی خراب می شود. پس این ماده غذایی در یخچال عمر کمی دارد. ذکر این نکته نیز واجب است که با نگهداری کاهوها داخل کاغذ فویل و در یخچال به اندازه ۳۰ روز قابل نگهداری می باشند.

۸. کلم ‌برگ

ماندگاری کلم‌ برگ نیز در یخچال به مدت سه روز می باشد و پس از آن شروع به نرم شدن می‌کند.

دقت کنید که قبل از خوردن مواد غذایی مختلف با وجود نگهداری در یخچال، سالم بوده و فاسد نشده باشند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه