مواد غذایی جهت آب کردن چربی شکم

مواد غذایی جهت آب کردن چربی شکم

مواد غذایی غنی از پروتئین، فیبر و چربی‌های خوب نظیر تخم مرغ، ماهی و گوشت فاقد چربی با تقویت متابولیسم بدن قادر می باشند تا کم کم چربی شکمی را از بین ببرند و وزن شما را کم کنند.

برنامه غذایی جهت آب کردن چربی شکم

داشتن یک رژیم غذایی مناسب که دارای پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم و دیگر مواد مغذی باشد موجب کم شدن چربی احشایی بدن خواهد شد. در ادامه این مواد غذایی را معرفی خواهیم کرد:

  • گوشت گاو فاقد چربی جهت آب کردن چربی شکم

گوشت گاو فاقد چربی پروتئینی می باشد که در مدت زیادی شما را سیر نگه می دارد و موجب کم شدن چربی شکمی خواهد شد. مصرف پروتئین حس سیری پس از غذا را زیادتر می کند، موجب حفظ عضلات شده و متابولیسم بدن را بیشتر می کند. به علاوه پروتئین اثر حرارتی بسیاری دارد، یعنی کالری بیشتری را در زمان هضم غذا خواهد سوزاند.

  • جو دوسر جهت آب کردن چربی شکم

جو دوسر غنی از فیبر بتا گلوکان و کربوهیدرات‌های پیچیده می باشد که انرژی بسیاری برای بدن دارد و موجب کنترل گرسنگی خواهد شد. خوردن جو دوسر، میزان قند خون را ثابت می‌کند و پرخوری یا هوس قند را کم تر خواهد کرد. طبق پژوهش ها، بتا گلوکان در جو دوسر در کنار تقویت سلامت روده، موجب زیاد شدن سیری، هضم راحت و کم شدن چاقی شکمی خواهد شد.

  • لیمو جهت آب کردن چربی شکم

خوردن لیمو به‌تنهایی مورد علاقه خیلی ها نمی باشد، ولی به کار بردن آن در مواد غذایی و نوشیدنی موجب کم شدن چربی شکم خواهد شد. لیمو دارای پلی فنل‌های قوی می باشد که باعث پیشگیری از جمع شدن چربی در ناحیه شکم و چاقی خواهد شد. تلاش کنید در عئض به کار بردن سس‌های پرچرب و ناسالم، به سالادها و غذاهای خود آبِ لیموی تازه بزنید و میل کنید.

  • ماهی تن جهت آب کردن چربی شکم

ماهی تن به صورت کنسرو و یا تازه به علت داشتن پروتئین زیاد و چربی سالم، یک غذای مغذی محسوب می شود. یک وعده ماهی تن کنسرو شده، مقدار ۲۴ گرم پروتئین و دارای ۱۶۸ کالری می باشد. همچنین ماهی تن دارای تقریبا ۹ گرم چربی سالم می باشد. شواهد بیانگر این است که خوردن غذاهای دریایی فاقد چربی نظیر ماهی تن از چاقی جلوگیری خواهد کرد.

  • لوبیا سیاه جهت آب کردن چربی شکم

در کنار خوردن پروتئین، فیبر کافی در برنامه غذایی جهت کم کردن چربی شکمی با اهمیت می باشد. در بین حبوبات، لوبیا سیاه بسیار مفید می باشد. هر نصف فنجان لوبیا سیاه دارای ۸ گرم فیبر و ۸ گرم پروتئین می باشد. در حالت کلی فیبر موجود در حبوبات جهت کم کردن وزن و پیشگیری از بالا رفتن وزن بسیار خوب می باشد.

  • چای سبز جهت آب کردن چربی شکم

چای سبز یک نوشیدنی چربی‌سوز می باشد و کافئین موجود در آن موجب بهتر شدن متابولیسم و چربی‌سوزی خواهد شد. استفاده همیشگی از چای سبز در برنامه غذایی کم‌کالری و ورزش مرتب موجب آب شدن چربی شکم خواهد شد.

  • تخم مرغ جهت آب کردن چربی شکم

مواد غذایی نظیر گوشت گاو فاقد چربی و مرغ گزینه های مناسبی جهت رسیدن پروتئین به بدن می باشندد. تخم مرغ نیز انتخاب خیلی خوبی می باشد و در هر وعده غذایی استفاده می شود. یک تخم مرغ متوسط، اصولا ۶ گرم پروتئین دارد و دارای کمتر از ۵ گرم چربی می باشد. زرده تخم مرغ با محتوای پروتئین زیاد موجود در خود دارای مقدار بسیاری ماده مغذی به اسم کولین می باشد. مکمل کولین به صورت بالقوه موجب کم شدن BMI یا شاخص توده بدنی خواهد شد و به علاوه سطح لپتین موجود در آن، سبب زیاد شدن احساس سیری و کم شدن تولید هورمون گرسنگی در بدن خواهد شد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه