نابودی مغز انسان با فقدان این ویتامین در بدن

نابودی مغز انسان با فقدان این ویتامین در بدن

همانگونه که محققین با پژوهش های خوذ نشان دادند کمبود ویتامین B۱۲ در بدن با زیاد شدن سن افراد موجب کوچک شدن مغز خواهد شد. این پژوهش نشان داد که کسانی که میزان ویتامین B۱۲ در بدن آن ها بالاتر باشد، به اندازه ۶ برابر کم تر دچار کوچک شدن مغز خواهند شد. شما قادر می باشید تا با خوردن مکمل یا مصرف مواد غذایی نظیر لبنیات، جگر، ماهی قزل آلا و تخم مرغ میزان ویتامین B۱۲ را در بدن خود بالا ببرید. همچنین غلات صبحانه غنی شده هم دارای میزان زیادی از ویتامین B۱۲ می باشد.

آمارها نشان می دهد که از هر چهار نفر یک نفر دچار کاهش ویتامین B۱۲ می باشد و کسانی که سطح ویتامین B۱۲ آن ها پایین است می توانند از میان گیاه‌خواران، کهن سالان و افراد دارای مشکلات گوارشی نظیر کرون باشند. در این تحقیق و پژوهش تعداد ۱۰۷ کهن سال مورد آزمایش قرار گرفتند و از آن ها اسکن مغز، آزمایش حافظه و سطح خون گرفته شد تا میزان ویتامین B۱۲ آن ها چک شد و مشخص شد که هیچ کدام از این اشخاص فقدان این ویتامین را نداشتند.

دکتر آنا وگیاتزوگلو، پژوهشگر اول این مطالعه بیان کرد گویا خیلی از مواردی که موجب سلامت مغز هستند از کنترل ما خارج می باشند، ولی یافته های این پژوهش بیانگر این است که منحصرا برای دریافت بیشتر ویتامین B۱۲ به وسیله یک رژیم غذایی مثلا مصرف گوشت، ماهی، غلات غنی شده یا شیر می توان اقدام کرد تا به آسانی با جبران فقدان این ویتامین در بدن مانع کوچک شدن مغز شد و حافظه را نجات داد. یافته های پژوهش بیانگر این است که کاهش ویتامین B۱۲ یک معظل بهداشت عمومی خصوصا در بین کهن سالان می باشد، در نتیجه دریافت بیشتر ویتامین B۱۲ باعث برطرف شدن این مشکل می شود.

باید بدانید که اگر یک کارآزمایی بالینی صورت نگیرید نمی توان به طور قطعی گفت که کمبود مکمل B۱۲ در کهن سالان موجب کوچک شدن مغز خواهد شد. به علاوه باید گفت که ویتامین B۱۲ موجب تولید گلبول‌های قرمز می شود. کاهش این ویتامین در اشخاص بیشتر از ۶۰ سال رایج می باشد و ممکن است موجب کم خونی شود که به علت کمبود گلبول‌های قرمز خون می باشد.

علاوه بر این دکتر وگیاتزوگلو بیان کرد که پژوهش پیشین درباره این ویتامین دارای نتایج گوناگونی بود و مطالعات اندکی به‌ صورت ویژه با کمک اسکن مغز در افراد کهن سال صورت گرفته است. تحقیقات ما برای اندا گیری سطح ویتامین B۱۲ با آزمایشی به شیوه ای خاص و با دقت بالا و همچنین با بررسی دو نشانگر معین آن در خون صورت گرفته است.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه