همه چیز درباره دوش آب سرد و فواید و مضرات آن

همه چیز درباره دوش آب سرد و فواید و مضرات آن

همانگونه که می دانید دوش آب سرد فواید بسیار زیادی دارد، ولی معایبی نیز دارد که در این مقاله از سایت هشتیا درباره آن صحبت خواهیم کرد. برخلاف نظر خیلی ها که فکر می کنند دوش آب سرد خیلی خاصیت دارد و برای بدن مفید است، باید بگوییم که این چنین نمی باشد و نباید همیشه این کار را انجام داد. در ادامه مضرات دوش آب سرد را خدمت شما بیان خواهیم کرد.

معایب و مضرات دوش آب سرد

  • مضر بودن دوش آب سرد برای بیماران

درست است که شوک با آب سرد موجب بهتر شدن سلامتی بدن خواهد شد، ولی سردی در بیماران، اثر بدی خواهد گذاشت. اشخاص دارای بیماری‌های جزئی یا متوسط بایمی بایست تا حمام آب گرم بگیرند چراکه گرما خصوصیات جوان سازی را به دنبال خواهد داشت و باعث می شود تا بیماری بهتر شود.

  • کم شدن وزن طولانی مدت با دوش آب سرد

فایده آب شدن چربی با دوش آب سرد در زمان کوتاه بسیار موثر است ولی تأثیرات طولانی مدت آن خیلی زیاد نمی باشد. درست است که آب شدن چربی موجب کم شدن وزن در برخی اشخاص خواهد شد، ولی برای همه این چنین نمی باشد.

  • استفاده از رژیم تجدید پذیر سرد و گرم در بعضی افراد

حمام آب سرد مناسب همه نمی باشد. درست است که دوش آب سرد خاصیت آرام بخشی برای برخی دارد، ولی برخی دیگر گرما را جهت بهبود درد عضلانی مناسب می دانند و از بطری آب گرم یا پتو گرم استفاده می‌کنند.

  • مضر بودن دوش آب سرد در فصل زمستان

همانگونه که می دانید دوش آب سرد در فصل سرد اصلا مناسب نمی باشد.

  • مضر بودن دوش آب سرد برای بیماران قلبی یا تیروئیدی

بیماران قلبی و تیروئیدی نباید دوش آب سرد بگیرند چراکه شوک به بدن آن ها وارد شدخ و موجب نارسایی قلبی خواهد شد.

  • مضر بودن دوش آب سرد در شب‌ها

در صورتی که قصد خوابیدن دارید دوش آب گرم مناسب می باشد. در صورتی که می خواهید به آرامش بیشتری برسید به مدت بیست دقیقه هر روز ورزش کرده و با آب گرم دوش بگیرید.

  • مضر بودن دوش های سرد ناگهانی

رفتن ناگهانی زیر دوش آب سرد اصلا درست نمی باشد، چراکه موجب اضطراب و استرس شدید در بدن خواهد شد و ضربان قلب را به هم می ریزد.

  • سکته کردن با دوش آب سرد

دوش آب سرد، برای کسانی که سکته کرده اند اصلا توصیه نمی شود زیرا تعادل دما در بدن آن ها به هم می خورد و خطرناک است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه