گیاهان دارویی جهت از بین بردن استرس و اضطراب

گیاهان دارویی جهت از بین بردن استرس و اضطراب

همانگونه که می دانید دست‌های شما به شکل طبیعی هنگام بیداری لرزشی خیلی خفیف و غیر قابل توجه دارند که علت آن انقباض و استراحت عضلات دست می باشد.

خوب است بدانید که این لرزش گاهی اوقات مثلا هنگام نوشتن، گرفتن برخی اشیا یا در زمان غذا خوردن تبدیل به مشکل خواهد شد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا گیاهان داردیی برای رفع این مشکل را به شما معرفی نماییم.

استفاده از دمنوش چای بابونه

گیاه معجزه آسا بابونه دارای خاصیت دارویی بوده و موجب آرامش اعصاب شما خواهد شد. دمنوش چای بابونه باعث آرامش سیستم عصبی شده و استرس و اضطراب را نابود می کند. به علاوه گیاه بابونه ضد اسپاسم بوده که در هنگام اسپاسم‌های عضلانی موثر است.

جهت درست کردن چای بابونه، یک قاشق غذاخوری گل بابونه را در یک فنجان ریخته و بعد از آن آب داغ را روی آن بیفزایید و بگذارید تا به اندازه پنج تا ۱۰ دقیقه دَم بکشد. شما می بایست تا چای را صاف کرده و هر روز نیز دو تا سه فنجان از آن را بنوشید.

اگر دیابت دارید در خوردن گیاه بابونه دقت کرده و بعد از مشورت با پزشک خود از آن استفاده نمایید.

استفاده از دمنوش چای اسطوخودوس

باید بدانید که گیاه اسطوخودوس یک درمان طبیعی اثرگذار جهت لرزیدن دست‌ها می باشد. همچنین این گیاه موثر برای سیستم عصبی می باشد. گیاه اسطوخودوس به علاوه موجب کم شدن اضطراب و استرس هم خواهد شد.

بوی خوش گیاه اسطوخودوس باعث زیاد شدن اندازه اسید گاما آمینوبوتیریک مغز خواهد شد که یک منتقل کننده عصبی اثرگذار در کم کردن و کنترل استرس می باشد.

جهت درست کردن دمنوش اسطوخودوس، به میزان سه قاشق غذاخوری گل‌های تازه این گیاه یا یک قاشق و نیم از اسطوخودوس خشک شده را در دو فنجان آب داغ بیفزایید و بگذارید تا پنج دقیقه دم بکشد.

استفاده از دمنوش چای سنبل الطیب

خوب است بدانید که گیاه سنبل الطیب مدت بسیاری است که جهت آرامش عضلات و کم شدن اضطراب و استرس کاربرد دارد. به علاوه این گیاه موجب کم شدن تنش شده و خواب خوبی را برایتان به ارمغان می آورد.

جهت درست کردن چای سنبل الطیب، می بایست تا به اندازه یک قاشق چای‌خوری ریشه سنبل الطیب خشک شده را در یک فنجان آب داغ بیفزایید و بگذارید تا به اندازه ده دقیقه دَم کشیده و بعد آن را بنوشید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. مقدم :
    7 ماه پیش

    سلام
    از مقاله ی خوبتون و اطلاعاتش بهره بردم
    بنده از تمام این گیاهان در چند نوبت با تجویز استفاده کردم
    ولی سنبل الطیب رو به صورت عرقیات بهم دادن که معمولا به خاطر طعمش در نوشیدنی مخلوط کرده استفاده می کردم
    کلا درمان گیاهی بهتر از شیمیایی است ولی برخی اوقات در شرایط وخیم مجبور به استفاده از اون ها هم هستیم
    با سپاس

    • 7 ماه پیش

      خرسندیم که مقاله مورد پسندتون قرار گرفته.

      • هستی :
        7 ماه پیش

        واقعا مفید بود
        بابونه خیلی بهم کمک کرد
        زیاد خوشم نمی‌اومد اولش

  2. هستی :
    7 ماه پیش

    مطلب باحالی بود دوسش داشتم بابونه رو امتحان کردم خیلی خوب بود😃😃

  3. هستی :
    7 ماه پیش

    مطلب باحاله بود دوسش داشتم
    بابونه رو قبلا امتحان کرده بودم
    ولی بازم بهتر شد

  4. مهدی منابی :
    7 ماه پیش

    این مقاله عالی بود اولش فکر میکردم در حد حرف هست ولی امتحان کردم دیدم چقدر علمی نوشته شده امتحان کنید بشدت پیشنهاد میکنم ….ممنونم از نویسنده محترم