اقدامات لازم جهت استفاده امن از مرورگرهای اینترنتی

اقدامات لازم جهت استفاده امن از مرورگرهای اینترنتی

همانگونه که می دانید مرورگرهای اینترنتی در حال حاضر ابزارهای اساسی در حیطه ارتباطات آنلاین به شمار می روند، بنابراین جهت استفاده امن از آن‌ها می بایست تا اقدامات امنیتی مناسبی را انجام دهید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا اقدامات لازم جهت استفاده ایمن از مرورگرهای اینترنتی را بیان کنیم.

آپدیت مرورگر مورداستفاده

از جمله اقدامات اصلی جهت استفاده امن از یک مرورگر، آپدیت کردن همیشگی آن می باشد. سازندگان مرورگرها همیشه آپدیت های امنیتی را ارائه می‌دهند تا از هر گونه آسیبی جلوگیری کنند. در نتیجه همواره از آپدین بودن مرورگر خود به اخرین نسخه آن مطمئن شوید.

به کار بردن افزونه‌های امنیتی

به کار بردن افزونه‌های امنیتی نظیر اپ های ضد ویروس و مسدودسازی تبلیغات موجب می شوند تا از تهدیدات آنلاین در امان باشید. این افزونه‌ها قاد می باشند تا در صورت ورود به سایت‌های مشکوک یا بلاک کردن تبلیغات مخرب شما را کمک کنند.

پیکر بندی کردن مرورگرها

خیلی از مرورگرها قابلیت های پیکربندی گوناگونی دارند که قادر می باشند تا امنیت شما را بالا ببرند. برای نمئنه شما قادر می باید تا با تنظیمات حریم خصوصی از ردگیری‌های آنلاین پیشگیری نمایید یا از مدیریت کوکی‌ها استفاده کنید تا از اطلاعات شخصی شما مراقبت شود.

توجه کردن به دانلودها و پیوست‌ها

در زمان دانلود فایل‌ها یا باز کردن پیوست‌ها در ایمیل، حتما مطمئن شوید که فایل‌ها از منابع با اعتبار و امن فرستاده شده اند و هیچ فایل مشکوکی دریافت نکنید زیرا که احتمالا دارای ویروس یا نرم‌افزار مخرب می باشد.

سیو نکردن رمزهای عبور

از سیو کردن رمزهای عبور بر روی مرورگرهای اینترنتی اجتناب کنید مخصوصا در صورتی که سیستم رایانه‌ای مورد استفاده شما در جای عمومی بوده و یا به شکل مشترک استفاده شود.

با انجام این اقدامات مرورگر شما امن خواهد شد. توجه کنید که امنیت آنلاین بر دوش شما می باشد و با انجام برخی از کارها در زمان استفاده از اینترنت می توانید ریسک فاش شدن اطلاعات شخصی و خطرات آنلاین را کم تر کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه