انتخاب بهترین صدای زنگ جهت بیدار شدن از خواب

انتخاب بهترین صدای زنگ جهت بیدار شدن از خواب

احتمالا فکر می کنید که بیدار شدن با زنگ‌های هشدارآمیز در صبح موجب هوشیارتر شدن شما خواهد شد و بنابراین از آن استفاده می کنید. ولی خوب است بدانید که متخصصین نظر دیگری دارند.

خیلی از ما صبح‌ها با زنگ موبایلی که کوک کرده‌ایم از خواب بیدار می‌شویم. این زنگ‌ها در بیشتر مواقع صدای بدی دارند، به گونه ای که از شنیدن‌ آن در زمان دیگری از روز استرس می گیرید.

متخصصین استرالیایی جهت تشخیص بهترین راه بیدار شدن پژوهشی را انجام دادند و فهمیدند که زنگ های ملایم و آهنگین افراد را در صبح به صورت بهتری از خواب بیدار خواهند کرد، در مقابل بوق‌ها و زنگ‌های هشدار تند باعث بی حالی شما خواهند شد.

جهت انجام این پژوهش دکتر استوارت مک فارلین از موسسه تکنولوژی سلطنتی ملبورن به همراه تیم خود نخست ۵۰ شرکت‌کننده را جهت تکمیل یک نظرسنجی درباره زنگ بیدار شدن و توضیح شرایط خواب صبحگاهی برگزیدند.

هر شخص نوع آهنگ صدای آلارم جهت بیدار شدن خود را تعیین کرد و به علاوه میزان هوشیاری و خواب‌آلودگی خود را طبق معیارهای استاندارد به گروه پژوهشی داد.

نتیجه این پژوهش که در نشریه علمی Plos One به چاپ رسید، مشخص کرد که زنگ‌های تند در اول صبح باعث اضطراب زیادی را در تمام بدن خواهد شد. بیدار شدن با صدای بلند ضربان قلب زیادتر کرده و بنابراین حتی اگر یک خواب خوب هم داشته باشید، بیدار شدن یهویی می‌تواند روز شما را خراب کند و نتیجه عکس بدهد.

یکی از نویسندگان این تحقیق یعنی استوارت مک فارلین بیان می کند که خواب‌آلودگی صبحگاهی یا به ببان دیگر اینرسی خواب، یک مسئله مهم در دنیای شلوغ روزانه ما می باشد.

او همچنین ادامه داد در صورتی که به درستی از خواب بیدار نشوید، فعالیت کاری شما تا چهار ساعت مختل می شود و این باعث نتایج بدتر و بزرگ تری خواهد شد.

متخصصین همچنین اظهار کردند که بهتر است از بوق، بیپ و انواع آلارم های تند و خشونت‌آمیز دوری شود. این صداها موجب می شود تا عملکرد مغز ما مختل شده و به درستی بیدار نشویم.

نویسندگان این تحقیق در مقاله خود بیان کردند که به جای این زنگ‌های تند و هشداردهنده شما باید صداهایی ملایم تر نظیر آهنگ ارتعاشات خوب از گروه بیچ‌بویز یا آهنگ نزدیک به من از گروه کیور را انتخاب کنید تا به صورت بهتری از خواب بیدار شوید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه