ایده راه اندازی کسب و کار با سرمایه کمتر از 100 میلیون

ایده راه اندازی کسب و کار با سرمایه کمتر از 100 میلیون

همیشه راه اندازی کسب و کار باری برخی افراد بسیار جذاب است. عموما دو گروه از افراد به سمت کارآفرینی گرایش پیدا می کنند؛ گروه اول کارمندان و کارشناسان خبره ای هستند که سال ها در صنعتی کار کرده و تجربه های مفیدی به دست آورده اند. این افراد از آنجایی که شناخت کافی نسبت به حوزه تخصصی خود دارند، نقاط ضعف، گپ ها و …. را سعی می کنند پوشش دهند و محصول خود را عرضه کنند.

گروه دوم اما معمولا پژوهشگران جوان و نخبه ای هستند که جای خالی یک محصول، ایده، تفکر یا تکنولوژی جدید را شناسایی کرده اند. این گروه استارتاپ های نوپا را راه اندازی می کنند که معمولا در طول زمان نتایج درخشانی از آن به دست می آید.

در نهایت آنچه که در کارآفرینی اهمیت دارند، نیاز سنجی، تحقیقات همه جانبه و سرمایه است. در واقع سرمایه اولیه است که امکان نیازسنجی و تحقیقات را هم فراهم می کند.

به همین دلیل در این مقاله به شما کسب و کارهایی را معرفی می کنیم که می توانید با سرمایه پایین آن ها را شروع کنید و در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج آن ها را گسترش دهید.

تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

یک از جذاب ترین ایده ها تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. این محصولات همیشه متقاضی های خود را در هر شرایطی دارند.جالب است بدانید که در اقتصاد جهانی هم نقش مهمی دارند و در لیست بیشترین گردش مالی در اقتصاد کشورها، این صنعت رتبه دوم را به دست آورده است.

شیمیست های کازمتیک هستند که این فرمولاسیون محصولاتی که هر روزه از آن ها استفاده می کنید را به دست می آوردند و با آزمایش های مختلف محصول مناسب هر پوستی را آماده می کنند.

همه لابراتوارهای محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده مجهیز به میکسر آزمایشگاهی هستند. میکسرهای آزمایشگاهی با پرده های مختلفی که دارند وظیفه همگن و یکنواخت کردن مواد را دارند. به عنوان مثال کرم دستی که هر روز از آن استفاده می کنید به استفاده از از این همزن ها تولید شده است.

تجهیزات لازم برای شروع تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

برای شروع راه اندازی کسب و کارهای تولید محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده به تجهیزاتی مانند میکسر آزمایشگاهی، هیتر یا هات پلیت، بن ماری آزمایشگاهی، ترازو دقیق آزمایشگاهی، شیشه آلاتی مانند بشر، ارلن، بالن و … نیز دارید. این تجهیزات برای تولید لاک ناخن، انواع محصولات کرمی و لوسیون ها، شامپو، نرم کننده، ماسک مو، صابون، رژ لب های جامد و مایع، بالم لب، ریمل و خط چشم، شوینده های ماشین لباسشویی و ظرف شویی و … استفاده کنید.

 سرمایه اولیه ای که برای تولید نمونه های اولیه، شامل خرید تجهیزات و مواد اولیه، نیاز دارید کمتر از 100 میلیون است. پس از به دست آوردن نمونه های اولیه و ارزیابی آن ها می توانید برای اخذ مجوزهای مربوطه از سازمان غذا  و دارو اقدام نمایید.

برای تولید بچ های بزرگتر می توانید از خط تولیدهای کارخانه های بزرگ تر استفاده کنید و محصولات را با فرمولاسیون، مواد اولیه و بسته بندی خودتان تولید کنید.

راه اندازی سایت

امروزه همه کسب و کارها به سمت آنلاین شدن حرکت می کنند و از حالت سنتی که در دهه های گذشته داشته اند فاصله گرفته اند. هر کسب و کاری که با این جریان همسو نشود در آینده ای بسیار نزدیک از بین خواهد رفت. امروز وبسایت یک مجموعه است که به عنوان ویترین  دیده می شود. هر کسب و کاری که دارای سایت باشد به نوعی اعتبار بیشتری نزد خریداران و بازدیدکنندگان دارد. سایر شبکه های اجتماعی نیز می توانند به عنوان بستری برای معرفی و شناخت بیشتر سایت شما مورد استفاده قرار گیرند.

راه های مختلفی برای کسب درآمد و ایجاد کسب و کار جدید با سایت ها وجود دارد. به عنوان مثال یک سایت های فروشگاهی معتبر با استانداردهای مناسب امروز فروش بیشتری برای صاحب کسب و کار دارد تا به صورت حضوری.

از ایده های افتتاح وبسایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروشگاه های آنلاین در حوزه های مختلف مانند فروشگاه آنلاین تجهیزات آزمایشگاهی
  • داروخانه های آنلاین
  • سایت های آموزشی و فروش بسته های آموزشی
  • سایت های خدماتی مانند کلینیک های زیبایی، وکلا و …

در بین مثال های بالا سایت های فروش بسته های آموزشی سرمایه کمتری نیاز دارند. در کنار سرمایه کمتر، سودی بیشتری نیز به دست خواهید آورد. در واقع فروش هر بسته آموزشی برای شما حداقل 90 سود خواهد داشت. زیرا شما فقط هزینه های سایت و تبلیغات را پرداخت می کنید و باقی مبلغ فروش شما به عنوان سود تلقی می شود.

به طور کلی اگر شما در حال حاضر به صورت تمام وقت مشغول به کار باشید نیز می توانید وبسایت خود را افتتاح و خدمات یا اجناس خود را به فروش برسانید.

سرمایه لازم برای افتتاح سایت

سرمایه لازم برای طراحی و بهینه سازی سایت ها بسیار متغیر است. خبر خوش این است که می توانید با هزینه بسیار کم سایت خود را آماده کنید و به مرور زمان و با پیشرفت کسب و کارتان آن را بهبود ببخشید. سایت دیجی کالا که به عنوان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی ایرانی شناخته می شود در ابتدای راه یک سایت بسیار کوچک و محدود خرده فروشی کالای الکترونیک بود که حالا تبدیل به یک ابر فروشگاه آنلاین با طیف بسیار وسیعی از کالاهای مختلف!

در نهایت، راه اندازی کسب و کار با سرمایه انجام شدنی است به شرط آن که تمام جوانب و محدودیت ها را بررسی کرده باشید، شناخت کافی نسبت به بازار مخاطب خود داشته باشید و بیزینس پلن حساب شده ای طراحی کرده باشید. شما می توانید محصولات آرایشی و بهداشتی تولید کرده و با برند خودتان و سایتی فروشگاهی که طراحی کرده اید، به فروش برسانید.

4/5 - (4 امتیاز)

ارسال دیدگاه