خصوصیت جدید کروم جهت رفع معضل کندی سیستم

خصوصیت جدید کروم جهت رفع معضل کندی سیستم

خوب است بدانید که گزینه‌ای در تنظیمات پنهان گوگل کروم با عنوان Memory Saver وجود دارد که برای اشخاصی که اصولا تعداد بسیاری تب باز دارند، مناسب بوده و موجب رفع معضل کندی سیستم خواهد شد.

کروم مقدار زیادی از حافظه سیستم را پر می کند. در حقیقت باید بگوییم که هر چه تعداد تب‌های بیشتری را با هم باز کنید، کروم میزان حافظه بیشتری را به کار می گیرد.

به عبارت دیگر اپ ها و دیگر فرآیندها قادر نمی باشند تا به حافظه مناسب جهت اجرای آسان دسترسی داشته باشند و همین امر موجب کندی سیستم خواهد شد.

یک راه راحت جهت رفع این معضل این است که تب های اضافی بلااستفاده را ببندید.

ولی هنگامی که کاربر می بایست تا چندین پنجره کروم را باز کند، Memory Saver به کار آمده و تب‌های باز را غیرفعال خواهد کرد و حافظه‌ای را که هر تب به خود اختصاص می دهد را آزاد می کند.

زمانی که روی هر یک از تب‌ها بزنید، مجددا فعال خواهند شد و گویی اصلا اتفاقی نیفتاده است. این خصوصیت که به وسیله Memory Saver ارائه شده است، در Google Chrome روی سیستم های دارای ویندوز، iOS و Android قابل اجرا می باشد. باید بدانید که این خصوصیت در اپ گوشی های هوشمند وجود ندارد.

جهت فعال کردن این قابلیت، به کروم رفته و روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک نمایید. پنجره ی جدید باز خواهد شد که باید از منوی سمت چپ گزینه Performance را برگزینید و Memory Saver را فعال نمایید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه