سعی کنید تا این موارد را به چت جی‌پی‌تی نگویید

سعی کنید تا این موارد را به چت جی‌پی‌تی نگویید

همانگونه که بیشتر شما می دانید در حال حاضر ChatGPT OpenAI از جمله چت بات‌هایی می باشد که بسیار در زندگی روزانه ما متداول شده‌اند و در کنار مزیت های خود، محدودیت‌ها و خطرات ویژه ای در خصوص اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی با این ابزار وجود دارد.

درست است که ChatGPT و تکنولوژی های هوش‌مصنوعی همانند آن، قابلیت های بسیار خوبی را در اختیار ما قرار می دهند، ولی باید مراقب باشیم و هرگونه اطلاعاتی را با آن ها به اشتراک نگذاریم.

حفاظت از حریم خصوصی و امنیت ما در دوره دیجیتال خیلی با اهمیت می باشد و باید بدانیم که چه نوع اطلاعاتی را باید در اختیار این سیستم های هوش مصنوعی قرار دهیم.

توجه کنید که مانع از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی قابل شناسایی، جزئیات مالی، رمزهای عبور، اطلاعات خصوصی یا محرمانه و مالکیت معنوی اختصاصی با ChatGPT شوید تا ریسک احتمالی و امنیت بیشتر در دنیای هوش مصنوعی برایتان فراهم شود.

جهت محافظت از خود و برقراری امنیت، مواردی وجود دارند که هیچ وقت نباید با ChatGPT به اشتراک بگذارید. در ادامه این موارد را بیان خواهیم کرد.

اطلاعات قابل شناسایی شخصی

باید بدانید که اطلاعات شخصی قابل شناسایی داده های زیادی را شامل می شود که به شیوه مخصوصی، فرد را شناسایی می‌کنند. از میان این داده ها می توان به جزئیات پایه‌ای نظیر نام کامل و تاریخ تولد، اطلاعات شخصی تر نظیر شماره‌های امنیت اجتماعی، آدرس‌ها، شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل اشاره کرد. ممکن است پلتفرم‌های هوش‌مصنوعی به طور عمد اینگونه داده ها را سیو یا ذخیره نکنند، ولی آسیب‌پذیری آن‌ها در مقابل نقض‌ها، موجب سرقت داده از آن ها می شود.

اطلاعات مالی و بانکی

اطلاعات مالی و بانکی خیلی مهم می باشند و به هیچ وجه نباید برای آن به ChatGPT یا هر سیستم هوش‌مصنوعی دیگری مراجعه کنید. این گروه داده‌ها نظیر شماره کارت اعتباری، اعتبار حساب بانکی و دیگر جزئیات پرداخت می باشند. جهت اطمینان از بالا بودن امنیت، به کار بردن کانال‌های رمزگذاری شده و امن در زمان انجام هر تراکنش مالی به طور آنلاین مهم می باشد. پیامدهای بالقوه نقض اطلاعات مالی شامل تراکنش‌های تقلبی و خالی کردن حساب‌های بانکی و از دست رفتن کامل ثبات مالی می باشند. کاربران همواره می بایست دقت کنند و جهت حفاظت از اطلاعات مالی خود، پروتکل‌های امنیتی پیچیده ای را رعایت کنند.

رمزهای عبور

رمزهای عبور به سیستم همچون کلیدهای دیجیتال هویت‌های آنلاین و اطلاعات شخصی ما می باشند. اگر این اطلاعات را با ChatGPT یا هر سیستم هوش‌مصنوعی دیگری به اشتراک بگذارید ریسک بزرگی را متحمل شده اید. با این کار مسیر برای عوامل مخرب باز خواهد شد.

اطلاعات خصوصی

باید بدانید که اگر اطلاعات شخصی یا محرمانه خود را با ChatGPT به اشتراک بگذارید ممکن است هم در سطح خصوصی و هم در سطح حرفه‌ای پیامدهای بدی برایتان داشته باشد. سیستم‌های هوش‌مصنوعی درک متنی ندارند ولی انسان‌ها دارند که باعث می شود تا اطلاعات شخصی شما را فاش کنند. این کار باعث به خطر افتادن حریم خصوصی و شهرت ما خواهد شد. در فضاهای حرفه‌ای، بروز اطلاعات حساس کسب وکار باعث نقض اعتماد، مسائل قانونی بالقوه و صدمه به مزیت رقابتی سازمان خواهد شد.

مالکیت شخصی و معنوی

مالکیت معنوی دربرگیرنده ی اطلاعات شخصی، ایده‌های ثبت شده، موارد کپی رایت شده و اسرار تجاری بوده و بیاگر تلاش‌های نوآورانه اشخاص و موسسه ها می باشد. اگر این اطلاعات با ChatGPT به اشتراک گذاشته شود ریسک قابل توجهی نظیر سرقت بالقوه یا استفاده غیرمجاز آن ها را به دنبال خواهد داشت. مراقبت از مالکیت فکری شخص جهت حفظ حقوق مالکیت و ارزش تجاری خیلی با اهمیت می باشد. نشر غیرقانونی ایده های خلاقانه یا دانش مخصوص باعث اختلافات قانونی، از دست دادن مزیت رقابتی و پیامدهای مالی خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه