شرکت اپل محکوم به پرداخت غرامت ۲۵ میلیون دلاری به کاربرانش

شرکت اپل محکوم به پرداخت غرامت ۲۵ میلیون دلاری به کاربرانش

شرکت اپل جهت شکایتی مبنی بر امکان به اشتراک گذاری با خانواده محکوم به پرداخت و تسویه غرامتی بالغ بر ۲۵ میلیون دلار شده زیرا که مشخص شده با این قابلیت کاربران خود را گمراه کرده است.

استفاده کنندگان دستگاه های هوشمند اپل که قابلیت به اشتراک گذاری خانوادگی یا Family Sharing را میان سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی دست کم با یک نفر دیگر انجام داده اند و یک برنامه را در اپ استور خریداری کرده اند، به احتمال زیاد قادر به گرفتن غرامتی به میزان ۵۰ دلار از شرکت اپل می باشند.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، شرکت اپل غرامتی به میزان ۲۵ میلیون دلار جهت یک شکایت گروهی باید بپردازد. بر اساس این شکایت، غول فناوری محکوم به گمراه کردن کاربران خود در مورد قابلیت به اشتراک گذاری خانوادگی شده است.

خوب اس بدانید که به موجب ایت قابلیت کاربران می توانند تا به صورت خاوادگی نهایتا تا ۶ نفر اپی را از اپ استور خریداری کنند، ولی از طرف دیگر هم به سازندگان این امکان را میدهد که اگر بخواهند مانع از به اشتراک گذاری حق عضویت فردی شوند. این شکایت ثبت شده در سال ۲۰۱۹ میلادی، این شرکت را محکوم به گمراه کردن کاربران درمورد این موضوع کرده است چراکه اپل این فکر را در ذهن کاربران خود انداخته که قادر می باشند حق اشتراک هر برنامه ای در اپ استور را به صورت اشتراکی خریداری کنند. در قسمتی از شکایت گفته شده که اکثر برنامه ها دارای امکان به اشتراک گذاری با خانواده نمی باشند.

به علاوه در این شکایت بیان شده که شرکت اپل در کنار صفحات دارای بعضی برنامه های حق اشتراک تبلیغاتی قرار داده که این ویژگی را ندارند. به همین دلیل بسیاری از کاربران گمراه شده و برنامه های دارای حق عضویت را دانلود کرده و فکر می کردند که قادر به استفاده از امکان به اشتراک گذاری آن با اعضای خانواده خود می باشند. برنامه های YouTube Red و یک بازی پازلی به اسم Brainwell از جمله این موارد می باشند. در این راستا شرکت مانع از انجام هیچ گونه خطایی شده و بیان کرده این غرامت را پرداخت می کند تا درگیر دادگاه و هزینه های آن نشود.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه