شیوه های ارزیابی سلامت باتری گوشی های هوشمند

شیوه های ارزیابی سلامت باتری گوشی های هوشمند

جالب است بدانید که سلامت باتری یک گوشی موبایل هوشمند را می‌توان همچون سلامت بدن انسان در نظر گرفت؛ زیرا در گوشی نو و جدید، باتری گوشی عملکرد شارژ بسیار خوبی دارد و ممکن است به اندازه یک یا دو روز نیز احتیاجی به شارژ دوباره نداشته باشد. ولی با گذشت زمان قابلیت شارژ نگهداشتن کم شده و ظرفیت باتری آن کاهش می‌یابد. قبل از عوض کردن باتری گوشی خود، می بایست تا درصد سلامت آن را بررسی نمایید.

در این مقاله از سایت هشتیا برخی از شیوه های بررسی سلامت باتری گوشی شرح داده شده اند. پس با ما همراه باشید.

چک کردن درصد سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی

خوب است بدانید که نرم افزارها و ابزارهایی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود دارند که به وسیله آن ها قادر می باشید تا سلامت و ظرفیت باتری خود را مشاهده نمایید.

  • شماره‌گیری کد مخفی جهت دیدن ظرفیت و سلامت باتری گوشی های اندرویدی

نخستین کاری که می بایست برای ارزیابی سلامت باتری گوشی هوشمند خود انجام دهید، شماره‌گیری کد *#*#4636#*#* در اپ Phone می باشد. چنانچه این کد را شماره گیری کردید و صفحه Testing بالا آمد، اکنون گزینه Battery Information را پیدا کنید.

این قسمت اطلاعاتی درمورد سلامت باتری و ظرفیت آن به شما نشان می دهد. این شیوه تنها روی بعضی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی اجرا خواهد شد. چنانچه پس از شماره‌گیری کد، صفحه Testing را ندیدید، راه های دیگر را تست کنید.

  • نصب و اجرا برنامه Accubattery

خیلی از افراد Accubattery را شرلوک هلمز گوشی‌های اندرویدی معرفی می کنند که به صورت دقیق سلامت باتری و الگوی مصرف کاربر را چک کرده و گزارش کلی از سلامت و ظرفیت آن به شما نشان می دهند. این اپ استفاده فعال و غیرفعال از گوشی را چک کرده و مدت زمان شارژدهی آن با وضعیت در حال حاضر مصرف را بیان می‌کند.

خوب است بدانید که اسکن کردن جامع وضعیت شارژدهی باتری به وسیله این برنامه اندکی طول خواهد کشید. شما با انجام این کار قادر می باشید تا سلامت دقیق باتری و میزان شارژدهی آن را با وضعیت اولیه گوشی خود مقایسه کنید. این اپ در کل اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار خواهد داد.

  • به کار بردن برنامه CPU-Z

اپ CPU-Z هم وضعیت باتری را به طور کامل نشان می دهد و هم اطلاعات با دقتی از سلامت و کارکرد گوشی را در دسترس شما قرار می دهد.

این اپ دارای تبلیغات بسیاری می باشد ولی با کمک آن قادر می باشید تا اطلاعات دقیقی درباره درصد شارژ باتری، سلامت کلی باتری، دما، ولتاژ و ظرفیت آن کسب کنید. در حقیقت، این اپ همچون یک آزمایشگاه جیبی بوده و همواره سلامت باتری گوشی شما بررسی می کند.

بررسی سلامت و ظرفیت باتری آیفون

بررسی وضعیت سلامت باتری آیفون خیلی راحت است؛ زیرا این گوشی به صورت پیش‌فرض و بدون احتیاج به هیچ برنامه ی مخصوصی این کار را برای کاربران انجام می دهد. جهت انجام این کار به منوی تنظیمات رفته و بعد گزینه باتری را کلیک کنید.‌ در مرحله بعدی می بایست تا گزینه Battery Health & Charging را کلیک کرده و در صفحه بالا آمده، گزینه Battery Health را ببینید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه