عقب ماندن اینتل در ارائه تراشه مخصوص هوش مصنوعی

عقب ماندن اینتل در ارائه تراشه مخصوص هوش مصنوعی

باید بدانید که ارزش سهام اینتل در روز جمعه بالای 12 درصد افت کرد. این پیشامد می تواند اعلام خطری اساسی برای این شرکت عظیم تراشه‌ساز باشد.

متخصصین دلیل اساسی این مورد را کارکرد ضعیف اینتل در تکنولوژی هوش مصنوعی بیان کرده اند که ممکن است در نهایت این شرکت را در این عرصه به زمین بزند.

با توجه به اینکه دیگر رقیبان این شرکت در تکنولوژی پیشرفته هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری بسیاری کرده اند و در آن فعالیت اساسی دارند که موجب رشد بازار شده است، اما شرکت اینتل در این باره اقدام به خصوصی انجام نداده است.

از علائم تحسین برانگیز پیشرفت این بازار، می توان به رشد تولیدکنندگان نیمه‌هادی و تراشه برای کاربردهای هوش مصنوعی مولد در بازار سهام سال 2023 میلادی اشاره کرد.

ولی در این بین شرکت اینتل پیش‌بینی کرده است که درآمدش در سه ‌ماهه جاری بالای ۲ میلیارد دلار کاهش پیدا کند.

یکی از متخصصان بورس بیان کرده که انگار هوش مصنوعی در تمامی شرکت‌ها به غیر از اینتل فعالیت دارد.

به علاوه یک کارشناس سرمایه‌گذاری در این باره نیز بیان کرده که اکنون محصولات تراشه شرکت‌هایی نظیر Nvidia و AMD در حیطه هوش مصنوعی نقش مهمی دارند، ولی در این میان شرکت اینتل از همه عقب مانده است.

باید بگوییم که درست است شرکت اینتل به صورت مستقیم در بازار تراشه‌های ویژه هوش مصنوعی فعالیت ندارد ولی CPUهای این شرکت اصولا در کنار تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا به کار برده می شوند.

از طرف دیگر، مدیر عامل اینتل یعنی پاتریک گلسینگر به تحلیلگران گفته فروش ما در سه ماهه اول ضعیف بوده است، ولی به طور کلی کسب و کار اصلی این شرکت در حیطه تراشه‌های رایانه شخصی و سرور سالم می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه