متوسط سرعت اینترنت در کشور

متوسط سرعت اینترنت در کشور

بر اساس گفته های مسوولین کشور، هم اکنون متوسط سرعت اینترنت در ایران ۱۲ مگابیت بر ثانیه می باشد که با گسترش شبکه فیبر نوری قرار است به اندازه ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

خوب است بدانید که سرعت‌های اینترنتی اصولا با مگابیت‌برثانیه یا Mbps محاسبه می شوند و به هر میزان که این نرخ بیشتر باشد، سرعت اینترنت بالاتر خواهد بود.

همانگونه که ایتنا از ایسنا گزارش کرده است، چنانچه سرعت اینترنت بالا باشد پخش تلویزیون آنلاین، دانلود فایل‌های پر حجم یا گشتن در رسانه های اجتماعی لذت بخش تر خواهد شد. هر مقدار که سرعت دانلود کاربر بالاتر باشد، قادر است تا از داده‌های بیشتری هم استفاده کند و این چنین در محتواهایی با کیفیت زیاد که سرعت دانلود ثابتی می خواهند، کیفیت تصاویر به بیشترین مقدار خود خواهد رسید.

سرعت بارگزاری هم وقتی مهم می شود که پای محتوای اشتراکی در میان باشد. این موضوع زمانی که با دوستان خود بازی‌های آنلاین انجام می‌دهید، هنگامی که یک تماس ویدیویی دارید و یا وقتی بخواهید فایل‌های خود را در سرویس ذخیره فضای ابری بارگزاری کنید، اهمیت دارد.

ولی به طور کلی تکنولوژی هر روز در حال توسعه می باشد و در حال حاضر در دوره فناوری اطلاعات باید گفت که وجود بسترهای نسل جدید می‌تواند باعث رشد کسب و کارها، اقتصاد، جامعه و غیره شود. خوب است بدانید که تکنولوژی فیبرنوری که در سالیان پیشین در قسمت ارتباطات ثابت ایران کمتر استفاده شده؛ هم اکنون مورد توجه مسوولین وزارت ارتباطات قرار گرفته است.

تکنولوژی فیبرنوری پهنای باندی خیلی بیشتری از کابل‌های مسی عادی دارد و اطلاعات صوتی و تصویری را به آسانی با پهنای باند زیاد تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بیشتر ارسال می کند، بنابراین با توسعه تکنولوژی و احتیاج به اینترنت سریع، می بایست تا کابل‌های مسی قدیمی با فیبر نوری جایگزین شوند.

این پروژه جهت بالا بردن سرعت اینترنت در کشور توسط وزارت ارتباطات در دستور کار قرار گرفته و بر اساس هدف مشخص شده تا آخر امسال هشت تا ۱۰ میلیون خانواده و تا پایان دولت ۲۰ میلیون خانواده تحت پوشش این طرح قرار می گیرند. باید بدانید که تاکنون پنج میلیون و ۲۰۰ هزار پوشش شکل گرفته است.

وزیر ارتباطات اعتقاد دارد که هم اکنون متوسط سرعت اینترنت پرسرعت در کشور ۱۲ مگابیت بر ثانیه می باشد، ولی با اجرای پروژه مذکور در رابطه با فیبرنوری احتمالا به سرعت ۱۰۰ مگابیت برثانیه خواهیم رسید. مدتی قبل معاون رگولاتوری یعنی مهدی روحانی نژاد بیان کرد که متوسط سرعت اینترنت در کشور ۱۲ مگابیت بر ثانیه می باشد که با گسترش شبکه فیبر نوری در کشور به میزان ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

با در نظر گرفتن افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی و تعهد اپراتورها مبنا بر این است که تا شش ماه آینده متوسط سرعت اینترنت در کشور ۳۰ درصد زیاد تر شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه