مریخ در گذشته مملو از آب بوده است!

مریخ در گذشته مملو از آب بوده است!

از زمان باستان تا به امروز انسان ها همیشه به دنبال یافتن رازهای پنهان در سیاره مریخ بودند و مسئله ای که اکنون به آن مطمئن هستند بودن آب و قابلیت زندگی در این سیاره در حدود میلیون‌ها سال پیش بوده است.

همانگونه که می دانید سیاره مریخ که رنگ سرخی دارد و با چشم مستقیم نیز دیده نمی شود، سال های بسیاری است که ذهن محققین علم نجوم به خود و رازهای پنهانش درگیر کرده است.

دستاورد پژوهش های علمی محققین در طول دهه‌های پیشین بیانگر این می باشد که در حقیقت سیاره مریخ میلیون‌ها سال پیش دارای آب و احتمالا قابلیت زندگی بوده است و مطمئن هستند که در آن زمان ها مریخ مملو از آب بوده است.

به تازگی نیز جستجوهای ناسا بر روی سیاره مریخ دستاوردهای با اهمیتی داشته و محققین این سازمان فضایی مدارک و یافته های از فوران آب در این سیاره پیدا کردند.

همچنین ناسا در اول ماه دسامبر سال گذشته تصویری منتشر کرد که به وسیله دوربین Mastcam-Z Prserverance گرفته شده و نشان دهنده‌ی گروهی از سنگ‌ها و سنگریزه‌ها بود که در نواحی دهانه Jezero واقع در مریخ پخش شده بودند.

در این خصوص سازمان فضایی ناسا ادعا کرد که این سنگ‌ها و سنگریزه‌های تصویر گرفته شده، متعلق به سیلاب‌های قوی میلیاردها سال پیش می باشند.

محققین ناسا معتقدند که زندگی در مریخ همواره برای بیگانگان عجیبی که رسانه ها نشان می دهند، نبوده و چنانچه وجود میکروارگانیسم‌ها یا فسیل‌های آن‌ها در سیاره مریخ ثابت شود، می‌تواند یک نخستین کشف پیشگامانه در این زمینه باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه