معرفی خصوصیات اندروید در مسافرت

معرفی خصوصیات اندروید در مسافرت

موبایل هوشمند ابزاری است که همه کاری با آن انجام می شود و در زندگی هر شخصی ضروری می باشد. گوشی‌های اندرویدی از ابتدای ساخت تاکنون به خصوصیات بی نظیر و مفیدی مجهز شده اند.

مسافرت و کمپینگ توسط بسیاری از افراد برای فرار از زندگی روزانه انجام می شود. خوب است بدانید که ابزارهای گوشی‌های هوشمند قادر می باشند تا در مسافرت به ما کمک کرده و آن را مفیدتر کنند.

گوشی های هوشمند می توانند به شما کمک هایی نظیر برنامه‌ریزی و انتخاب بهترین مسیر، دسترسی به خدمات اضطراری در موقعیت های پیچیده و … بکنند. در ادامه برخی از خصوصیات موبایل های اندرویدی که می توانند شما را در مسافرت کمک کنند و سفری دلپذیر برایتان رقم بزنند را معرفی خواهیم کرد.

باید بدانید که بعضی از موبایل های هوشمند این خصوصیات را به صورت پیش‌فرض در سیستم عامل دارند و بعضی دیگر احتمالا احتیاج به نصب اپ های کاربردی یا خدمات شخص ثالث جهت پیگیری دارند.

دانلود کردن نقشه‌های آفلاین پیش از مسافرت

مسیریابی آسان، باعث می شود تا سفر کمپینگ شما لذت‌بخ تر شود. برنامه‌ریزی قبل از سفر با یافتن مقصد برای خدمات اضطراری و جاذبه‌های معروف در اطراف باعث می‌شود که در وقت خود صرفه جویی کرده و در عوض پرسه زدن در طول سفر تفریح بیشتری داشته باشید. با آفلاین کردن منطقه‌ای که مقصد بازدید شما می باشد، دیگر نگران وصل بودن اینترنت جهت پیمایش مسیرها و پیدا کردن استراحتگاه‌ها نخواهید بود.

گوگل‌مپس یکی از این سرویس‌ها می باشد که به وسیله آن، قادر می باشید تا نقشه‌های آفلاین را دانلود نمایید. برای انجام این کار باید اپ را باز کرده و سپس بر تصویر نمایه‌تان در سمت راست بالای صفحه کلیک نمایید. بعد از آن مسیریابی در نقشه‌های آفلاین و سپس انتخاب نقشه خودتان و برگزیدن منطقه مورد نظر و کلیک کردن بر گزینه دانلود را انجام دهید. شما قادر می باشید تا در هر زمان به این نقشه‌ها دسترسی داشته باشید و حتی قادر می باشید در زمان پیمایش بدون وای‌فای و داده تلفن همراه، مقدار مناسبی از باتری را حفظ نمایید.

استفاده از موبایل هوشمند‌ به‌ عنوان قطب‌نما

وجود قطب نما در مسافرت های کمپینگ اهمیت خاص خود را دارد. جهت انجام این کار، بهترین وسیله، گوشی شما می باشد. تقریباً هر گوشی هوشمند اندرویدی دارای مغناطیس‌سنج می باشد. با کمک این خصوصیت قادر می باشید تا جهت و قدرت میدان‌های مغناطیسی زمین را برای مشخص کردن جهت بسنجید.

هنگامی که گوشی خود را بچرخانید، بیشتر اپ های مسیریابی نظیر گوگل‌مپس واکنش پویایی نشان می‌دهند. درست است که بیشتر گوشی‌ها سخت‌افزار موردنیاز را دارند ولی برنامه‌ای خاص که بتواند این حسگر را به کار گیرد از پیش بارگذاری نشده است. خوب است بدانید که در پلی‌استور، بعضی از بهترین اپ های کاریردی قطب‌نما وجود دارند که قادر می باشید تا در دستگاه اندرویدی‌ خود امتحان کنید. تعداد اندکی از این برنامه‌ها جهت ارائه اطلاعاتی نظیر فشار هوا، ارتفاع و … خیلی مفید می باشند.

پیکربندی کردن جزئیات اضطراری قبل از مسافرت

هرچه قدر که مسافرت و کمپینگ مفرح باشد ولی ممکن است اشتباهی انجام شود. رعایت شیوه‌نامه‌های ایمنی در زمان حرکت در ناهمواری‌های پیچیده اهمیت دارد و اگر مشکلی ایجاد شود، همواره کمک‌های اولیه در دسترس می باشد. در موقعیت های ضروری که قادر نمی باشید تا با کسی تماس بگیرید، موبایل شما نظیر یک مشکل‌گشا عمل خواهد کرد. شما قادر می باشید تا تماس‌های تلفنی ضروری را مستقیماً از صفحه قفل گوشی خود برقرار نمایید.

به علاوه قابلیت ایمنی شخصی گوگل می تواند در موقعیت های ضروری خیلی مفید باشد. جهت تنظیم کردن آن از مسیر تنظیمات و سپس ایمنی و اضطراری بروید و اطلاعات پزشکی و مخاطبان اضطراری‌ خود را اضافه کنید. این جزئیات می توانند شامل مشخصاتی نظیر نام، تاریخ تولد، گروه خونی و هرگونه حساسیت و هر کسی می‌تواند در موقعیت های روری بدون احتیاج به باز کردن قفل گوشی به این اطلاعات دسترسی پیدا کند. به علاوه اطمینان حاصل کنید که سرویس موقعیت اضطراری را فعال کرده باشید. این خصوصیت به صورت اتوماتیک، مکان حال حاضر شما را در زمان تماس یا پیامک با شماره اضطراری می فرستد.

روشن کردن محافظ باتری گوشی

در سفرهای کمپینگ که امکان شارژ همیشگی گوشی نمی باشد، می بایست از باتری گوشی‌ خود، نهایت استفاده را ببرید. چک نکردن پیام‌ها به صورت مرتب، تصمیم خوبی می باشد که موجب صرفه‌جویی در مصرف باتری خواهد شد، همچنین موجب می‌شود بدون حواس پرتی از طبیعت لذت ببرید. دقت کنید که کاربرد طولانی مدت خدمات مسیریابی با روشنایی بالای نمایشگر، حتما عمر باتری آن را کم می کند.

به علاوه غیرفعال کردن حالت صرفه‌جویی در باتری باعث می‌شود دیگر خصوصیات پرمصرف گوشی، نظیر به‌روزرسانی اپ ها به شکل اتوماتیک، و خدمات مکان‌یابی غیرفعال شوند. دقت کردن به این گزینه‌ها باعث می شود که زمان بیشتری از شارژ دوباره بی‌نیاز باشید. بیشتر گوشی‌های اندرویدی حالت فعال و غیرفعال کردن سریع محافظ باتری را دارند که قادر می باشید از طریق پنل اعلان به آن دسترسی پیدا کنید.

از سوی دیگر شما می توانید از پاور بانک نیز استفاده نمایید تا خیالتان از شارژ گوشی راحت باشد.

خیره شدن به ستاره ها با گوشی

بالای سر شما ستاره‌های ثابت و دنباله‌دار بسیاری هستند که می تواننداز شگفتی های کمپ شما باشند. با رشد و توسعه تکنولوژی دوربین و واقعیت افزوده، از این پس احتیاجی به تلسکوپ گران ‌قیمت نخواهید داشت. بسیاری از اپ های کاربردی نجوم در اندروید وجود دارند که قادر می باشند تا لذت تماشای ستارگان و آسمان شب‌ را بیشتر کنند. این اپ ها دارای حسگرهای بسیاری می باشند و با کمک جی‌پی‌اس آسمان و اجسام اختری را دقیق تر به شما نشان می دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه