معرفی iOS 18 با خصوصیات بی نظیر هوش مصنوعی توسط اپل

معرفی iOS 18 با خصوصیات بی نظیر هوش مصنوعی توسط اپل

قرار است تا در ماه بعدی شرکت اپل سیستم عامل iOS 18 را برای موبایل های آیفون معرفی نماید. این شرکت آمریکایی قصد دارد تا در سال 2024 یکی از عظیم ترین اصلاحات iOS را که تا این زمان انجام شده در کنفرانس جهانی اپل معرفی نماید.

بر اساس اطلاعات درز کرده سیستم عامل iOS 18، دارای بسیاری از خصوصیات جدید هوش مصنوعی می باشد.

در این قسمت می خواهیم در مورد ویژگی های iOS 18 نظیر هوش مصنوعی یا پشتیبانی از RCS صحبت کنیم.

حمایت سیری و سافاری از هوش مصنوعی در iOS 18

در این باره مدیر عامل اپل یعنی تیم کوک بیان کرد که iOS 18 دارای خیلی از خصوصیات جدید هوش مصنوعی خواهد بود.

درست است که این مدیرعامل اطلاعاتی درباره این خصوصیات بروز نداده است ولی بر اساس اخبار مشخص شد که تمرکز روی بهتر شدن دستیار صوتی پیش فرض در آیفون یعنی سیری می باشد.

سیری به زودی می تواند متن ها را با کمک برنامه Messages آنالیز و خلاصه نماید و به علاوه احتمالا قادر است تا به صورت اتوماتیک متن در پیام‌ها را کامل کند. همچنین می تواند به پرسش های سخت جواب دهد و جهت اتوماتیک کردن کارهای پیچیده با برنامه Shortcuts ادغام داشته باشد.

ب علاوه در این حیطه، شرکت اپل می خواهد بر روی خصوصیت جستجوی هوشمند برای مرورگر سافاری کار کند که به کاربران آیفون این امکان را می دهد تا سریعا صفحه های وب را با کمک مدل زبان بزرگی به نام  Ajax که به شکل درونی به وسیله شرکت اپل ساخته شده اند، خلاصه کنند.

در چندین هفته اخیر، چند مقاله تحقیقاتی به وسیله شرکت اپل منتشر شده و بیانگر این است که خصوصیات هوش مصنوعی به شکل مستقل روی خود دستگاه کار می‌کنند.

همچنین مشخص شده که زبان Ajax از پردازش روی دستگاه جهت دادن جواب های آسان استفاده می‌کند، ولی بعضی مواقع احتمالا از سرورهای ابری هم جهت جواب دادن به سوال های سخت تر، نظیر ایجاد تصاویر کمک می گیرد.

حمایت از پروتکل خدمات ارتباطی غنی در  iOS 18

در طول سالیان شرکت اپل از نرم‌افزار iMessage استفاده میکرد، ولی در سال جدیذ، این شرکت عظیم بیان کرد که از پروتکل خدمات ارتباطات غنی RCS با سیستم عامل iOS 18 حمایت خواهد کرد.

بنابراین کاربران آیفون به زودی قادر می باشند با دوستان اندرویدی نیز مکالمه داشته و فیلم ها را با کیفیت زیاد شیر کنند.

تجدید بصری در iOS 18

بر اساس اطلاعات درز کرده مشخص شده که iOS 18 احتمالا بعضی از خصوصیات خود را از VisionOS می گیرد که این برنامه تامین کننده اپل ویژن پرو می باشد.

به علاوه احتمالا تغییراتی در آیکون‌های دایره‌ای و رابط‌های کاربری شفاف که با سیستم‌عامل ادغام می‌شوند و مثلا یک مرکز کنترل تجدید شده می باشند را در iOS 18 خواهید دید.

در این آپدیت بعضی از خصوصیات سفارشی‌سازی جدید، نظیر کنترل بیشتر بر روی ترتیب آیکون‌های اپ ها، و قابلیت ایجاد جاهای خالی، ردیف‌ها و ستون‌ها در صفحه اصلی را نیز می بینید.

آیفون‌هایی که iOS 18 را دریافت خواهند کرد

هنوز شرکت اپل فهرستی از دستگاه ‌هایی که iOS 18 را دریافت می کنند معرفی نکرده است ولی به احتمال زیاد در آیفون 11 به بعد و نسل سوم آیفون سری SE قابل اجرا می باشد. باید بدانید که شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2024 در تاریخ 10 ژوئن قرار است تا آپدیت iOS 18 را معرفی نماید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه