نحوه تبدیل گوشی هوشمند به وب کم در ویندوز ۱۱

نحوه تبدیل گوشی هوشمند به وب کم در ویندوز ۱۱

همانگونه که می دانید ویندوز ۱۱ در حال حاضر برای کاربران اینسایدر این امکان را فراهم می کند تا از گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود همچون یک وب‌کم استفاده نمایند.

پس از آپدیت نخستین ویندوز ۱۱ مومنت ۵، مایکروسافت امکان جدید و جذابی را برای کاربران اینسایدر رونمایی کرد. این قابلیت چند ماه قبل در نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ دیده شده بود.

اکنون این امکان جدید تایید شده است. سیستم‌عامل مایکروسافت در حال حاضر به شما اجازه می دهد تا از گوشی هوشمند اندرویدی خود همچون یک وب‌کم باکیفیت استفاده نمایید.

نئووین در این باره بیان کرد که دوربین‌های لپ‌تاپ‌های پیشرفته ویندوزی کیفیت بدی ندارند ولی در مقایسه با دوربین‌های موبایل های هوشمند اندرویدی ارزان‌قیمت هم خوب نمی باشند. در نتیجه، آن هایی که وب کم با کیفیت می خواهند، می بایست یا وب‌کم جذا خریداری کنند و یا از برنامه های شخص ثالث گران جهت تبدیل موبایل های هوشمند خود به وب‌کم استفاده نمایند. ولی با آپدیت جدید ویندوز برای کاربران اینسایدر، ویندوز ۱۱ در حالت پیش‌فرض قادر است تا دستگاه اندرویدی شما را همچون یک وب‌کم به کار بگیرد.

کاربران اینسایدر ویندوز قادر می باشند تا با وصل کردن موبایل های هوشمند خود به لپ تاب هایشان، کیفیت تصویر وب کم خود را بهتر کنند و قابلیت جابه‌جایی میان دوربین‌ها و توقف پخش و گذاشتن جلوه‌های درون‌دستگاهی را داشته باشند. همچنین، شما برای این کار هیچ گونه کابلی نمی خواهید چراکه این ویژگی در حالت بی‌سیم و با Wi-Fi انجام می شود.

در زمان به کار بردن موبایل هوشمند نظیر یک وب‌کم، ویندوز ۱۱ نوار ابزاری مخصوص برایتان نشان می دهد که دارای گزینه‌های همچون عوض کردن دوربین، توقف فیلم، روشن‌کردن HDR و گزینه هایی این چنینی می باشد. به علاوه، شما قادر می باشید تا باتری دستگاه خود خو را هم چک کنید.

جهت به کار بردن موبایل هوشمند اندرویدی همچون یک دوربین برای ویندوز، اپ Link to Windows را با آخرین ورژن خود یعنی  ۱.۲۴۰۱۲ آپدیت نمایید. به علاوه، گوشی شما می بایست اندروید ۹.۰ یا بالاتر باشد. بعد از این کار از مسیرSettings  و سپسBluetooth & Devices  و بعد از آن Mobile Devices بروید و دستگاه‌های تلفن‌همراه را کلیک کنید و بگذارید تا رایانه شما به گوشی هوشمند اندرویدی وصل شود. سپس، ویندوز ۱۱ تقاضا می کند که آپدیتی برای Cros Device Experience Host نصب نمایید.

در این بین کاربران آیفون نمی توانند این کار را انجام دهند. آن ها باید با کمک اپ های شخص ثالث این کار را انجام دهند. به علاوه، macOS هم اجازه می دهد تا بدون استفاده از اپ دیگری آیفون خود را همچون یک وب‌کم به کار ببرید.

درست است که شرکت مایکروسافت پلتفرم موبایل ندارد، ولی توانسته به خوبی به اندروید کمک کند و قابلیت های بسیار خوبی را برای کاربران ایجاد کند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه