همه چیز درباره مثلث برمودا در اقیانوس اطلس شمالی

همه چیز درباره مثلث برمودا در اقیانوس اطلس شمالی

همانگونه که بیشتر شما می دانید یک ناحیه دریایی در اقیانوس اطلس شمالی در میان فلوریدا، پورتوریکو و برمودا واقع می باشد که به آن مثلث برمودا می گویند. در میانه قرن بیستم خبرهایی حاکی از گم شدن قایق ‌ها و هواپیما هایی در آنجا منتشر شد که این منطقه را به مکانی رازالود و ترسناک تبدیل کرد.

از جمله معروف ترین اتفاقات در سال ۱۹۴۵ میلادی رخ داد که تیمی پنج نفره و بمب‌افکن نیروی دریایی ایالات متحده در یک ماموریت آموزشی در آن منطقه به شکل مرموزی گم شدند.

بعد از آن اتفاق نیز علت غرق شدن هر کشتی و سقوط هر هواپیمایی در این ناحیه وجود نیروهای مثلث برمودا معرفی شد. پس از این رخدادها یک نویسنده آمریکایی به اسم لری کوشه در سال ۱۹۷۵ میلادی کتابی را نوشت که در آن مشخص شد که اخبار مختص به مثلث برمودا، اشتباه و اغراق‌آمیز یا تأیید نشده می باشند.

این نویسنده بیان کرد که تعداد رخدادهای دریایی در این ناحیه از اقیانوس اطلس در مقایسه با دیگر قسمت های اقیانوس، خیلی زیاد نمی باشد.

ولی باز هم بررسی علت های طبیعی و ماوراء طبیعی جهت توضیح رخدادهای این ناحیه همچنان برای سال‌ها ادامه داشته است. در بعضی از گفته ها به سراغ اتلانتیس رفتند و نیروی مانده از این جزیره افسانه‌ای را دخیل در این رخدادها دانستند و در بعضی دیگر مدعی شدند که در این مثلث، مدلی از پدیده فضا‌ زمان وجود دارد که قادر است تا اجسام را به داخل یک جهان موازی بکشد.

از جمله غیر عادی ترین دلایل طبیعی در مورد این ناحیه آزاد شدن حباب‌های متان از بستر دریا می باشد که باعث غرق شدن کشتی‌ها خواهد شد. ولی در پژوهش های سازمان زمین شناسی ایالات متحده، علائمی مبنی بر انتشار گاز متان در ۱۵ هزار سال پیش در این منطقه کشف نشد.

باید بدانید که یکی از علت های سقوط هواپیماها و غرق شدن کشتی‌ها در گذشته بروز طوفان‌های بسیاری در مثلث برمودا بوده است چراکه در ان زمان خلبانان و کاپیتان‌های کشتی‌ها ابزارهای با دقتی جهت پیش‌بینی آب و هوای نداشتند و در تله می افتادند.

بر اساس یک پژوهش جدید مشخص شده که بروز طوفان‌های همگرایی در این منطقه، باعث ایجاد موج هایی به ارتفاع ۳۰ متر می شدند که قادر بود تا شناورهای بزرگ را غرق نماید.

به علاوه شبیه ‌سازی‌های آزمایشگاهی هم نشان داد که این گونه امواج می توانستند کشتی ها را غرق کنند ولی باز هم مدرکی مبنی بر وقوع این امواج در مثلث برمودا وجود ندارد.

عده ای باور دارند که ناهنجاری‌های مغناطیسی موجب می شده که در گذشته قطب نماهای ملوانان و خلبانان آن ها را از مسیر اصلی دور کند. ولی باز هم این ناهنجاری‌ها تشخیص داده نشدند، تنها یک بار در اوایل قرن بیستم، شمال جغرافیایی حقیقی و شمال مغناطیسی در مثلث برمودا هم جهت شدند که می‌توانسته باعث خطاهای ناوبری شود.

از سوی دیگر گارد ساحلی ایالات متحده هم خطری را در مثلث برمودا تشخیص نداده است. به علاوه یک پژوهش در سال ۲۰۱۳ میلادی که دارای لیست خطرناک‌ترین آب‌ها برای کشتیرانی می باشد، این ناحیه را درج نکرده است.

آمارها بیانگر این است که با حجم زیاد ترافیک هوایی و دریایی و بروز طوفان‌های زیاد، باز هم در منطقه مثلث برمودا حوادث عجیب زیادی رخ نداده است.

یکی از دلایلی که این منطقه را بر سر زبان ها آورده است به خاطر حوادث ناپدید شدن هایی می باشد که در گذشته در آن جا رخ داده است. ولی در حال حاضر تکنولوژی های جدید باعث می شود تا رخدادهای هوایی و دریایی دقیق تر پیش بینی شوند و از بروز این اتفاقات جلوگیری کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه