هواوی دیگر از اندروید حمایت نمی کند

هواوی دیگر از اندروید حمایت نمی کند

خوب است بدانید که شرکت هواوی فناوری چین در تازه ترین ورژن سیستم عامل بومی هارمونی یا HarmonyOS، جهت قوی کردن اکوسیستم نرم افزاری‌اش، تصمیم گرفته تا دیگر از برنامه های اندرویدی حمایت نکند.

شرکت هواووی بیان کرده که هدف آن ها این است که در سه ماهه دوم سال جاری یک ورژن گسترش دهنده سیستم عامل هارمونی را ارائه کند و سپس ورژن تجاری کامل آن را در سه ماهه چهارم سال منتشر کند.

بعد از تحریم های آمریکا علیه شرکت هواووی، باعث شد هواوی دیگر اجازه دسترسی به پشتیبانی فنی گوگل برای سیستم عامل دستگاه های اندرویدی را نداشته باشد. در نتیجه این شرکت چینی برای اولین بار سیستم عامل هارمونی مختص به خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی ارائه و معرفی کرد و در حدود یک سال بعد از آن نیز، سیستم عامل مذکور را در بعضی از دستگاه های هوشمند خود استفاده کرد. در ورژن های نخستین هارمونی، دسترسی به برنامه های اندرویدی وجود داشت. ولی در حال حاضر همانگونه که رسانه چینی کایشین اعلام کرده است، این برنامه ها دیگر در سیستم عامل هارمونی نمی توانند استفاده شوند.

همچنین شرکت هواوی در ماه اوت پیشین، به صورت ناگهانی از گوشی هوشمند سری میت ۶۰ رونمایی کرد که در تولید آن، یک چیپ‌ست بومی به کار برده شده است. شرکت هواووی بعد از سال ها تحریم توسط آمریکا، با این کار دوباره به به بازار گوشی های هوشمند بازگشت.

همانگونه که رویترز گزارش کرده است، درآمد شرکت چینی هواووی قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی، از ۷۰۰ میلیارد دلار (۹۷.۳ میلیارد دلار) بیشتر شده و به میزان ۹ درصد رشد سالانه بالغ شود.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه