پایان کار گوگل پادکست نزدیک است

پایان کار گوگل پادکست نزدیک است

خوب است بدانید که برنامه گوگل پادکست پس از چندین ماه افت به پایان کار خود نزدیک شده است. شرکت گوگل در فصل پاییز اخیر بیان کرد که برنامه گوگل پادکست را در سال ۲۰۲۴ تعطیل می کند و برنامه یوتیوب موزیک را به این مورد اختصاص می دهد.

اپ پادکست، تازه ترین اپی می باشد که چرخه گوگل را طی کرده است. این شرکت همواره یک سرویس جدید را ارائه می دهد، پس از آن با سرعت چندین خصوصیت جدید را به آن می افزاید و سریع آن را فراموش می‌کند و در پایان، رقیبی در یک قسمت دیگر شرکت به راه می اندازد و آن را بی ارزش کرده و به رقیب جدید توجه می کند. این شرکت آن برنامه را کلا تعطیل می کند. این شرکت برنامه های زیادی نظیر ریدر، دوئو، اینباکس، الو، والت و بسیاری دیگر را تعطیل کرده است.

همانگونه که ورج گزارش کرده است، شرکت گوگل فقط به وضعیت بازار جواب می‌دهد و یوتیوب، جای خیلی بهتری جهت پیدا کردن پادکست‌ها در مقایسه با برنامه گوگل پادکست می باشد. شرکت گوگل در اعلامیه تعطیلی خود در ماه سپتامبر آماری از شرکت تحقیقاتی ادیسون را عنوان کرد که تقریبا میزان ۲۳ درصد از شنوندگان پادکست در آمریکا برنامه یوتیوب را به عنوان پلتفرم اصلی خود جهت گوش کردن به پادکست معرفی کرده اند. در مقابل  این مقدار برای گوگل پادکست به میزات چهار درصد می باشد.

شرکت گوگل جهت زیاد کردن توان رقابت برنامه یوتیوب موزیک با اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک کاربران را از محصولات قدیمی به برنامه می فرستد. برنامه یوتیوب موزیک در سال ۲۰۲۰، استراتژی فرستادن کاربران بدین شکل را انجام داد تا شنوندگان آهنگ ها را از برنامه گوگل پلی موزیک پیش از تعطیلی آن انتقال دهد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه