همه چیز درباره کناف، سقف کاذبی در معماری مدرن

همه چیز درباره کناف، سقف کاذبی در معماری مدرن

خوب است بدانید که استفاده از کناف در سقف واحدهای یک آپارتمان می تواند موجب زیبا تر شدن آن واحدها و در نتیجه جذب افراد زیادی جهت خرید و اجاره آن ها شود. به علاوه باید بدانید که این سقف کاذب مجموعه ای از اعمال فنی و ظاهری را در بر دارد. ما در این مطلب سعی داریم تا در مورد سقف کاذب کناف و تمامی جنبه های آن اعم از گونه های کناف، مزیت ها، شیوه نصب و راه اندازی، چگونگی محافظت و نگهداری از آن، الگوهای مدل سازی سقف کاذب و کناف و به علاوه فرق سقف کاذب و سنتی توضیح دهیم. برای آگاهی در مورد این موضوع با ما همراه باشید و تا انتهای این مطلب را مطالعه نمایید.

گونه های کناف و سقف کاذب

باید بدانید که سقف کاذب و کناف گونه های مختلفی دارد. انواع کناف مورد استفاده در حال حاضر شامل برد گچی، فلزی، چوبی و PVC می باشند. هر گونه از کناف را به طور خلاصه توضیح داده و به شرح خصوصیات آن می پردازیم.

خوبی ها و مزیت های استفاده از کناف و سقف کاذب در معماری مدرن

اکنون می بایست تا مزیت ها و خوبی های به کار بردن سقف کاذب و کناف را برایتان شرح دهیم. خوبی های سقف کاذب کنافه شامل عایق حرارتی، عایق صوتی و کمتر شدن مخارج مربوط به انرژی و زیبایی می باشند.

شیوه نصب و راه اندازی کناف و سقف کاذب

شیوه نصب و راه اندازی کناف و سقف کاذب

جهت نصب و راه اندازی کناف و سقف کاذب می بایست تا گام های زیر را پشت سر هم انجام داد.

1) مهیاسازی محل مورد نظر: پیش از آغاز نصب کناف، می بایست تا اطمینان حاصل کنید که گستره تحتانی سقف قشنگ تمیز و دارای سطح صافی باشد. به علاوه، اگر سیم برق و لامپی در سقف باشد باید به خوبی اتصالات آن ها را بررسی کنید.

2) اتصال برد گچی: سپس می بایست تا برد گچی را به سقف موردنظر ببندید و با کمک پیچ‌ و اتصالات، آن را به خوبی نصب کنید. شما باید در این گام به کلیه موارد فنی و مقیاس های موردنظر دقت نمایید.

3) نصب اتصالات: در این گام باید اتصالات موردنیاز جهت نصب کنافه را به سقف ببندید. اینگونه اتصالات ممکن است از جنس فلزی یا پلاستیکی باشند که کاملا بسته به گونه سقف و کناف مورد استفاده می باشد.

4) گذاشتن کناف: اکنون کنافه را با کمک اتصالات مورد نیاز به سقف ببندید. شما می بایست تا در این مرحله از ابزارهای مناسب کمک گرفته تا کناف را به شکل محکم و به صورت یکدست به سقف ببندید.

5) ساماندهی و آراستن ظاهری: بعد از اتصال کناف، در نهایت باید ساماندهی و آراستن ظاهری را انجام دهید. در این مرحله مطمئن شوید که کناف به شکل کاملا مسطح و عاری از هرگونه ترک باشد.

شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که کلیه گام های راه اندازی و نصب کناف را خیلی با دقت انجام دهید و اگر در این مورد به مشکلی برخوردید حتما از یک فرد حرفه ای در این حیطه کاری کمک بگیرید.

چگونگی محافظت و نگهداری از کناف و سقف کاذب

در این قسمت قصد داریم تا در مورد محافظت و نگهداری از کناف و سقف کاذب بپردازیم. شیوه های محافظت و نگهداری بلندمدت کناف را باید بدانید و به صورت همیشگی جهت تمیز کردن و پیشگیری از نشت آب و فرسودگی آن اقدام کنید.

الگوهای مدل سازی کناف و سقف کاذب

مدل سازی کناف و سقف کاذب یکی از شیوه های معروف جهت آراستن درون واحدهای آپارتمانی و منازل می باشد. این مدل های زیباسازی فضا منازل و واحدهای آپارتمانی شما را قشنگ و شکیل می کنند. در مدل سازی کناف و سقف کاذب، مواد اولیه گوناگونی نظیر کناف، چوب، فلز و پلاستر به کار برده می شود. این مدل ها یا به شکل ساده و یا با طرح ها ی گوناگونی مدل سازی می شوند.

به عنوان نمونه شما قادر می باشید تا مدل های کناف ساده با خط های صاف یا الگوهای متنوع تر مثل گل و برگ، طرح های هندسی، الگوهای معماری و دیگر مدل ها را به کار بگیرید. به علاوه شما قادر می باشید تا رنگ‌های گوناگون و همچنین نورپردازی های متنوعی را جهت بهتر کردن زیبایی کناف سقف به کار بگیرید.

فرق میان سقف کاذب و سنتی

باید بدانید که کناف و سقف کاذب و سقف سنتی دو شیوه متفاوت جهت مدل سازی سقف در واحدها و منازل می باشند. با ما همراه باشید تا خوبی ها و بدی های هریک را بیان کنیم.

خوبی ها و بدی های کناف و سقف کاذب

خوبی ها و بدی های کناف و سقف کاذب

مزیت های کناف

– مدل سازی چشمگیر: کناف و سقف کاذب موجب می شود تا محیط درونی اپارتمان و منزل شما بسیار چشمگیر و زیبا شود.

– زیاد بودن انواع مدل ها: شما قادر می باشید تا مدل های کناف ساده با خط های صاف یا الگوهای متنوع تر مثل گل و برگ، طرح های هندسی، الگوهای معماری و دیگر مدل ها را به کار بگیرید.

– به کار بردن مواد اولیه گوناگون: در مدل سازی کناف و سقف کاذب، مواد اولیه گوناگونی نظیر کناف، چوب، فلز و پلاستر به کار برده می شود.

– قابلیت نورپردازی در کناف: شما قادر می باشید تا رنگ‌های گوناگون و همچنین نورپردازی های متنوعی را جهت بهتر کردن زیبایی کناف سقف به کار بگیرید.

بدی های کناف

– مخارج: تولید و گذاشتن کناف و سقف کاذب نسبت به روش های دیگر هزینه بیشتری دارد.

– احتیاج به نگهداری و بازسازی و ترمیم: اگر کناف دچار مشکل شود، ترمیم و بازسازی آن زمان بر و سخت می باشد.

خوبی ها و بدی های سقف سنتی

مزیت های سقف سنتی

– هماهنگی با مدل سازی معماری قدیمی: سقف های قدیمی سنتی هماهنگ با شیوه های معماری سنتی و قدیمی می باشند.

– استقامت خیلی خوب: سقف قدیمی اصولا دارای مواد سنگین و بسیار مستحکم می باشد که بع این علت استقامت بالایی دارد.

بدی های سقف سنتی

– کم بودن مدل ها و الگوها: سقف سنتی اصولا مدل های خیلی کمتری در مقایسه با کناف و سقف کاذب دارد.

– بازسازی و ترمیم و محافظت سخت: اگر سقف سنتی دچار مشکل شود، ترمیم و بازسازی آن زمان بر و سخت می باشد.

با درنظر گرفتن خوبی ها و بدی های بیان شده، اگر شما بخواهید هرکدام از این دو سقف را انتخاب کنید، اکاملا باید باب سلیقه شما و متناسب با واحد یا منزل شما باشد. چنانچه به دنبال یک سبک مدرن و زیبا هستید، پیشنهاد ما به شما کناف و سقف کاذب می باشد. ولی در صورتی که به طراحی و مدل های قدیمی علاقه دارید، پیشنهاد ما سقف سنتی می باشد.

خوب است بدانید که کناف و سقف کاذب از جمله شیوه های معماری مدرن می باشد که قادر است باعث زیبایی و چشمگیر شدن فضای داخلی واحد و آپارتمان شما شود.

جهت تهیه یک کناف زیبا با قیمت ایده آل به سایت کناف (هشتیا) مراجعه کرده و بعد از تصمیم گیری سفارش خود را ثبت نمایید.

جمع بندی

همانگونه که در این مطلب بیان کردیم به طور کلی، گونه های متفاوتی از کناف و سقف کاذب آماده وجود دارد دارای مواد اولیه مختلفی می باشند. همچنین به کار بردن کناف خوبی های بسیاری دارد که از میان آن ها می توان به عایق حرارتی و صوتی بودن، کم شدن مخارج مربوط به انرژی و زیبایی ظاهری اشاره کرد. به علاوه شیوه نصب کناف گام هایی دارد که به ترتیب مهیاسازی محل مورد نظر، اتصال برد گچی، نصب اتصالات و گذاشتن کناف در محل می باشند. از سوی دیگر جهت محافظت خوب از کناف می توان به تمیز کردن همیشگی آن پرداخت و مانع نشت آب از آن و همچنین فرسودگی آن شد. شما می توانید جهت خرید کناف به شیوه آنلاین از سایت های گوناگون سفارش خود را ثبت نمایید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه