ثبت آگهی املاک در سایت درج آگهی اینترنتی و نیازمندی ها

ثبت آگهی املاک در سایت درج آگهی اینترنتی و نیازمندی ها

ثبت آگهی املاک را می توانید به صورت رایگان یا غیر رایگان در وب سایت های مختلف انجام دهید. نکته مهمی که باید بدانید این است که شیوه آماده سازی آگهی ها در میزان تاثیرگذاری شان اثر مستقیمی دارد.

نکات مهم در ثبت آگهی املاک

در ثبت آگهی املاک توجه به نکات زیر باعث می شود آگهی تان اثرگذاری بیشتری داشته باشد. همیشه سعی کنید بهترین فایل تان را آگهی کنید. منظورمان این است که از عکس ها و ویدئوهایی استفاده کنید که کیفیت بالایی داشته و علاوه بر آن جزئیات محیط را به خوبی نشان دهد.

  • در ثبت آگهی های املاک مهم است که برخی اطلاعات از رقبا محفوظ بماند. این موضوع را باید در متن و سناریوی آگهی در نظر بگیرید تا اطلاعات مد نظر از رقبا مخفی بماند.
  • سعی کنید کلماتی که به کار می برید ساده و روان بوده و فهمیدنش برای مخاطب راحت و سریع باشد.
  • استفاده از علائم نگارشی لازم مثل نقطه، علامت سوال و ویرگول باعث افزایش خوانایی متن آگهی تان می شود.
  • کمی خلاقیت به خرج دهید و آگهی هایتان را متفاوت از رقبا بنویسید.
  • هر چقدر که بتوانید کنجکاوی مخاطب را تحریک کرده و همزمان حس خوبی به او بدهید، بیشتر احتمال دارد که اثر مد نظر را از او بگیرید.

آگهی املاک برای فروش

برای فروش ملک می توان آگهی را در روزنامه، سایت هایی مثل دیوار و شیپور و بسیاری موارد دیگر ثبت کرد. نکته مهمی که در آگهی های فروش وجود دارد موضوع قیمت ملک است. معمولا به دلیل رقابت بالایی که در این بازار وجود دارد، بهتر است که قیمت ملک را در آگهی درج نکنید. چرا؟

رقبا ممکن است از قیمت پیشنهاد شده توسط شما سوء استفاده کرده و دخالتی در معاملات تان بکنند. علاوه بر این قیمت موضوعی است که برای مخاطب حس کنجکاوی ایجاد می کند و باعث می شود تعاملش را با شما حفظ کند. در صورتی که اگر از همان ابتدا قیمت را بنویسید، این فرصت تعامل را از دست می دهید.

ممکن است مشتری نتواند برای این فایل مشخص هزینه کند اما وقتی با شما تماس بگیرد بتوانید فایل های دیگرتان را به او معرفی کرده و معامله جدیدی شکل دهید.

اگر قیمت ملک به گونه ای است که نسبت به قیمت های منطقه مد نظرمی تواند مشتری را تشویق به خرید کند، بهتر است قیمت را در آگهی ذکر کنید. هیچ وقت در آگهی تان از عباراتی مثل “پول لازم، ” فروش به دلیل نیاز مالی” و غیره استفاده نکنید زیرا عملا باعث افت قیمت می شود.

اطلاعات کافی و به اندازه بدهید

آگهی را نباید بیش از اندازه شلوغ کنید. از طرفی هم همه موارد لازم باید در آگهی ذکرشود. به عنوان مثال آفتاب گیر بودن موضوع مهمی است که حتما باید در متن آگهی به آن اشاره کنید.

امکاناتی مثل پارکینگ، انباری، شیوه ساخت خاص و غیره مواردی است که آوردن شان در آگهی باعث می شود مشتری برای ادامه تعامل با شما تشویق شود.

سعی کنید به جز اطلاعات لازم هیچ توضیح دیگری در آگهی نیاورید. اطلاعات غیر ضروری می تواند ذهن خواننده را از اطلاعات ضروری دور کند.

در بهترین زمان آگهی ها را ثبت کنید

به عنوان مثال وقتی ملک خیلی گران شده و کسی برای خرید اقدام نمی کند معمولا آگهی های فروش بازدهی خوبی ندارند. با این حال تبلیغات چیزی نیست که بتوان زمان مشخصی آن را کنسل کرد و باید همیشه در جریان باشد.

در زمان های کم بازده می توانید تبلیغاتی که برایتان گران درمی آید را کاهش داده و در عوض فعالیت تان را در شبکه های اجتماعی یا سایت های رایگان همچنان ادامه دهید.

از همه بسترهای تبلیغاتی برای ثبت آگهی استفاده کنید

بسیاری از فعالیت های تبلیغاتی غیر رایگان و بعضا حتی گران هستند اما فضاهای رایگان مختلفی هم در اختیار شماست.

فعالیت مستمر در شبکه هایی مثل اینستاگرام و سایت های ثبت آگهی اینترنتی باعث می شود شناخته شوید و آگهی هایتان توسط افراد بیشتری دیده شود.

همان طور که می دانید برای اثربخشی تبلیغات در فضای مجازی مهم است که فعالیت تان پیوسته باشد و به صورت مداوم از فرصت ها و مناسبت های مختلف برای تبلیغات تان و درج آگهی استفاده کنید.

این روزها همه مان وقت زیادی را در شبکه های مجازی می گذرانیم و به همین دلیل است که این شبکه ها فرصت خوبی برای ثبت آگهی محسوب می شود زیرا بینندگان زیادی دارد.

ازنرم افزارهای املاک هم استفاده کنید

علاوه بر شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف، نرم افزارهای املاک هم می تواند فضای خوبی برای درج آگهی باشد. بسته به شرایط، این نرم افزارها هم می تواند رایگان یا غیر رایگان باشد. در هر صورت بهتر است که از همه فضاهای موجود برای معرفی خودتان استفاده کنید.

نحوه عنوان قیمت در آگهی املاک

خب گفتیم که بهتر است قیمت را ذکر نکنید مگر این که نسبت به عرف منطقه پایین باشد و بتواند مشتری را برای خرید تشویق کند. مخصوصا اگر ملکی اکازیون باشد و قیمت مناسبی هم داشته باشد، معمولا سریع می توان آن را فروخت.

در صورتی که ملک وام یا مستاجر دارد و مشتری می تواند با پرداخت یک سوم مبلغ کل برای خرید اقدام کند هم می توانید قیمت را درج کنید. در این شرایط باید مبلغ وام، رهن و وجه نقد لازم را ذکر نمایید. ننوشتن این اطلاعات باعث می شود تماس های بسیاری داشته باشید که احتمالا خیلی از آن ها شرایط لازم برای خرید را ندارند و بنابراین وقت خودتان و آن ها گرفته می شود.

در استفاده از تصاویر دقت کنید

تصاویر همیشه قبل از متن و بیشتر از آن در ذهن ما می ماند. اگر از یک ملک خیلی خوب عکس های نامشخص و کم کیفیتی گرفته و درج کنید، بعد از آن هر چقدر هم که با توضیحات سعی کنید نظر خواننده را جلب کنید، فایده ای نخواهد داشت.

عکس های خوب و باکیفیت باعث می شود تا حد زیادی به دیده شدن آگهی تان کمک کنید.

همچنین افراد زیادی سعی می کنند با استفاده از عکس های دیگران آگهی شان را پربازدید کنند. در این باره اولا باید گفت که کار درستی نیست و دوما یک عکس غیر تکراری که برای اولین بار توسط خودتان استفاده می شود باعث می شود آگهی تان بیشتر هم دیده شود.

اطللاعات مهم در آگهی املاک

ابتدا باید بگوییم که عنوان آگهی مهم ترین بخش آن است زیرا تا حد زیادی میزان دریافت توجه از مخاطب را تعیین می کند.

پس از آن می توانید در متن آگهی به نکات مهم زیر بپردازید:

  1. متراژ
  2. منطقه و سن بنا
  3. تعداد اتاق ها
  4. وضعیت نورگیر بودن
  5. انباری
  6. پارکینگ
  7. توضیحات لازم درباره کف پوش، کابینت و موارد مشابه
  8. توضیح درباره بازدید حضوری
  9. شمالی یا جنوبی بودن ملک
  10. و موارد مشابه

سخن پایانی

با توجه به گستردگی فضای تبلیغات، ثبت آگهی املاک در فضاهای مجازی موضوع بسیار مهی است. رقابت در همه زمینه ها و از جمله املاک بسیار زیاد است و در نتیجه باید با این مسیر هم سو شوید. قبل از ثبت آگهی باید سعی کنید آگهی تان اصولی و حرفه ای تهیه شود تا بتواند اثر گذاری لازم را داشته باشد.

5/5 - (11 امتیاز)

ارسال دیدگاه