دلایل خرابی و صدای زیاد یخچال نیکسان؛ چرا صدای زیادی تولید می‌کند؟

بررسی دلایل خرابی و صدای زیاد یخچال نیکسان

دلایل خرابی و صدای زیاد یخچال نیکسان متنوع هستند. وقتی صدایی از یخچال خود می‌شنوید، یعنی زنگ خطری به صدا درآمده که هرچه سریعتر باید برای رفع آن چاره‌ای بیندیشید. در صورت بی‌توجهی به صدا‌های دستگاه بعد از مدتی ایرادات بیشتری در آن آشکار می‌شوند.

برند نیکسان برای محصولات خود گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر در نظر گرفته است؛ بنابراین برای تعمیر یخچال نیکسان کافیست به‌سراغ نمایندگی‌های معتبر تعمیرات آن بروید. اما اگر به‌هر‌دلیلی از گارانتی محصول گذشته، ابتدا باید مشکل را شناسایی و سپس با صرف هزینه از یک تعمیرکار ماهر کمک بخواهید.

با آگاهی از دلایل خرابی و صدای زیاد یخچال نیکسان امکان برطرف‌کردن مشکل توسط خودتان وجود دارد. در برخی موارد ایرادات جزئی در کارکرد یخچال به‌وجود می‌آید که باعث ایجاد صداهای ناهنجاری می‌شوند که با انجام برخی ترفند‌ها مشکل برطرف خواهد شد. اما آیا می‌دانید که علت خرابی یخچال‌های این برند چیست؟

بررسی دلایل خرابی و صدای زیاد یخچال نیکسان

مهمترین دلایل خرابی و صدای زیاد یخچال نیکسان عبارت هستند از:

  • تراز نبودن

پایه‌های یخچال باید کاملاً تراز باشند، در غیر این صورت بعد‌از‌مدتی دستگاه شروع به پخش صدای هشدار می‌کند. در ابتدای نصب، از تکنسین‌ها بخواهید که کاملاً پایه‌ها را نسبت به یکدیگر تراز کنند. همچنین شاید در آینده به‌دلیل بروز ارتعاشات یا برخورد ضربه دستگاه جا‌به‌جا شده و تراز نباشد که باید سریعتر برای حل مشکل چاره‌ای بیندیشید.

برطرف‌کردن مشکل تراز نبودن راحت است و از عهده خودتان بر می‌آید، بنابراین نیازی به مراجعه به مراکز تعمیر نیست.

  • برخورد اجسام داخلی به دیواره های کابین

در برخی موارد اجسام داخلی کابین مثل کاسه‌ها یا ظرف‌های بزرگ به‌درستی چیده نشده‌اند؛ بنابراین به دیواره‌ها فشار می‌آورند و صدای نابهنجاری تولید می‌کنند. گاهی لرزش‌های یخچال باعث حرکت‌کردن و به صدا درآمدن این ظروف می‌شود. تنها کاری که باید در این زمان انجام دهید، مرتب‌کردن اجسام داخلی است.

  • از کار افتادن موتور

تعمیر یخچال نیکسان

برند نیکسان موتور‌های باکیفیت و با دوامی را برای محصولات خود تعبیه می‌کند، اما در برخی موارد ناشی از نگهداری نادرست یا مشکلات مشابه شاید موتور معیوب شود. با از کار افتادن موتور صدایی از آن خارج می‌شود که به معنی زمان تعویض یا تعمیر آن است.

شما باید به‌منظور بررسی موتور‌ها بلبرینگ‌ها و تیغه‌های آنها را بررسی کنید. حل این مشکل تخصصی است و باید توسط نیروی حرفه‌ای برطرف شود، به همین دلیل در صورت اطمینان از خرابی این قطعه‌ها سریعتر با مراکز حرفه‌ای تعمیراتی تماس بگیرید.

  • دمپر معیوب

دمپر در واقع دریچه‌ای بین فریزر و یخچال است که باعث انتقال هوای سرد از طرف فریزر به داخل کابین مواد غذایی می‌شود. دمپر متحرک بوده و در معرض فرسودگی قرار دارد؛ به همین خاطر با از کار افتادن این قطعه صدا‌هایی از یخچال نیکسان به گوش می‌رسد که هشداری برای تعویض این قطعه هستند.

با از کار افتادن دمپر، در حین باز‌شدن صدای جیرجیر به گوش می‌رسد. گاهی آسیب‌دیدگی به‌قدری زیاد است که صدا غیرقابل تحمل بوده و آزار‌های زیادی برای ساکنین به‌وجود می‌آورد. در این زمان فقط با تعویض دمپر مشکل برطرف می‌شود.

  • انبساط حرارتی

با بروز مشکل انبساط حرارتی صدایی شبیه به ترکیدن از یخچال به گوش می‌رسد. اگر به‌طور مداوم چرخه خنک‌کننده در این دستگاه روشن و خاموش شود، دما دچار نوسان شده و انبساط حرارتی رخ می‌دهد. با این اتفاق بخش‌های پلاستیکی یخچالتان منبسط و منقبض شده و صدای ترکیدن از خود تولید می‌کنند.

  • ارتعاش‌ها

گاهی به‌دلیل قدرت بالای موتور دستگاه، اقلام داخل آن از جمله ظرف و ظروف تکان می‌خورند. اگر ظروفتان را در جایگاه نامناسبی قرار دهید، ارتعاش‌های ناشی از موتور باعث لرزش بیش از اندازه آنها شده و سروصدا‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

  • بروز مشکل در فن اپراتور

گاهی صدا از داخل یخچال به گوش می‌رسد که در این زمان باید به خراب‌بودن فن اپراتور آن شک کنید. فن اپراتور در قسمت پشتی دستگاه قرار می‌گیرد و داخل یک پانل است. امکان جابه‌جایی راحت این قطعه وجود ندارد، چون در جایگاه مخصوص خود پیچیده شده؛ بنابراین در صورت شنیدن صدا از داخل یخچال کافیست دستگاه را از برق کشیده و این قطعه بررسی شود.

قطعه‌ای دیگر در فن اپراتور وجود دارد که در برخی مواقع باعث ایجاد سروصدا می‌شود. این قطعه با نام گرومت موتور فن را از براکت نصب جدا می‌کند. در مواقعی که گرومت آسیب دیده، فرسوده شده یا جدا شود، صدای اضافه از یخچال به گوش می‌رسد.

  • خارج شدن ظرف تخلیه

اگر صدایی از یخچالتان شنیدید، به بخش زیرین آن نگاه کنید و مطمئن شوید که ظرف تخلیه در جایگاه مخصوص خود قرار دارد. صدای خروجی از یخچال در صورت جدا‌شدن این قطعه از جایگاه خود شبیه به جغجغه است. برای رفع این مشکل کافیست با استفاده از نوار چسب دوباره ظرف را در جایگاه خود قرار دهید.

  • عدم تنظیم صحیح یخچال

اگر یخچال نیکسان خود را به تازگی خریداری کرده‌اید، به‌علت تنظیم‌نبودن دستگاه شنیدن صدا از آن عادی است. زمانی که دما در یخچال کاهش پیدا می‌کند، پلاستیک‌ها دچار انبساط شده و صدایی شبیه به زمزمه از دستگاه به گوش می‌رسد.

  • خرابی لولای درب

چناچنه لولای درب فرسوده شود، قطعاً برد الکترونیکی به‌خوبی کار نمی‌کنند؛ به همین خاطر صدایی از دستگاه به گوش می‌رسد که غیرطبیعی است. اگر مطمئن شدید لولای درب آسیب دیده، آنها را با لولای جدیدی عوض کنید تا مشکل کاملاً برطرف شود. برای تعویض لولا می‌توانید از کارشناس‌های حرفه‌ای تعمیرات کمک بخواهید.

  • شل شدن اتصالات

در صورتی که اتصالات یخچال به‌درستی انجام نشده باشند، صدا‌هایی به‌دلیل عدم تنظیم صحیح آنها به گوش می‌رسد. شما برای حل این مشکل کافیست اتصالات را بررسی کنید.

  • خرابی رله ها

با شنیدن صدای تق‌تق از دستگاه باید به خرابی رله‌های روی برد الکترونیکی نیز شک کنید. در صورت آسیب‌دیدگی رله‌ها سیم پیچ‌ها به‌خوبی به یکدیگر متصل نمی‌شوند؛ بنابراین از یخچال صدای غیرعادی به گوش می‌رسد. حل این مشکل تخصصی است و فقط از عهده نیروی حرفه‌ای بر می‌آید، بهتر است خودتان برای حل این مشکل اقدامی نکنید.

  • خرابی تایمر یخ زدایی

چنانچه در بخش کابین و فریزر دستگاه‌تان یخ‌زدگی‌های بیش‌از‌اندازه‌ای را مشاهده کردید، یعنی تایمر یخ‌زدایی آسیب دیده و باید برای رفع این مشکل چاره‌ای بیندیشید. این مشکل خود را با صدا‌هایی شبیه به تیک‌تیک و خش‌خش نیز نشان می‌دهد. برای رفع این مشکل باید ترموستات را بررسی کرده و آن را دوباره تنظیم کنید.

دلایل خرابی و صدای زیاد یخچال نیکسان؛ زنگ هشداری برای تعمیر

با بررسی دلایل خرابی و صدای زیاد یخچال نیکسان زنگ هشداری به صدا در می‌آید که باید هرچه سریعتر برای تعمیرات دستگاه‌تان به‌دنبال راه‌حلی باشید. در این زمینه می‌توانید از کارشناس‌های حرفه‌ای و نمایندگی‌های تعمیرات یخچال نیکسان در شهرتان کمک بگیرید. این افراد با تکیه بر دانش و مهارت‌های خود در سریعترین زمان علت ایجاد صدای ناهنجار را تشخیص داده و چاره‌ای برای آن می‌اندیشند. این اشخاص خدماتشان را به‌صورت حضوری و در محل ارائه می‌دهند؛ بنابراین نیازی به ارسال دستگاه به محل کار آنها نیست. خوشبختانه بسیاری از مراکز فعالیت خود را به‌صورت اینترنتی نیز آغاز کرده‌اند، بنابراین یک تماس ساده یا تکمیل فرم آنلاین خدمات کافیست تا کارشناس‌ها به محل برای رفع مشکل اعزام شوند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه