شناسایی برترین سیستم های گرمایشی مورد استفاده در خانه ها

شناسایی برترین سیستم های گرمایشی مورد استفاده در خانه ها

از جمله معیارهای با اهمیت در یک منزل که بر مقدار کیفیت و آرامش آن تاثیرگذار است، سیستم گرمایشی منزل می باشد. شما به آسانی قادر می باشید تا در یک منزل با سیستم گرمایشی خوب، با آرامش و راحتی زندگی کنید. اگر انواع سیستم گرمایشی منزل را بشناسید به راحتی می توانید نوع مناسب آن را برای خانه خود انتخاب نمایید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا انواع سیستم گرمایشی را نام برده و بهترین آن ها را نیز به شما معرفی کنیم.

  1. شومینه برترین سیستم گرمایشی خانه

از جمله بهترین گونه های سیستم گرمایشی منازل، شومینه می باشد. شومینه به راحتی قادر است تا محیط زندگی شما را ایده آل کند. انرژی خوبی که از آتش شومینه میگیرید بسیار جذاب است. اصولا شومینه‌ها به علت شکل لاکچری و لوکسی که به فضا می دهند، قسمتی از شیک ترین تجهیزات موجود در منزل می باشند. شومینه به شکل های گوناگونی طراحی می شوند. شومینه جدید و شومینه قدیمی به زیبایی درست می شوند. نوع مدل شومی استایل داخلی منازل انجام می شود. این را هم باید بگوییم که شومینه ها مصرف انرژی بالایی دارند. به علاوه برخی اوقات دود و هوای نامناسب را به داخل منزل می آورند. ولی خوب است بدانید که در طراحی های مدرن خیلی از نکات به گونه ای اجرا شده اند ک مشکلی ایجاد نخواهند کرد .شومینه‌ها به شکل محدودی حرارت ایجاد می‌کنند و اصولا فقط یک مکان کمی را گرم می‌کنند. شومینه برای نواحی مرطوب مناسب می باشد، زیرا در سلامت اسباب منازل اثرگذار است و رطوبت هوا را کم می کند. ولی می بایست تا به خطرات ایمنی هم دقت کرد. به کار بردن شومینه‌ها احتمالا خطرات زیادی به همراه خواهد داشت، مخصوصا چنانچه نکات احتیاطی رعایت نشود، ممک است آتش‌سوزی ایجاد شده و دود در فضای بسته خانه ایجاد کند. همچنین به کار بردن شومینه احتیاج به تهویه مناسب دارد تا دود و گازهای بد در خانه نمانند. بنابراین نصب و اجرا شومینه در منازل بسیار مهم می باشد. با رعایت نکات بیان شده نصب شومینه در منازل هم باعث گرمی محیط و هم زیباتر شدن آن ها خواهد شد.

  1. موتورخانه برترین سیستم گرمایشی خانه

خوب است بدانید که موتورخانه یکی دیگر از انواع سیستم گرمایشی های ختنه ها می باشد که به شما کمک می کند تا محیط منزل خود را بدون وجود دود گرم کنید. در موتورخانه آب گرم ایجاد شده و به واحدها می رود. از طرف دیگر آب گرم با داخل شدن به رادیاتور، فضا را گرم خواهد کرد. آب گرم بعد از موتورخانه به کمک لوله به هر واحد می رسد. همچنین سیستم موتورخانه دارای مصرف انرژی پایینی می باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، چراکه که گرما از یک منبع تولید شده و به آسانی نیز تنظیم می‌شود. جهت نصب این گونه از سیستم گرمایشی، احتیاج به فضای ویژه ای جهت نصب موتورخانه می باشد که باید تقریبا مکانی جدا و بزرگ باشد. ازجمله ایرادات موجود در این سیستم، رسیدن غیریکنواخت گرما به واحدها می باشد. بعضی از واحدها به علت ایراد در لوله کشی، احتمالا گرمای کمتری خواهند گرفت. به علاوه هزینه در این سیستم گرمایشی، بین تمام ساکنین آپارتمان تقسیم خواهد شد. این را هم باید بگوییم که هزینه های مرتبط با نگهداری و خدمات در این سیستم ممکن است خیلی زیاد شود. بنابراین باید حتما ب صورت دائمی موتورخانه چک شده و تعمیرات نیز به موقع انجام شود.

  1. بخاری برترین سیستم گرمایشی خانه

بخاری‌ها متداول ترین و قدیمی‌ترین سیستم های گرمایشی خانه ها به شمار می روند. این نوع سیستم گرمایشی دارای گونه های مختلفی می باشد. انوع آن ها شامل بخاری گازی و برقی یا نفتی می باشند. بخاری‌ها به علت تبدیل مستقیم انرژی به گرما، از نظر هزینه ای گزینه ی خیلی خوبی می باشند. بعضی از مدل های بخاری‌ها، دارای سیستم شناسایی کیفیت هوا می باشند تا در بعضی تایم ها که اکسیژن محیط کم می شود، بخاری خاموش شود. همچنین بخاری‌ها به شکل مستقیم گرما را در محیط پخش می‌کنند و این کار را یکدست انجام می دهند. نصب و اجرا بخاری‌ها در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی خیلی راحت تر است. به علاوه هزینه تعمیر و نگهداری بخاری در مقایسه با بعضی از وسایل گرمایشی دیگر پایین تر می باشد. بخاری ها نسبت به گذشته و مدل های قدیمی خود زیباتر شده و همچنین تغییرات مثبتی نیز در آن ها صورت گرفته است. خیلی از بخاری‌ها دارای سیستم‌های ایمنی جدید هستند که خطراتی نظیر گازگرفتگی را کم می کنند. شما می بایست در زمان خرید بخاری به سوخت، اندازه محیط، لزوم تهویه و چگونگی نصب توجه ویژه ای داشته باشید.

  1. گرمایش از کف برترین سیستم گرمایشی خانه

خوب است بدانید که سیستم گرمایش از کف شیوه ای جدید و مقرون به صرفه جهت گرم کردن فضای خانه می باشد. این را هم باید بگوییم که اجرای این سیستم بسیار گران تمام می شود، ولی با نصب و اجرا و استفاده در کاهش هزینه انرژی مصرفی خانه در آینده تاثیر گذار خواهد بود. این سیستم گرمایشی گرمای بسیار خوبی برای خانه شما ایجاد خواهد کرد. از جمله فواید این روش، پخش کردن یکنواخت گرما در محیط می باشد. زیرا گرمای تولیدی از کف میط در همه جا توزیع خواهد شد. این سیستم موجب آتش سوزی نشده و همچنین لوله کشی نیاز ندارد. به علاوه با پخش گرما از کف محیط، دیگر ذرات گرد و غبار در هوا حرکت نخواهند کرد؛ بنابراین بسیار مناسب افراد دارای آلرژی می باشد. همانگونه که بیان کردیم نصب و اجرا این سیستم در ابتدا نبسیار هزینه بر می باشد که احتمالا خیلی ها به خاطر همین هزینه زیاد از اجرای آن صرف نظر می کنند. به علاوه این سیستم احتیاح به زمان دارد تا محیط را گرم کند. در نتیجه چنانچه گرمای سریع و آنی می خواهید، به دنبال گزینه دیگری باشید. اگر در این سیستم مشکلی ایجاد شود و یا ایرادی در لوله‌ها شکل بگیرد، تعمیرات با هزینه سنگینی به بار خواهد آمد و همچنین نیاز به تخریب زیادی نیز می باشد. بعضی مواقع در این نوع سیستم گرمایشی، احتیاج به سیستمی دیگری وجود دارد تا نتیجه بهتری حاصل شود.

  1. پکیج برترین سیستم گرمایشی خانه

همانگونه که اکثر شما می دانید سیستم پکیج از جمله سیستم های جدید جهت گرمایش محیط های منازل می باشد. از طرفی سیستم هوشمند موجود در پکیج قابل کنترل و تنظیم دمای مطلوب می باشد. در این سیستم هر واحد دارای یک پکیج مختص به خود می باشد و میزان استفاده انرژی معلوم است و کاملا هزینه مختص به همان واحد در نظر گرفته می شود. همچنین در این سیستم هر واحد قادر است تا دمای معین خود را به طور جداگانه کنترل کند. با توجه به اینکه آب داخل پکیج به شکل محلی گرم شده و به طور مستقیم در یک حوضچه گردآوری می‌شود، موجب کم شدن اسیدیته آب خواهد شد. به علاوه نصب و نگهداری پکیج‌ها به صورت کلی هزینه پایین تری در مقایسه با سیستم‌های موتورخانه دارند. شما می بایست در هر سال یک بار کار چک کردن و سرویس آن را انجام دهید. در کنار خوبی های این سیستم بدی هایی نیز دارد. اصولا هزینه استفاده انرژی این پکیج‌ها در مقایسه با سیستم های دیگر بالاتر می باشد. به علاوه این نوع سیستم گرمایشی در صورت نصب احتیاج به محیطی مجزا جهت قرارگیری دارد که می بایست در بیرون محیط منزل باشد. زیرا باید تهویه به صورت دائمی صورت گرفته تا فضا مسموم نشود. با توجه به اینکه این سیستم بر دیوار قرار می گیرد، باید هم تهویه درستی داشته باشد و هم کارهای نگهداری دوره‌ای آن مرتب انجام شود.

  1. کویل برترین سیستم گرمایشی خانه

خوب است بدانید که این نوع سیستم گرمایشی با نام فین کویل دارای صفحات متراکم فلزی بوده که در کنار یکدیگر جای گرفته اند. اصولا جنس فین از آلومینیوم، مس، بلوفین یا گلدفین می باشد. بنابراین گرما به خوبی منتقل شده و محیط را خیلی خوب گرم می کند. همچنین این نوع سیستم گرمایشی به لوله نیاز دارد. لوله‌های کویل برای گذراندن گرما و منتقل کردن حرارت به هوا کاربرد دارند. اغلب این لوله‌ها دارای جنسی از مس یا آلومینیوم می باشند. این قسمت کار ورود حرارت به کویل را انجام می دهد و سیال گرما به وسیله کلکتور به لوله‌های کویل داخل می شود. باید بدانید که نصب این سیستم هزینه بر می باشد و از لحاظ استفاده انرژی نیز مقرون به صرفه نیست. ولی به طور کلی این سیستم دارای کیفیت خوبی می باشد.

  1. چیلر برترین سیستم گرمایشی خانه

خوب است بدانید که چیلر یک نوع سیستم مخصوص جهت خنک کردن و ایجاد گرمایش در منازل می باشد. این سیستم دارای دو مدل چیلر بزرگ و مینی چیلر می باشد. به علاوه این دستگاه جهت انتقال انرژی کاربرد دارد. منتقل کردن گرما در چیلر به شکل یک چرخه فیزیکی به اسم چرخه کمپرسی صورت می گیرد. همچنین در این چرخه، گاز با فشار بسیاری متراکم می‌شود و گرمای آن به وسیله یک مبدل حرارتی به هوا یا آب انتقال می یابد. در گام بعدی گاز به شکل مایع مبدل شده و این مایع به یک تبدیل کننده حرارتی دیگر انتقال می یابد و گرمای آن به آب دیگری منتقل می‌شود. در پایان نیز، آب سرد به سیستم‌های گوناگون، نظیر فن‌کویل‌ها یا هواسازها، می رود تا محیط ها یا تجهیزات را سرد و خنک نماید.

سخن پایانی

همانگونه که بیان کردیم از جمله معیارهای با اهمیت در یک منزل که بر مقدار کیفیت و آرامش آن تاثیرگذار است، سیستم گرمایشی منزل می باشد. چنانچه انواع سیستم گرمایشی منزل را بشناسید به راحتی می توانید نوع مناسب آن را برای خانه خود انتخاب نمایید. امیدواریم با این مقاله بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه