همه چیز درباره سقف متحرک آلومینیومی

همه چیز درباره سقف متحرک آلومینیومی

سقف‌های متحرک آلومینیومی از جمله فناوری های مدرنی به حساب می آید که در سال‌های گذشته بسیاری روی به آن آورده اند. ماندگاری و مقاومت بسیار خوب این سقف‌ها موجب شده‌ تا در مکان های گوناگونی نظیر جاهای تفریحی و تجاری به کار برده شوند. برای انتخاب این نوع سقف ها باید کاربری و شرایط جوی محیط درنظر گرفته شود. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا علت های به کار بردن این سقف‌ها را شرح داده و انواع آن ها را معرفی کنیم.

سقف‌های آلومینیومی متحرک یا جمع‌شونده

سقف متحرک آلومینیومی، سقفی می باشد که با کمک سیستم‌های مکانیکی حرکت می کند. این ساختار جنسی از آلومینیوم دارد که فلزی سبک و مستحکم می باشد و جهت تولید سازه‌هایی که احتیاج به وزن کم و استحکام زیاد دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. سقف متحرک آلومنیومی اصولا در ساختمان‌های تجاری و صنعتی کاربرد دارد. این سقف به شکل قطعه های قابل جداش دن ساخته شده است که با کمک مکانیزم‌های متفوت نظیر قرقره‌ها، ریل‌ها و موتورها حرکت می کند. این سیستم می تواند سقف را به شکل عمودی یا افقی به حرکت دربیاورد و به در هر جهتی تنظیم شود. شما قادر می باشید تا از این سقف های آلومینیومی برای درست کردن سایه یا تغییر کاربری یک محیط استفاده نمایید.

فواید سقف متحرک آلومینیومی

در میان سقف‌های متحرک، سقف‌های متحرک آلومینیومی ماندگاری بیشتری دارند. این سقف‌های جمع‌شونده بر خلاف گونه های پارچه‌ای در مقابل شرایط گوناگون آب و هوایی استحکام داشته و کارآیی خود را حفظ می کنند و دوام بیشتری نیز دارند. این نوع سقف ها از لحاظ گوناگونی رنگ و طرح نیز، متنوع می باشند. در کارخانه جات ساخت این سقف‌ها، طرح‌های زیبا و کاربر پسندی ایجاد می شوند که نظیر نمونه های خارجی می باشند.

از دیگر مزایای سقف متحرک آلومینیومی می توتن به نگهداری آسان تر و تعمیر کمتر آن ها اشاره کرد. این سقف‌ها را می‌توان با موتورهای دستی یا برقی، طبق نوع کاربری که دارند به راحتی تنظیم و کنترل کرد. با این خصوصیت کاربر همیشه از هوای اطراف یا نور محیط استفاده می کند و به علاوه از سرما و گرمای زیاد نیز در امان خواهد بود. دیگر مزایای این نوع سقف در ادامه بیان شده‌اند:

  • جنس تمام آلومینیوم و فلزی سبک و مستحکم
  • کاربرد زیاد در ساختمان‌های تجاری و صنعتی
  • دارای قطعه های قابل جدا شدن
  • قابلیت تحرک توسط سیستم مکانیکی
  • شکلی لاکچری و خاص
  • کاربرد همزمان پوشش سقف و سایه انداز
  • قابلیت کنترل و تنظیم جریان نور طبیعی، سایه انداز، ورود هوای تازه، تنظیم دما وحفظ انرژی
  • امکان پیاده سازی سقف بدون شیب
  • امکان نورپردازی در شب

از طرف دیگر از جمله بدی های این سقف‌های آلومینیومی وزن بیشتر آن ها در مقایسه با سقف‌های پارچه‌ای می باشد که جهت نصب نیاز به سازه‌های قویتری می باشد‌. همچنین قیمت این نوع سقف ها در مقایسه با انواع شیشه‌ای یا پارچه‌ای بیشتر می باشد. البته این قیمت برای دوام خوب و کاربرد این سقف ها بسیار خوب می باشد.

گونه های مختلف سقف متحرک آلومینیومی

خوب است بدانید که سقف‌های آلومینیومی طبق نوع سازه و کاربردشان انواع گوناگونی دارند که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • سقف جمع شونده آلومینیومی ثابت یا لوور ثابت

این نوع سقف‌ها قبلیت حرکت ندارند و ثابت می باشند. به این نوع سقف ها، سقف‌های لوور ثابت می‌گویند. چنانچه نیاز به سایه‌بان وجود داشته باشد، این گونه سقف‌های آلومینیومی کاربرد دارند. کاربرد دیگر این سقف‌ها جهت پوشاندن و حفاظت از یک محیط است که کاربر قصد ندارد محیط داخلی سقف توسط همه دیده شود. خوبی این سقف‌ها تعمیر آسان و مراقبت با هزینه کم می باشد.

  • سقف متحرک آلومینیومی لوور چرخشی یا سقف فقط چرخشی لوور

این سقف‌های آلومینیومی توسط لوور چرخشی موجود در ان ها، امکاقابلیتن تنظیم نور و تغییر کاربری فضا را ایجاد می‌کنند. کارایی این سقف‌ها بیشتر در رستوران‌ و کافه یا تراس‌هایی می باشد که گاهی احتیاج به محیط باز و گاهی احتیاج به سایه دارند. در حالت کلی در هر محیطی که کاربر احتیاج به تغییرات نور دارد، با کمک سقف‌های جمع‌شونده آلومینیومی می تواند این کار را انجام دهد.

  • سقف متحرک آلومینیومی چرخشی جمع‌شونده

باید بدانید که سقف‌های متحرک آلومینیومی چرخشی جمع‌شونده توسط تیغه های موجود در خود، به طور کامل باز یا بسته می‌شوند. در نتیجه می‌توان این سقف‌ها را در محیط هایی استفاده کرد که احتیاج به نور کامل یا سایه دارند. برای نمونه در رستوران‌ها یا حتی مکان های ورزشی جهت در امان بودن از بارش باران و هوای سرد یا استفاده از نور خورشید، می‌توان این سقف‌ها را نصب کرد و با توجه به شرایط آن ها را باز و بسته کرد.

  • سقف متحرک آلومینیومی دو زمانه

سقف جمع‌شونده آلومینیومی دو زمانه در حقیقت نوعی سقف با چند نوع کاربرد می باشد. این سقف‌ها علاوه بر باز و بسته شدن، امکان چرخشی با لوور متحرک را هم دارند. کار برد چند گانه این سقف‌ها موجب شده‌ که قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر موارد فوق داشته باشند. با نصب سقف‌های آلومینیومی دو زمانه قادر می باشید تا با امکان چرخشی آن، کاربرد سایه‌بان و با امکان جمع‌شونده پنل‌، کاربرد محافظتی ایجاد کنید. این سقف‌ها در هر محیطی که احتیاج به تغییر نور یا در امان بودن از بارش‌ها وجود داشته باشد، به کار برده می شوند. همچنین در کنار سقف‌های دو زمانه آبراه‌هایی جهت خالی کردن آب باران و برف وجود دارد و دیگر احتیاجی به خالی کردن دستی یا شیب دهی به سقف جهت خشک کردن آن نخواهید داشت.

کلام پایانی

سقف‌های جمع‌شونده آلومینیومی نوع بخصوصی از سقف‌های متحرک می باشند که درست است قیمت زیادی دارند، ولی کاربرد آن ها بسیار بیشتر می باشد. مورد با اهمیت جهت به کار بردن این سقف‌ها، نصب صحیح آن‌ها می باشد که می بایست به وسیله افراد متخصص انجام شود‌. این سقف‌ها مقاومت خوبی در مقابل خوردگی، زنگ زدگی و دیگر عوامل جوی دارند، ولی باید از ضربه و صدمات فیزیکی در امان باشند. پیش از اقدام جهت خرید سقف‌های جمع‌شونده آلومینیومی نوع کاربری آن ها را در نظر بگیرید تا خرید درستی انجام دهید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه