همه چیز درباره فوم پی وی سی و موارد استفاده از آن

همه چیز درباره فوم پی وی سی و موارد استفاده از آن

خوب است بدانید که فوم پی وی سی از جمله کاربردی ترین فوم‌ها محسوب می شود که در تولید محصولات گوناگونی نظیر پنل‌های ساختمانی و تابلو‌های تبلیغاتی به کار گرفته می شود.

پی وی سی کوتاه شده ی واژه Polyvinyl Chloride می باشد و فوم ساخته شده از آن در گروه پرکاربردترین مواد تولید شده در صنعت می باشد. در حال حاضر از فوم پی وی سی به علت ویژگی های خاصش در حیطه های گوناگونی استفاده می شود. این فوم خصوصیاتی نظیر ماندگاری و مقاومت زیاد، استحکام در مقابل آب و رطوبت، وزن کم، برش‌پذیری راحت و پایداری در وضعیت های جوی گوناگون دارد و به همین علت بسیار پرطرفدار می باشد.

فوم پی وی سی

طبق مطالعات صورت گرفته دوام فوم پی وی سی به اندازه 40 سال می باشد. ماندگاری زیاد این ماده موجب شده تا به جای خیلی مواد دیگر در صنعت مورد استفاده قرار گیرد. در سال‌های گذشته، این فوم رقیب قدر موادی نظیر آلومینیوم و چوب شده‌ است. ماندگاری و استحکام بسیار فوم پی وی سی در مقابل آب، موجب شده تا در دریا‌ها و اقیانوس‌ها و صنایع دریایی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

موارد استفاده از فوم پی وی سی

باید بدانید که فوم پی وی سی در محیط های باز همچون محیط‌های داخلی کاربرد دارد و به همین دلیل قادر است در هر مکانی به کار برده شود. این محصول در صنعت های ساختمانی جهت تولید ستون، پنجره و در، پانل‌های دیواری و سقفی، پوشش‌های دیواری، سقف‌های تزیینی، کیوسک‌های نگهبانی و سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه استفده از این فوم در تولید کابینت‌های آشپزخانه موجب زیاد شدن مقاومت و کم شدن قیمت این محصولات شده ‌است.

فوم پی وی سی و تنوع رنگی آن

فوم پی وی سی در مقابل آب و میکروب مقاومت دارد و این موضوع موجب شده تا جهت تولید دیوار‌های بیرونی ساختمان‌ها در نواحی مرطوب خیلی به کار برده شود. همچنین، این ماده در ساخت و بسته‌بندی مواد غذایی و بهداشتی هم استفاده می شود. استفاده از این فوم در تولید مبلمان و لوازم خانگی به ماندگاری و کیفیت کالا‌های ساخته شده اضافه می کند و محصولات گوناگونی را به بازار ارائه خواهد کرد.

پی وی سی در تولید تابلوهای ترافیکی، تابلو‌های تبلیغاتی و سر‌در فروشگاه‌ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت طراحی روان بر روی تابلو‌های تولید شده از پی وی سی، خلاقیت طراحان را زیاد کرده است، به گونه ای که در حال حاضر سر‌در‌ها و تابلو‌های خلاقانه‌ای در سطح شهر مشاهده می کنید. فوم پی وی سی در تولید غرفه‌های نمایشگاهی، استیج‌های گوناگون و ویترین مغازه‌ها هم به کار برده می شود.

ویژگی های فوم پی وی سی

  • مراقبت از آن راحت است.
  • فوم پی وی سی را می توان رنگ‌آمیزی کرد.
  • امکان بازیافت آن وجود دارد.
  • در مقابل نفوذ حشرات مقاوم می باشد.
  • در مقابل میکروب و باکتری مقاوم می باشد.
  • در مقابل آتش مقاومت دارد.
  • دارای خاصیت ضد آب می باشد.
  • می توان از آن به راحتی استفاده کرد.
  • ماندگاری بسیار زیادی دارد.

فوم پی وی سی به خاطر خصوصیات و کاربردهای بی شمار خود، انتخاب بسیار درستی در خیلی از مکان ها می باشد. قیمت فوم پی سی بسیار خوب است و به طور کلی ساخت و ساز شما را به صرفه خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه