همه چیز درباره دم باریک و موارد استفاده از آن

همه چیز درباره دم باریک و موارد استفاده از آن

باید بگوییم که دم‌ باریک ابزاری نظیر انبردست می باشد که نوک آن بلند و باریک بوده و جهت نگهداری و بریدن اجسام کاربرد دارد. این ابزار اکثرا به وسیله برق کارها کاربرد دارد و در موارد دیگر شغلی از آن جهت برش دادن سیم و خمیدن ظریف به کار برده می شود. دمباریک اجسام را خیلی خوب نگه می دارد و به علت نوک باریک خود در مکان های پر از سیم و کار برقی مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه در جاهایی که دارای لبه‌های تیز و برنده می باشد این ابزار کاربرد بسیار خوبی دارد.

دم باریک ها به خاطر ظاهر بلند خود در حفره‌هایی که سیم‌ها یا اجسام دیگر در عمق وجود دارند و نمی توان با ابزارات دیگر یا دست به آن جا دسترسی داشت مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دم باریک ها

  • دَم‌گِرد
  • دَم‌کَج

موارد استفاده از دم باریک ها

این ابزار گونه ای از خانواده انبرها می باشد ولی نوک باریک و بلندی دارد. اصولا جهت نگهداری اشیا و برش دادن آن ها در مکان هایی که انبردست کاربرد ندارد، استفاده می شود. معمولا دم باریک در مشاغل برقی کاربرد دارند. این ابزار جهت برش دادن سیم و مفتول استفاده می شود. دم باریک برای خم کردن های ظریف کاربرد دارد. این ابزار جهت شکل دادن به سیم های مفتولی مورد استفاده قرار می گیرد. دمباریک برای نگهداری اجسام مخصوصا در مکان هایی که به علت زیاد بودن و شلوغی سیم ها، ممکن است به دیگر سیم ها صدمه وارد شود و یا اجسام بسیار تیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این ابزار در مکان هایی که سیم ها با دست و یا انبردست در دسترس نیستند خیلی کاربرد دارد. دم باریک جهت برداشتن پیچ های کوچک در مکان های شلوغ که با دست دسترسی ندارد، استفاده می شود. همچنین این ابزار در جواهرسازی هم استفاده می شود. دم باریک به علت دارا بودن نوک های صاف و هموار، یک ابزار بسیار خوب جهت نگهداری اجسام بسیار کوچک نظیر سیم و زنجیر می باشد. دم باریک در مشاغل برقی و مکانیکی جهت خم کردن پایه ها یا سازه های نازک مکانیکی، پیچاندن سیم های مفتولی و درآوردن پایه ها و پین ها مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه این ابزار دارای انواع دم گرد و دم کج هم می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. فروغ نورمحمدی :
    7 ماه پیش

    توضیحات تون درباره نحوه استفاده از ابزار دم‌باریک خیلی خوب بود.واقعا تو هر خونه ای نیازه.