اقدامات لازم برای بیماران قلبی هنگام مسافرت با هواپیما و قطار و اتوبوس

اقدامات لازم برای بیماران قلبی هنگام مسافرت با هواپیما و قطار و اتوبوس

جهت مسافرت با وسایل نقلیه گوناگون خصوصا هواپیما می بایست تا اقداماتی را انجام داده و نکاتی را رعایت کنید. به دلیل اینکه در پرواز با هواپیما نمی توان آن را نگه داشت، شرایط سفر برای بیماران قلبی با هواپیما خیلی مهم تر می باشد. باید بدانید که در هواپیما شرایط کمک های اولیه و امداد و نجات برای بیماران وجود دارد، ولی می بایست پیش از پرواز برای بیماران قلبی و عروقی اقداماتی انجام داد و نکاتی را رعایت کرد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا این اقدامات را برایتان شرح دهیم.

اقدامات لازم در مسافرت برای بیماران قلبی و عروقی

چنانچه قصد دارید تا یک بیمار قلبی و عروقی را با پرواز به سفر ببرید باید بدانید که این نوع سفر پر استرس ترین نوع مسافرت محسوب می شود و استرس برای این گونه بیماران بسیار بد می باشد. در نتیجه چنانچه بیمار شما استرس و اضطراب دارد از این سفر دوری کنید. ولی در صورتی که بیمار با این شرایط هماهنگ بود، دقت کنید که باید پیش از خرید بلیط با یک پزشک حتما مشورت کند. اگر پزشک این سفر را تایید کرد بهتر است که بیمار حتما با یک همراه این پرواز را انجام دهد. دقت کنید درصورتی که مسافر در دو هفته گذشته دچار حمله شده یا در این مدت تجربه استنت یا جراحی عروق کرونر داشته، اصلا نباید این سفر را انجام دهد و می بایست تا راه دیگری برای سفر انتخاب نماید.

همانگونه که پیش تر بیان کردیم استرس و فشار خون بالا در بیماران قلبی مواردی هستند که باعث ممنوعیت سفرهای هوایی خواهند شد. این بیماران می بایست تا سفر با قطار را ترجیح دهند زیرا دیگر متحمل استرس پرواز نشده و سختی سفر جاده ای را نیز ندارند. در نتیجه چنانچه سفری داخلی به مکانی نزدیک را در پیش رو دارید و پزشکتان نیز مجوز داده است، حتماً سفر با قطار را داشته باشید.

همچنین توجه به موارد بیان شده در ادامه در هر سفری برای این بیماران با اهمیت می باشد:

  • دارو، نسخه و نظر کتبی پزشک متخصص خود را داشته باشید و همواره آن ها را در کیف خود نگهداری کنید.
  • چند ساعت پیش از پرواز یا حرکت قطار به فرودگاه یا ایستگاه مبدا بروید. در صورت انجام این کار دیگر استرس نخواهید داشت.
  • جهت بلند کردن و جابجایی چمدان های خود از مهمانداران کمک بگیرید و حتما سبک سفر کنید.
  • لباس های مناسب و آزاد بپوشید و کفش راحتی به پا کنید.
  • شما می بایست تا صندلی های طرف راهرو را جهت نشستن انتخاب کنید تا بتوانید هر چند مدت یک بار چند قدم راه بروید و خستگی خود را برطرف کنید.
  • رژیم غذایی خود را رعایت کنید و از مهمانداران بخواهید تا غذای رژیمی به شما بدهند.
  • فهرستی از شماره تلفن نزدیکان و پزشک خود را در کیف یا جیب خود بگذارید و اسم داروهایی که می خورید را هم در این لیست یادداشت کنید.
  • چنانچه این سفر ضروری نمی باشد در خانه استراحت نمایید و به محض خوب شدن این سفر را انجام دهید.

مجوز دادن به بیماران جهت پرواز

پیش تر نیز گفتیم که به طور کلی مسافرت مخصوصا با هواپیما برای خیلی از بیماران ضرر دارد. بنابراین خیلی از شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی نظیر ایران ایر، ماهان و غیره تصمیم گرفته اند تا با دادن مجوز پرواز برای این افراد، آن ها را در انجام سفر خود کمک کنند. این مجوز برای بیماری های عفونی، بیماران با شرایط رفتاری خاص، بیمارانی که برای انجام سفر به یک همراه نیاز دارند و بیمارانی که احتمال دارد پرواز باعث بدتر شدن حال آن ها شود، صادر می شود. جهت گرفتن این مجوز، بیمار می بایست تا به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز به نزد پزشک معتمد ایرلاین رفته و فرم پزشکی مختص به خود را بگیرد. باید بدانید که این مجوز تا ۴۸ ساعت معتبر می باشد.

عدم صدور مجوز برای گروهی از بیماران

باید بدانید که فقط بیماران قلبی و عروقی نیستند که می بایست جهت سفرهای هوایی مجوز بگیرند. در این بین افراد دارای بیماری های خونی، مغز و اعصاب، نارسایی های کلیه و غیره هم برای گرفتن مجوز سفر هوایی اقدام می کنند. خوب است بدانید که این مجوز برای همه بیماران صادر نمی شود و بیماران دارای عفونت مسری، بیماری های روانی کنترل نشده و بیمارانی که نمی توانند بر روی صندلی هواپیما بسینند، این مجوز را نمی گیرند. به علاوه زنان باردار بعد از هفته ۳۴ حاملگی و نوزادان گوچک تر از یک هفته هم این مجوز را نخواهند گرفت. همچنین بیمارانی که ممکن است همسفران خود را در حین مسافرت اذیت کنند و آن هایی که ممکن است در زمان پرواز فوت کنند، این مجوز را نخواهند گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه