اقدامات لازم جهت حاضر شدن برای یک سفر هوایی خوب

اقدامات لازم جهت حاضر شدن برای یک سفر هوایی خوب

همانگونه که می دانید هواپیما از جمله برترین وسایل نقلیه می باشد که علیرغم تصورات همواره خسارات کمی به دنبال دارد و به عنوان امن ترین شیوه سفر محسوب می شود. در این مقاله از سایت هشتیا مواردی جهت داشتن سفری راحت با هواپیما را برایتان شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

گام های پیش از سوار شدن به هواپیما

جهت داشتن سفر هوایی خوب می بایست گام های گوناگونی را طی نمایید تا به هواپیما برسید. با ما همراه باشید تا این گام ها را برایتان شرح دهیم. با دانستن این موارد می توانید سفری لذت بخش را تجربه نمایید.

  • موارد مختص به خرید بلیط پرواز

باید بدانید که خرید بلیط هواپیما، از جمله با اهمیت ترین مسائل برای یک سفر می باشد و باید همه چیز را در مورد آن بدانید. اقداماتی که در زمان خرید بلیط، می بایست به آن ها دقت کنید در ادامه بیان شده اند. شما می بایست تا ایرلاین‌های گوناگون را شناخته و درمورد آن‌ها دقیق تحقیق نمایید. به علاوه، خیلی اهمیت دارد که با در نظر بودجه خود، پرواز مناسبی را انتخاب نمایید؛ برای نمونه اگر بودجه محدودی دارید قادر می باشید تا پروازهای اکونومی و حتی لحظه آخری را برگزینید. در نتیجه هزینه سفر شما کم خواهد شد. همچنین دقت کنید که ساعت پرواز به درستی انتخاب شده باشد. از طرف دیگر چنانچه سفرتان مهم می باشد به تأخیرهای احتمالی در پرواز دقت کنید.

  • رفتن به فرودگاه در زمان مناسب

جهت جا نماندن از پرواز چند ساعت زودتر به سمت فرودگاه بروید. باید بدانید که قبل از هر سفر هوایی، باید کارهایی انجام دهید. شما می بایست در مورد پروازهای داخلی، به مدت ۱ الی ۱.۵ ساعت قبل از پرواز، به فرودگاه بروید. جهت انجام پروازهای خارجی، حتما سه ساعت زودتر به فرودگاه بروید. دقت کنید که اقدامات لازم برای پروازهای خارجی بیشتر می باشد و حتما باید سه ساعت زودتر با آنجا بروید. نخست به سمت سالن اصلی فرودگاه رفته و در ورودی آنجا، چمدان‌های خود را روی ریل‌ها بگذارید و خودتان هم جهت بازرسی، به محفظه تعیین شده بروید. بعد از بازرسی قادر می باشید تا چمدان‌های خود را برداشته و بقیه گام ها را طی نمایید.

  • گرفتن کارت پرواز

بعد از ورود به سالن فرودگاه می بایست باجه مختص به شرکت هواپیمایی خود را پیدا نمایید. باید بدانید که هر ایرلاین، گیت مختص به خود را دارد که بر اساس بلیط پرواز خود، می بایست به سمت ان بروید. در این گام، بلیط شما بررسی شده و چنانچه پرواز خارجی باشد، می بایست تا پاسپورتتان را نشان دهید. بعد از بررسی اطلاعات شما اسمتان در لیست پایانی نام های پرواز ثبت‌شده و کارت پرواز شما صادر خواهد شد. در این گام می بایست تا چمدان‌های خود را جهت محاسبه وزنشان تحویل دهید. چنانچه اضافه‌بار داشته باشید، می بایست تا در بانک فرودگاه هزینه آن را بدهید.

  • بررسی پاسپورت

قبل از وارد شدن به هواپیما، کلیه مدارک مهم شما بررسی خواهد شد. چنانچه مسافرت خارجی باشد، می بایست تا عوارض خروج از کشور را بدهید و قبض آن را دریافت کنید و همرا خود داشته باشید. پس از آن نیز گیت پرواز را یافته و در صف آن قرار بگیرید. در پایان، کارت پرواز، پاسپورت و قبض عوارض خروج را به مسوول گیت تحویل بدهید. بعد از چک کردن مدارک، چنانچه مسئله ای جهت خروج از کشور وجود نداشته باشد، مهر خروج، در پاسپورت شما ثبت شده و قادر می باشید تا به طرف سالن انتظار بروید.

  • وارد شدن به سالن انتظار

بعد از انجام گام های پیشین می توانید به سالن انتظار رفته و منتظر باشید تا پرواز شما اطلاع داده شود. شما می بایست تا گیت مختص به پرواز خود را یافته و نزدیک به آن قرار بگیرید تا قادر باشید در زمان شلوغی سالن انتظار، به آسانی از آن عبور نمایید. در سالن انتظار، می توانید از خدماتی مثل کافی‌شاپ، رستوران و دیگر موارد استفاده نمایید.

  • یافتن گیت و ردش شدن از آن

شما می بایست تا به مدت نیم ساعت تا سه ربع قبل از سوار شدن به هواپیما، به طرف گیت ها فراخوانده شوید. هر گیت مختص به یک ایرلاین می باشد. در نتیجه گیت مختص به خود را یافته و در نزدیکی آن قرار بگیرد. پس از اعلام قادر می باشید تا از گیت رد شده و با دادن کارت پرواز، به طرف هواپیما بروید.

موارد با اهمیت جهت سفرهای هوایی

اکنون که گام های قبل از سوارشدن به هواپیما را متوجه شدید، به موارد بیان شده در ادامه دقت نمایید:

  • باید قبل از سفر، اطلاعات بلیط خود را به طور دقیق بررسی نمایید. خیلی از افراد به علت چک کردن اشتباه بلیط، در زمان درستی به فرودگاه نرفته و از پرواز جا می مانند. در نتیجه کلیه نکات با اهمیت، نظیر روز، ساعت، ایرلاین، شماره پرواز و دیگر موارد را بررسی نمایید.
  • زمان دقیق جهت رسیدن به فرودگاه را تخمین بزنید و احتمال ترافیک نیز بدهید.
  • اگر وسیله شکستنی با خود دارید آن را به درستی بسته‌بندی نمایید تا در زمان پرواز صدمه ای به آن وارد نشود.
  • در محیط فرودگاه، از همراهان و وسایل خود مراقبت نمایید؛ چراکه سرقت زیادی در آن جا اتفاق می افتد.
امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه