اقدامات لازم جهت دریافت پاسپورت اروپایی

اقدامات لازم جهت دریافت پاسپورت اروپایی

در حال حاضر خیلی از ایرانی ها مخصوصا قشر جوان به فکر مهاجرت به کشورهای اروپایی و خارجی می باشند. باید بدانید که مهاجرت به اروپا در مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر فواید بسیاری دارد و می تواند موجب رفاه شما شود. جهت گرفتن پاسپورت اروپایی و مهاجرت به کشورهای گوناگون شما قادر می باشید تا شیوه های متفاوتی را امتحان نمایید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا در مورد راحت ترین شیوه های دریافت پاسپورت اروپایی برایتان توضیح دهیم.

تحصیل کردن در اروپا

تحصیل کردن در اروپا از مدت ها پیش مورد توجه دانشجویان و دانش آموزان بسیاری بوده است. مهاجرت از طریق تحصیل را می‌توان راحت ترین شیوه مهاجرت به اروپا دانست زیرا درخواست کننده در این شیوه در مقایسه با دیگر شیوه ها مشکلات کمتری خواهد داشت.

خوب است بدانید که مهاجرت تحصیلی به اروپا در سنین کم تر از سن دانشگاه خیلی بهتر می باشد زیرا خیلی از کشورهای اروپایی به علت احتمال پناهندگی افراد بالای ۱۸ سال ویزای تحصیلی به آن ها نمی دهند و با توجه به این که برای درخواست کنندگان زیر سن قانونی فکر و احتمال پناهندگی وجود ندارد کار گرفتن ویزای تحصیلی به آسانی انجام خواهد شد. بعد از تمام شدن دوره متوسطه در کشورهای اروپایی، دانشجویان با توجه به فرهنگ، زبان و بازار کار وارد دانشگاه خواهند شد.

باید بدانید که ورود و تحصیل در دانشگاه کشورهای اروپایی در مقطع کارشناسی به مدت سه تا چهار سال و مقطع کارشناسی ارشد به مدت یک سال و نیم تا دو سال می باشد. همچنین مقطع دکترا که قسمت مهم آن پروژه های تحقیقاتی می باشد در دانشگاه های اروپا با آزادی عمل و پشتیبانی دانشگاه ها رو به رو می باشد. این مقاطع با درنظر گرفتن زبان رسمی کشور به زبان‌های گوناگون قابل ‌ارائه می باشند. اصولا در دانشگاه‌های دولتی آموزش به زبان رسمی کشور می باشد و در دانشگاه های خصوصی و بین‌المللی زبان آموزش انگلیسی می‌ باشد.

به علاوه در بین کشورهای اروپایی به تازگی ایتالیا شرایط بسیار خوبی را جهت گرفتن دانشجو مدنظر قرار داده است؛ زیرا بورسیه‌ های تحصیلی و شهریه‌ های خیلی خوب توام با زندگی کم خرج می‌تواند مهاجرت تحصیلی مناسبی را برای درخواست کنندگان ایجاد کند. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که توجه به موضوغ اشتغال در بیشتر مدارس و دانشگاه ها در اروپا موجب شده که دانشجویان بین المللی به راحتی وارد بازار کار شوند و قادر باشند تا با کار کردن در آن کشور ویزای کار و بعد از آن اقامت دائم و پاسپورت اروپا را نیز بگیرند.

کار کردن در اروپا

به لحاظ شرایط خیلی خوب اروپا افراد بسیاری دست دارند تا جهت کار به اروپا مهاجرت کنند. از علت های جذب شدن نیروی کار خارجی و علاقه به کار در اروپا، تورم کم و ثبات اقتصادی، نرخ بیکاری کم و فرصت های شغلی گوناگون با درآمد خیلی خوب می باشند. شیوه هایی جهت مهاجرت کاری به اروپا وجود دارد. از جمله این شیوه ها گرفتن ویزای کار یابی می باشد که بعضی کشورهای اروپایی در دادن آن به درخواست کنندگان پیش قدم شده اند. در این میان کشورهایی نظیر آلمان و اتریش به درخواست کنندگان، ویزای کاریابی در محل با اعتباری ۶ ماهه می دهند.

اگر شما بتوانید پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایانی از کشور مقصد بگیرید می توانید به آسانی ویزای کار دریافت کنید. سیستم های اکسپرس اینتری مهارت ها و تخصص شما را جهت دادن ویزای کار بررسی می کنند و امتیاز می دهند. در کشورهای گوناگون امتیاز مورد قبول جهت پذیرش متفاوت می باشد. مثلا این امتیاز در اتریش حداقل ۷۰ می باشد.

استارتاپ یا نوآفرینی در اروپا

خوب است بدانید که استارت آپ و نوآفرینی از شیوه های سرمایه‌گذاری می باشند که جهت دریافت اقامت در اروپا و گرفتن پاسپورت قابل ‌اجرا می‌باشند. در کشورهای گوناگونی این طرح‌ها صورت می گیرند که در ادامه برخی از آن ها را بیان می کنیم.

نوآفرینی انگلستان که احتیاج به سرمایه‌گذاری به‌صرفه ای دارد و از جمله شیوه های گرفتن اقامت و پاسپورت اروپایی می باشد. راه ‌اندازی کسب و کار در یک کشور قدرتمند اروپایی هم از نظر اقتصادی و هم به لحاظ آینده ای درخشان مورد توجه می باشد. در خواست کنندگان قادر می باشند تا با ارائه طرحی نوآورانه، ویزای با اعتبار ۳ سال و قابل تمدید بگیرند و بعد از ۵ سال به خاطر کارآفرینی در اروپا و در کشور انگلستان پاسپورت آن را نیز دریافت کنند.

از جمله دیگر کشورهای اروپایی که با ویزای استارت آپ می توان اقامت گرفت، کشور پرتغال می باشد. این کشور با قابلیت سرمایه‌گذاری در استارت آپ می تواند به شما پاسپورت اروپایی دهد. گرفتن سریع این ویزا در پرتغال و امتیازاتی نظیر مجوز کار و زندگی در این کشور از خوبی های این سرمایه‌گذاری در اروپا می باشد. درخواست کننده بعد از سپری شدن ۵ تا ۶ سال قادر می باشد تا هم اقامت دائم و هم پاسپورت اروپایی بگیرد.

مهاجرت به وسیله خود حمایتی به اروپا

بعضی از کشورهای اروپایی طرحی تحت عنوان خود حمایتی اروپا را ارائه می کنند. این مدل گرفتن اقامت تنها برای گروه خاصی می باشد که تمکن مالی مناسب و درآمدی بالا داشته  باشند. یعنی افرادی که نمی خواهند در کشور خود کار کنند که به آن اقامت بازنشستگان نیز می گویند. نخست با این طرح می توان اقامتی یک ساله یا دو ساله گرفت و بعد از ۵ سال آن را به اقامت دائم تبدیل کرد.

باید بدانید که مجوز کار، تجارت، در خود حمایتی اکثر کشورها وجود ندارد درنتیجه درخواست کنندگان این طرح باید به وسیله خرید و فروش ملک یا اجاره و یا حتی سرمایه گذاری های متفوت بدون کار کردن درامد داشته باشند. از جمله قوانین تمدید خود حمایتی شرط حضور می باشد و در طرح های خود حمایتی کشوری نظیر پرتغال، مدرک تحصیلی و مدرک زبان نیز در گرفتن پاسپورت اهمیتی ندارد.

باید بگوییم که اقامت خود حمایتی در کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، اسپانیا، اتریش، پرتغال، یونان، فرانسه و سوئیس ممکن می باشد و هر کدام از این کشورها قوانین گوناگونی را جهت دادن این اقامت در نظر گرفته اند. از جمله فرق های این طرح در کشورهای گوناگون مبلغی است که می بایست تا در حساب در خواست کننده باشد. برای هرکدام از اعضای خانواده باید ارقام گوناگونی ارائه داد. به علاوه مبلغ درآمدی که درخواست کننده در ماه به دست می آورد در کشور های گوناگون با هم فرق دارد.

آسان ترین کشور اروپایی جهت دریافت پاسپورت

خوب است بدانید که در بین کشورهای اروپایی بعضی از آن ها قوانین آسان تری جهت دادن تابعیت و پاسپورت دارند و در مدت‌زمان کمتری نیز این کار را می کنند. در کشورهای گوناگون شیوه های متفاوتی جهت گرفتن آسان پاسپورت وجود دارد:

  • آسان ترین کشورهای اروپایی جهت گرفتن پاسپورت و اقامت کاری، کشورهایی نظیر آلمان و اتریش می باشند.
  • آسان ترین کشورهای اروپایی جهت گرفتن پاسپورت و اقامت تحصیلی، کشورهایی نظیر هلند، اتریش، اسپانیا و فرانسه می باشند که با دانستن زبان رسمی آن کشور تحصیا برایتان رایگن خواهد شد.
  • آسان ترین کشورهای اروپایی جهت گرفتن تابعیت برای خود حمایتی، کشورهای فرانسه، اسپانیا، اتریش و یونان می باشند.
  • آسان ترین کشورهای اروپایی جهت گرفتن پاسپورت برای استارت آپ، کشورهای انگلستان و پرتغال می باشند.
  • آسان ترین کشور اروپایی جهت گرفتن پاسپورت اروپا برای خرید ملک، کشور یونان می باشد.
امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه