برترین نواحی و گردشگاه های ییلاقی گیلان برای سفر

برترین نواحی و گردشگاه های ییلاقی گیلان برای سفر

بی شک برترین نواحی ییلاقی گیلان جز زیبا ترین و چشم گیرترین مناطق گردگشری شمال ایران به شمار می روند و مناسب ترین جاها جهت کمپ زدن و سفرهای دسته جمعی می باشند. استان گیلان با دارا بودن جنگل ها و دشت های سرسبز، جنگل های هیرکانی و سواحل چشم نوازی که دارد در همه حال گردگشران زیادی را به خود می بیند. در این بین نواحی ییلاقی همواره مورد توجه ویژه تری نسبت به نواحی دیگر شمال کشور از طرف گردشگران دارند. در این مقاله از سایت هشتیا با ما همرا باشید تا این نواحی بکر و زیبا را به شما معرفی نماییم.

ییلاق اولسبلانگاه ماسال

باید بدانید که اولسبلانگاه اسم روستایی ییلاقی و از جمله مناطق بسیار زیبا ماسال می باشد که واقع در 30 کیلومتری جنوب غرب روستای ماسال، در ارتفاعات کوه‌های تالش و در ارتفاع 1489 متری از سطح دریا است. این روستا به دلیل طبیعت دست نخورده، چراگاههای سرسبز، اقیانوس ابر و کلبه های چوبی به یکی از مناطق جذاب و دیدنی ییلاقی استان گیلان مبدل شده است. به علاوه ییلاق اولسبلنگاه از جمله نواحی محافظت شده محسوب می شود و ساختمان سازی در آن جا فقط باید با مصالح چوبی صورت بگیرد. همچنین راه رفتن به این روستا جاده‌ای پر از درختان سرسبز و پرپیچ را دارد که تا رسیدن به اولسبلانگاه شما را همراهی می کند.

ییلاق سوئه چاله ماسال

از جمله دیگر مناطق ییلاقی و دیدنی ماسال، ییلاق سوئه چاله می باشد که واقع در فاصله دو کیلومتری ییلاق اولسبلنگاه است. این ناحیه ییلاقی دارای طبیعت دیدنی و همچنین دارای تپه های سرسبز، کلبه‌های چوبی رنگارنگ، اقیانوس ابر و گله های اسب و گوسفند می باشد که باعث جذابیت بیشتر این منطقه شده است. اگر به این منطقه سفر کنید آرامش وصف ناپذیری را در این روستای دیدنی و خوش آب و هوا تجربه خواهید کرد و از آن لذت خواهید برد.

ییلاق دیلمان

دیلمان، از جمله دیدنی ترین و جذاب ترین نواحی ییلاقی استان گیلان محسوب می شود که ئاقع در 15 کیلومتری لاهیجان می باشد. این منطقه ییلاقی از جمله شهرهای سیاهکل به شمار می رود که دارای آب‌و‌هوای سرد و کوهستانی بوده و همچنین چشمه‌های بسیار، منظره ی سرسبز و قله‌های پربرفی را در خود جای داده است. به علاوه این شهر از جمله کهن ترین اقامتگاه های انسان در ایران محسوب می شود و آب و هوای آن به گونه ای است که احتمالا نیاز دارید تا در بعضی از شب‌های تابستانی لباس گرم و بخاری استفاده نمایید. این ناحیه همچنین جاذبه‌های گردشگری گوناگونی نظیر آبشار لونک، قلعه کو‌تی، تی تی کاروان‌سرا، قلعه گرما‌ور، حمام تاریخی دیلمان، امامزاده سید صالح، امامزاده سید ابراهیم، امامزاده سید اسماعیل و غیره را در خود جای داده است.

ییلاق هلودشت

خوب است بدانید که هلودشت روستای قشنگی واقع در جنوب دهستان لات لیل و شهرستان املش استان گیلان می باشد که در دامنه‌های رشته کوه البرز و در جنوب غربی شهرستان رودسر قرار گرفته است. این ناحیه دیدنی و سبز دارای 435 هکتار زمین می باشد و در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا وجود دارد. راه سفر به این ناحیه و روستا از بین کوهستان‌های سبز می باشد و اندک اندک در بین ابرها بالا می‌رود. در این راه شما شاهد پوشش جنگلی بسیار زیبای درختان توسکا و راش می باشید که بسیار از آن لذت خواهید برد. این ناحیه ییلاقی دارای جاذبه های دیگری نظیر اقیانوس ابر، دامنه‌های پوشیده از جنگل و قله های برفی دیدنی نیز می باشد.

ییلاق بلوردکان لنگرود

بلوردکان روستایی در نزدیکی املش بوده و از جمله توابع دهستان لات لیل، قسمت اطاقور شهرستان لنگرود محسوب می شود. همچنین این روستا از جمله نواحی گردشگری استان گیلان بوده که دارای نواحی دست نخورده، منظره های طبیعی مثل رودخانه و آبشار، جنگل های سرسبز و آرامش دهنده می باشد که سفر کردن به آن از تجربه های بسیار خوب شما خواه بود. در این ناحیه همچنین عسل طبیعی و انواع فرآورده های دامی و کشاورزی وجود دارد که به همین دلیل گردشگران زیادی به آن جا می روند.

ییلاق سی دشت رودبار

ییلاق سی دشت از جمله نواحی زیبا استان گیلان به شمار می رود که در بین کوه‌های بلند و پوشیده از جنگل‌های سرسبز و مناطق مه گرفته قرار گرفته است. جنگل‌های سرسبز و کوه‌های بلند در این ناحیه ویو بسیار زیبایی را به وجود آورده است. به علاوه این روستای دیدنی دارای توت فرنگی های ارگانیک و خوش طمعی می باشد، به همین دلیل به آن دشت توت فرنگی ها هم می گویند. روستای سی دشت از توابع شهرستان رودبار استان گیلان حسوب می شود و به اندازه 30 کیلومتر با رستم آباد فاصله دارد. همچنین این منطقه دارای طبیعت زیبا، مزارع توت فرنگی، افراد خونگرم و آب و هوای ییلاقی خیل خوبی می باشد که گردشگران زیادی را به خود جدب کرده است.

ییلاق سلانسر رودبار

ییلاق سلانسر از جمله دیدنی ترین نواحی گردشگری استان گیلان به شمار می رود که واقع در مسافت 15 کیلومتری شهر رودبار می باشد. جاذبه های این منطقه ییلاقی دیدنی شامل طبیعت مه گرفته و اقیانوس ابر در بیشتر روزهای سال، آب و هوای مطبوع، دشت های سرسبز و طبیعت دست نخورده آن می باشد. باید بدانید که در این ناحیه ییلاقی امکانات رفاهی نظیر آب و برق وجود ندارد. ولی برای کمپ های یک روزه و لذت بردن از منظره و هوا بسیار گزینه مناسبی می باشد.

ییلاق داماش

از سوی دیگر داماش روستاهای ییلاقی دهستان جیرنده بخش عمارلو، شهرستان رودبار می باشد که واقع در مسیر جاده رشت به تهران، میان لوشان و منجیل می باشد. این روستای دیدنی و دست نخورده دارای چشمه های آب معدنی و نوعی کمیاب از گلی به اسم سوسن چلچراغ می باشد. خوب است بدانید که این گل فقط در دو ناحیه از جهان وجود دارد که یکی از آن ها در روستای داماش و دیگری در لنکران و جمهوری آذربایجان می باشد. جاذبه های دیدنی این ییلاق شامل چشمه های گوارا، طبیعت دست نخورده در ارتفاعات و اقیانوس ابر می باشند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه